شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد قاطعانه از مطالبات و اعتراضات پرستاران در ایران پشتیبانی  میکند

پرستاران امروز در بیش از ۵۰ مرکز پزشکی و بیمارستان ها با اعتراضات خود خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری برای عدالت در پرداخت خدمات درمانی ، حذف شرکت‌های پیمان کاری در بکارگیری در استخدام  پرستار در قالب نیروهای شرکتی با شرایط بدتر وبرخورداری از امنیت شغلی وجانی هستند.

پرستاران با راه اندازی کارزاری تحت عنوان  “خون نامه پرستاران” با بیش از ۷ هزار امضاء و ارسال آن به سران سه قوه خواسته اند که حکومت به وعده های خود در رابطه با پرستاران عمل کنند. اما تا کنون مقامات مسئول واکنشی رسمی به کارزار نشان نداده‌اند. 

خواستهای آنها تغیر شرایطی بمانند دستمزد زیر خط فقر، اضافه کاری اجباری، نبود مدیریت لازم در رابطه با سازماندهی شغل پرستاری، حذف پرستاران از بهرمندی قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و ایجاد مشکلاتی به دلیل استنکاف از قوانین موجود ، برطرف کردن کمبود پرستار، و پائین آوردن حجم شدید خدمات به تیم درمانی میباشد. 

پرستاران اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که تنها از طریق اعتصابات و اعتراضات سراسری و اتحاد تغیر این شرایط امکان پذیر که در نهایت رژیم را موظف به تصمیم گیری خواهد نمود.

این اعتراضات واعتصابات اکنون از حمایت و پشتیبانی سندیکاهای مستقل کارگری بویژه در صنایع نفت ، شورای معلمان و فرهنگیان،

باز نشستگان، نیروهای سیاسی و مدنی و کل جامعه برخوردار میباشد.

رژیم جمهوری اسلامی بجای افزایش بودجه در بخش بهداشت وبهداری در صد بالای از بودجه دولت را به نهادها و تشکیلات مذهبی و دینی که هیچ گونه نقشی در تامین احتیاجات جامعه ندارند تخصص داده است.

 در طول این سال ها برخورد رژیم به مطالبات صنفی کارگران، فرهنگیان، پرستاران،

 باز نشستگان و دانشجویان همیشه یک برخورد سیاسی و امنیتی بوده چون در غیر اینصورت رژیم مجبور است که مقاوله نامه های ۸۷ و ۹۸ سازمان جهانی کار که عضو آن میباشد را برسمیت شناخته و اجرا کند و به نیروهای مستقل و آزاد در جامعه امکان سازماندهی در ایجاد تشکیلات مستقل نمایندگی را بدهد. سیاستی که رژیم تا به امروز از طریق ایجاد تشکیلات زرد خود بمانند خانه کارگر، شوراهای اسلامی کار و شورای اسلامی معلمان سعی در حفظ وکنترل نیروهای مستقل و آزاد زحمتکشان در بازار کار را انتخاب کرده است و با بکارگیری سیاست های سرکوبگرانه، زندان، اخراج در ایجاد گسترش رعب و وحشت امید به ادامه حیات خود را تضمین کند.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران ضمن محکوم کردن سیاست های سرکوبگرانه دستگاه‌های امنیت رژیم علیه پرستاران و دیگر زحمتکشان کشور قاطعانه از مطالبات و اعتراضات و اعتصابات بحق پرستاران پشتیبانی خود را اعلام می‌کند. 

سیاست  پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ایجاد شرایط لازم به حضور نمایندگان سندیکاهای مستقل و آزاد این زحمتکشان درسازمان جهانی کار و بیرون راندن نمایندگان جمهوری اسلامی که خود را بعنوان نمایندگان کارگران و زحمتکشان در ایران معرفی می‌کنند است.

زن    زندگی      آزادی

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران

  استکهلم ۲۳ اوت ۲۰۲۴

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران در سال ۲۰۱۴ با همکاری مشترک: ال او ( تشکیلات سراسری ۱۴ اتحادیه های کارگری سوئد )، سندیکای حمل و نقل سوئد، سندیکای فلز، اتحادیه معلمان سوئد، اتحادیه کارکنان شهرداری‌ها (کومونال) پایه گزاری شده است. 

سعید تقوی بعنوان مسئول پیشبرد اهداف این پروژه در ایجاد همبستگی با جنبش های مستقل و آزاد کارگران در ایران و همچنین  با سندیکاهای کارگری عضو کنفدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری ای تی یو سی(ITUC) فعالیت دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=248720 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید
سعید
19 روز قبل

فرض بگیریم این خبر دریت. چه ربطی به سوئد داره. به پرستارهای خودشون برسند که درصد بالایی‌ ناراضی هستند

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x