جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مردان مسلح در حملاتی در بلوچستان پاکستان ۲۳ مسافر را کشتند

پلیس و مقامات پاکستانی دوشنبه ۵ شهریور / ۲۶ اوت اعلام کردند که در یکی از مرگبارترین حملات در جنوب غربی این کشور، مردان مسلح پس از شناسایی ۲۳ مسافر آن‌ها را از اتوبوس، خودرو و کامیون بیرون آوردند و به ضرب گلوله کشتند.

منابع بلوچ کشته‌شدگان را نیروهای امنیتی پاکستان عنوان کرده‌اند.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، ایوب اچکزی، یک مقام ارشد پلیس گفت این قتل‌ها شب گذشته در ناحیه موسی‌خیل ایالت بلوچستان رخ داد. مهاجمان همچنین پیش از فرار از صحنه دست‌کم ۱۰ خودرو را آتش زدند.

در یک حمله جداگانه در بامداد دوشنبه، افراد مسلح حداقل ۹ نفر از جمله چهار افسر پلیس و پنج رهگذر را در منطقه قلات (کلات) بلوچستان کشتند. همچنین گزارش‌هایی از تیراندازی در سایر مناطق این ایالت منتشر شده است. شورشیان همچنین یک مسیر راه آهن را در بولان، یکی از نواحی کوهستانی بلوچستان پاکستان منفجر کردند که باعث اختلال در تردد قطارها شد.

افراد مسلح به یک پاسگاه پلیس در منطقه ماستونگ بلوچستان نیز حمله کردند، اما تلفاتی گزارش نشده است.

حمله در موسی‌خیل ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گروه «ارتش آزادی‌بخش بلوچستان» که در پاکستان غیرقانونی است به مردم هشدار داد که از بزرگراه‌ها دوری کنند، زیرا آن‌ها حملات خود را به نیروهای امنیتی در بخش‌های مختلف ایالت بلوچستان آغاز می‌کنند. این گروه اما هنوز مسئولیت قتل‌های شبانه را به‌عهده نگرفته است. در ماه‌های مه و آوریل گذشته نیز حملات مشابهی در بلوچستان پاکستان رخ داد و ۱۱ نفر کشته شدند. «ارتش آزادی‌بخش بلوچستان» در آن زمان مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=248766 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x