دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

“سرطان؛ بدن اشتباهی انتخاب کرد.” درگذشت مربی نام آشنای آلمان؛ امباپه؛ ناکام در برآوردن انتظارات؛ بایرن مونیخ پیروز شد ولی می لنگد؛ کشتی آزاد نوجوانان ایران نایب قهرمان جهان شد

نازک بین- کریستوف دام، در فصل ۹۲-۱۹۹۱ با اشتوتگارت قهرمان بوندس‌لیگا شده بود. وی سابقه هدایت تیم‌های کلن، بایرلورکوزن و اینتراخت فرانکفورت را در کارنامه داشت و دیروز در سن ۷۰ سالگی درگذشت.این چهره سرشناس فوتبال آلمان، پس از مبارزه طولانی با بیماری سرطان در نهایت جان باخت. خانواده دام اعلام کردند که او روز شنبه “در فضای مسالمت‌آمیزو نزدیک خانواده‌اش” درگذشت.پس از تشخیص بیماری سرطان در سال ۲۰۲۲، دام، ابتدا از کانون توجه خارج شد. اما، دوباره به زندگی عادی خود به عنوان یک کارشناس فوتبال بازگشت.دام ،در مصاحبه‌ها و برنامه‌هایی که به عنوان کارشناس حضور می‌یافت، درباره مبارزه با این بیماری می‌گفت: “سرطان ؛بدن اشتباهی انتخاب کرد.”

دام ،با اشتوتگارت قهرمان بوندس‌لیگا شد و در طول ۳۰ سال، مربی ۹ باشگاه مختلف بود که ۱۰ عنوان قهرمانی به دست آورد.او ،یکی از شانس‌های مربیگری در تیم ملی آلمان بود. تا اینکه در سال ۲۰۰۰ با اعتراف به مصرف کوکائین که منجر به اخراج او از بایرلورکوزن شد، دوران حرفه‌ای خود را متزلزل کرد.در طول زندگی پر حادثه‌اش، اغلب بر این پیام تأکید می‌کرد: “شما می‌توانید زمین بخورید. مهم نیست چند بار زمین بخورید. فقط باید به بلند شدن ادامه دهید.”

لیورپول مقابل برنتفورد به پیروزی رسید.

لوئیس دیاس کلمبیائی، در صدمین مسابقه خود برای لیورپول یک گل زد و یک پاس گل داد، تا سرخ‌ها در دومین مسابقه خود در فصل جدید لیگ برتر انگلیس با نتیجه ۲ بر صفر مقابل برنتفورد به پیروزی برسند. هفته دوم رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که تنها ۴ تیم منچسترسیتی، برایتون، لیورپول و آرسنال هر ۶ امتیاز ممکن را کسب کرده‌اند.

امپاپه ناکام در برآورد انتظارات

دومین هفته از رقابت‌های لالیگا با برگزاری بازی رئال مادرید و وایادولید پیگیری شد .در این بازی رئال مادرید نمایش ضعیفی داشت. خط حمله این تیم دچار سراسیمگی و بدون برنامه بودند. کیلیان امپاپه اگر دو بازی دیگر به همین وضع بیش برود، شاید به تیم ملی فرانسه هم دعوت نشود.  لوس بلانکوس که در بازی اول در برابر مایورکا به تساوی یک بر یک دست یافته بود، با توجه به پیروزی بارسلونا در روز گذشته به دنبال کسب سه امتیاز این بازی بود. رئال مادرید، در نیمه اول موفق به باز کردن دروازه حریف نشد، اما فدریکو والورده در نیمه دوم توانست روی یک ضربه از راه دور که با اشتباه و دخالت مداقع وایادولید همراه شد، گل برتری را به ثمر برساند. سپس، بر اثر اشتباه مدافع و همچنین دروازه بان این تیم،  ۲ گل از براهیم دیاس و اندریک، یک پیروزی نصیب تیم میزبان کرد. در نهایت بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود رئال مادرید به پایان رسید

پیروزی بایرن مونیخ

نخستین هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا با برگزاری بازی ۲ تیم بایرن مونیخ و ولفسبورگ پیگیری شد. این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود بایرن به پایان رسید. تیم ایالت باواریا با هدایت ونسان کمپانی، سرمربی جدید خود، فصل جدید را آغاز کرد و با وجود انتقادات بسیار از او ،پیش از شروع مسابقات در بازی‌های پیش‌فصل نمایش خوبی از خود نشان داد و در جام حذفی در نخستین بازی، سربلند و پیروز بود. تیم کمپانی در این بازی هم نمایش قابل قبولی داشت. تیم‌های مدعی بایرلورکوزن و دورتموند بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند و این بازی برای بایرن مونیخ بسیار دارای اهمیت بود. در این بازی، جمال موسیالا در نیمه نخست گل برتری را برای بایرن مونیخ به ثمر رساند، اما در نیمه دوم و بر روی یک ضربه پنالتی، لوورو ماجر بازی را به تساوی کشاند. این بازیکن در ادامه دومین گل خود و تیم اش را به ثمر رساند. سپس گل به خودی کامینسکی و گل سرژ گنبری، برتری را برای بایرن مونیخ به همراه آورد.  بایرمونیخ در این بازی می لنگید و در هفته های آیندهاین لنگدین بیشتر خواهد شد.

چلسی گلباران به راه انداخت

دومین هفته از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری دیدار چلسی در برابر ولورهمپتون ادامه یافت. این بازی با نتیجه ۶ بر ۲ به سود چلسی به پایان رسید. چلسی، در نخستین بازی لیگ در مصاف با منچسترسیتی با نتیجه ۲بر صفر مغلوب شده بود . شاگردان مارسکا ،در این بازی نمایش خوب و  جذابی داشتند. در نیمه نخست، نیکلاس جکسون موفق شد نخستین گل را برای چلسی به ثمر برساند. سپس ولورهمپتون در همان نیمه توسط کنیا کار را به تساوی کشاند، پالمر گل برتری را در نیمه اول برای چلسی به ثمر رساند که لارسن در پاسخ بازی را بار دیگر به تساوی کشاند و نیمه اول، مساوی به پایان رسید. در نیمه دوم ورق به سود چلسی برگشت و این تیم ۳ بار توسط نونی مادوئکه و یک بار توسط ژائو فلیکس به گل رسید. در نهایت بازی با نتیجه ۶ بر ۲ به سود چلسی به پایان رسید تا یک برتری خیره‌کننده به دست بیاید. 

خاتون ایران ۲-۱ آرتی‌سی بوتان

در مرحله مقدماتی مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا ،تیم خاتون بم، در نخستین دیدار برابر بوتان ۲ بر یک به پیروزی رسید.تیم خاتون بم در گروه D با تیم‌های کیتچی هنگ کنگ و رویال تیمپو بوتان(میزبان) همگروه شد.مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا از ۴ تا ۱۰ شهریور برگزار می‌شود و بوتان میزبان مسابقات گروه چهارم است.بر اساس برنامه مسابقات تیم خاتون بم در صورت صعود از مرحله مقدماتی، در دور بعد با تیم‌های ملبورن سیتی استرالیا، کایا اف‌سی فیلیپین و کالج اسکولارز تایلند همگروه خواهد شد.

کشتی آزاد نوجوانان ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی رقابت های جهانی در کشور اردن دست یافت. به گزارش ایسنا، رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان در شهر امان پایتخت کشور اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران با ۲ مدال طلای ابوالفضل شمسی پور در وزن ۷۱ کیلوگرم و رضا افشار در وزن ۸۰ کیلوگرم، ۲ مدال نقره امیرعباس رمضانی در وزن ۴۵ کیلوگرم و امیرعباس علیزاده در وزن ۴۸ کیلوگرم و۲ مدال برنز امیررضا علیپور در وزن ۹۲ کیلوگرم و ابوالفضل محمدنژاد در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید.

در رده بندی تیمی آمریکا با ۱۵۲ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، ایران با ۱۳۲ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم قرقیزستان با ۱۰۴ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

رده بندی انفرادی:
۴۵ کیلوگرم: ۱- سامئول سانچز (آمریکا) ۲- امیرعباس رمضانی (ایران) ۳- راوان حسن زاده (آذربایجان) و جمال باکایف (روسیه)
۴۸ کیلوگرم: ۱- اولوگ بک رشید اف (ازبکستان) ۲- امیرعباس علیزاده (ایران) ۳- چنگیز ساریگلار (روسیه) و هنری اسلیکیان (ارمنستان)
۵۱ کیلوگرم: ۱- دومنیک مونارتو (آمریکا) ۲- فردریک باچمان (پورتوریکو) ۳- مارلن آبدرایموف (قرقیزستان) و جینوسوکه اوکونوگی (ژاپن) … ۱۴- سام ارشد (ایران)
۵۵ کیلوگرم: ۱- کورساناتبک ایساکوف (قرقیزستان) ۲- جوزف باچمان (پورتوریکو) ۳- حسین حسین اف (آذربایجان) و کانو دیلارد (آمریکا) … آرین مهرعلیزاده (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- عمربک اصلان اولو (قرقیزستان) ۲- حسین اسماعیل اف (آذربایجان) ۳- ایتسوکی یوناشیرو (ژاپن) و هایک آوانسیان (ارمنستان) … ۸- اهورا خاطری (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- رستم جان کاخاروف (قرقیزستان) ۲- رمضان عبدولکادیروف (روسیه) ۳- اوموت اوسلو (ترکیه) و بک دولت آکیمجان (قزاقستان) … ۸- یاسین طیبی (ایران)
۷۱ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل شمسی پور (ایران) ۲- مانوئل واگین (آلمان) ۳- کایری ایتو (ژاپن) و فاتح آیدین (ترکیه)
۸۰ کیلوگرم: ۱- رضا افشار (ایران) ۲- نیکولوز مایسورادزه (گرجستان) ۳- داریوس ساس (رومانی) و آرتور کاستیوک (اوکراین)
۹۲ کیلوگرم: ۱- کنستانتین پتریاشویلی (گرجستان) ۲- رودیون ساناکویف (روسیه)  ۳- امیررضا علیپور (ایران) و ایلیا دیاکومیهالیس (آمریکا)
۱۱۰ کیلوگرم: ۱- میشل موکو (آمریکا) ۲- یدیگه کاسیمبک (قزاقستان) ۳- ابوالفضل محمدنژاد (ایران) و موحامد گانتمیروف (آذربایجان)

رده بندی تیمی: ۱- آمریکا ۱۵۲ امتیاز ۲- ایران ۱۳۲ امتیاز ۳- قرقیزستان ۱۰۴ امتیاز ۴- گرجستان ۷۷ امتیاز ۵- آذربایجان ۷۷ امتیاز ۶- قزاقستان ۶۵ امتیاز ۷- ژاپن ۵۷ امتیاز ۸- پورتوریکو ۵۰ امتیاز ۹- ترکیه ۵۰ امتیاز ۱۰- ارمنستان ۴۹ امتیاز

https://akhbar-rooz.com/?p=248684 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x