پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

هشتمین روز تحصن پناهجویان بد اقبال در شهرهای استرالیا

جمعی از دوازده هزار پناهجویی که همچنان از بلاتکلیفی رنج می برند هشت روز است که در شهرهای مختلف استرالیا از جمله بریزبن، سیدنی و ملبورن دست به تحصن زده اند.

در سال ۲۰۱۴ سی و یک هزار پناهنده و پناهجو بر اساس قانونی که “بررسی سریع” نام داشت وارد استرالیا شدند. تاکنون نوزده هزار نفر از این گروه ویزاهای موقت سه ساله و پنج ساله دریافت کرده اند. اکثریت این افراد سال ها است که در بی ثباتی زندگی می کنند، قادر به دریافت وام برای خرید خانه نیستند، نمی تواند کار و کسبی برای خود راه بیندازند، و یا به تحصیلاتش ادامه دهند.

دولت فعلی استرالیا که از حزب کارگر است، دولت های لیبرال قبلی را مسبب این وضع نابسامان می داند و به دارندگان ویزاهای موقت اجازه داده است که برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. اما این قانون شامل این دوازده هزار نمی شود و به همین علت این ها صدای اعتراض خود را بلند کرده اند. بسیاری از این افراد اجازه کار کردن ندارند، به خدمات بیمه درمانی دسترسی ندارند و فرزندان، والدین و یا همسران خود را برای بیش از ده سال ندیده اند.

تحصن کنندگان بریزبن در مقابل دفتر آقای جیم چارمر، خرانه دار دولت فدرال استرالیا واقع در محله لوگان مرکزی چادر های خود را برافراشته اند و در معرض دید هزاران نفری هستند که هر روزه به مرکز خرید برزگ کنار آن مراجعه می کنند.

مهران رفیعی

بریزبن استرالیا

https://akhbar-rooz.com/?p=248843 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x