شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

ضیا نبوی به اتهام «اطلاع‌رسانی درباره وجود ساس در زندان» دادگاهی می شود

امیر رئیسیان، وکیل دادگستری، از برگزاری دادگاهی دیگر برای ضیا نبوی، زندانی سیاسی، به اتهام «اطلاع‌رسانی درباره وجود» حشره موذی ساس در زندان اوین خبر داد.

رئیسیان در گفت‌وگو با شبکه شرق که روز دوشنبه، پنجم شهریور، منتشر شد گفت که این دادگاه جدید در تاریخ «هفتم شهریورماه» برای رسیدگی به اتهام نشر اکاذیب برگزار می‌شود.

ضیا نبوی که به دلیل اعتراض به مسمومیت دانش‌آموزان دختر در حال گذراندن یک سال حبس است، اردیبهشت‌ماه امسال، با انتشار یادداشتی از داخل زندان، از وجود ساس در بند هشت این زندان و مشکلات سلامتی جسمی و روانی برای زندانیان ناشی از آن گفته بود.

در پی انتشار این یادداشت که در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های فراوان به دنبال داشت، قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز ۲۴ اردیبهشت اظهارات آقای نبوی را تکذیب و او را متهم کرد که به‌دنبال «تغییر بند خود در زندان اوین» است.

این در حالی است که برخی از فعالان سیاسی و مدنی و زندانی سابق از جمله مهدی محمودیان و جمال عاملی گفته‌های آقای نبوی را تأیید کردند.

انتشار خبر تشکیل دادگاه جدید در حالی است که سه ماه پیش هم وکیل این زندانی خبر داده بود که «مسئولان زندان به دلیل این یادداشت، او را از بند خارج ‌و با تصمیم شورای انضباطی زندان، به مدت یک هفته به انفرادی تنبیهی منتقل کرده ‌بودند».

ضیا نبوی همچنین پیش از نیز از سال ۱۳۸۸ بابت فعالیت در دفاع از حق تحصیل، ۸ سال و ۸ ماه را در زندان سپری کرده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=248763 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x