دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

نیمکت “یک جنتلمن واقعی فوتبال” خالی شد؛ کلودیا کوربیسیرو، کارگردان: همه ما بدون کنترل گریه می‌کردیم

نازک بین-انگار، همین دیروز بود که رو نیمکت انگلیس نشسته بود، با آن حالت مغرورانه کنار خط تیم اش رو کُوچ میکرد. اما، زندگی چنین است که در یک چشم بهم زدن عمر آدم را می گیرد و به جائی می فرستد که دیگر بازگشتی نیست.سون یوران(گوران) اریکسون، سرمربی نامدار سابق تیم‌های انگلیس، سامپدوریا و لاتزیو، چند روز پس از نگارش نامه وداع با زندگی، درگذشت. خانواده او در بیانیه‌ای اعلام کردند: «سون یوران اریکسون پس از یک بیماری طولانی صبح امروز در کنار خانواده درگذشت.» از مستعدترین و پرمهره‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال انگلیس از چندی قبل با سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد و سرانجام امروز در ۷۶ سالگی این جهان را ترک کرد. سرمربی تیم فاتح دوگانه لاتسیو در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ به عنوان اولین مربی خارجی تیم ملی انگلیس در ۳ تورنمنت جام جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ و یورو ۲۰۰۴ نسل طلایی سفیدها را رهبری کرد. اما ،حاصلی غیر از ۳ حذف در یک‌چهارم نهایی نصیب نبرد. با این حال برتری ۵ بر یک در خانه آلمان در انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ و پیروزی بر آرژانتین در گروه ششم جام جهانی ۲۰۰۲ کار بزرگ اش برای انگلیسی بود که سال‌ها در عطش برتری بر این ۲ رقیب بزرگ می‌سوخت.اریکسون ،در سال‌های اخیر در دوران خانه‌نشینی با سرطان مواجه بود، با این حال به لطف یورگن کلوپ به آخرین آرزوی خودش رسید و در یک دیدار نمادین، سرمربی تیم محبوب اش، لیورپول شد. کلوپ، لیورپول و هواداران میلیونی در سراسر انگلیس ، در ورزشگاه آنفیلد یکصدا برای سلامتی اریکسون فریاد زدند “تو هرگز تنها نخواهی رفت”.

اریکسون که با سرطان پانکراس دست و پنجه نرم می کرد، در ماه مارس گذشته، تشخیص دکتر ها در بیماری سرطان قطعی خود را اعلام کرد. او ،فاش کرد که کمتر از یک سال دیگر زنده است. پس از تشخیص سرطان او، تمام دنیای فوتبال حمایت خود را از اریکسون اعلام کردند. او ، برای تجدید خاطرات و خداحافظی با بسیاری از باشگاه های سابق خود بازدید کرد و مورد تحسین گسترده قرار گرفت! دیوید بکهام، کاپیتان سابق انگلیس، اخیراً در ژوئن گذشته به ملاقات اریکسون در ورملند( Värmland ) سوئد رفت . وی بطری‌های شرابی را به اریکسون هدیه دادکه سالهای قبل اریکسون با این بطری ها و در جشن های پیروزی تیم انگلیس، خاطرات زیادی از بازیکنان اش داشت. گوئی اریکسون زمان مرگ اش را تشخیص داده بود. زیرا چند روز بیش بود که نامه خداحافظی اش منتشر شد. او،  در این نامه درباره اوضاع اش نوشت: زندگی خوبی داشتم. فکر می‌کنم همه ما از فرارسیدن لحظه مرگ می‌ترسیم، اما زندگی، مرگ را هم شامل می‌شود. شما باید یاد بگیرید که آن را همان‌طور که هست بپذیرید. امیدوارم درنهایت مردم بگویند بله، او مرد خوبی بود، اما همه این را نخواهند گفت. امیدوارم من را به‌عنوان انسانی مثبت به یاد بیاورید، که همه تلاش اش را کرد که هرکاری می‌تواند انجام دهد. متأسف نباشید، لبخند بزنید. برای همه‌چیز از شما ممنونم؛ مربیان، بازیکنان، مردم، همه‌چیز فوق‌العاده بود. مواظب خود و مواظب زندگی‌تان باشید و زندگی کنید. خداحافظ.

مستند «Stennis» نیز مثل متن همان نامه،با آخرین خداحافظی اریکسون به پایان می رسد. کلودیا کوربیسیرو، کارگردان در توصیف حضور اریکسون گفته :  پیام آخر خیلی احساسی بود. از اتاق خارج شدیم و دیدیم که خودش باید این کار را بکند…دوربین را نصب کردیم، صدابردار بیرون از اتاق گوش داد. به گزارش میرر، کلودیا کوربیسیرو، در پایان صحبت ها ی اش گفت : همه ما بی‌کنترل گریه می‌کردیم. سخنان سون گوران اریکسون! – مواظب خودت باش و مواظب زندگیت باش. و زندگی کن، پس خداحافظ

اریکسون نامدار،روزهای پایانی عمرش را سپری می کرد. او ،از زمان بیماری تقریبا همه اوقات اش را در خانه‌اش در سوئد و با خانواده‌اش می‌گذراند. یادش گرامی و خاطرات جنتلمن فوتبال جاودان!

https://akhbar-rooz.com/?p=248847 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x