جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

بیانیه حمایت از مطالبات و اعتراضات پرستاران، کادر درمان و کارگران ستمدیده و محروم در ایران

کمیته دفاع از حقوق بشر همبستگی جمهوری‌خواهان ایران (هجا) ضمن ابراز همدلی و حمایت قاطع از مطالبات برحق پرستاران، کادر درمان، بازنشستگان و کارگران در ایران، بر این باور است که حقوق انسانی و شغلی این عزیزان باید احقاق گردد. بار دیگر خاطرنشان می‌کنیم که حق زندگی و معیشت شرافتمندانه، جزو اصول اساسی منشور جهانی حقوق بشر است که متاسفانه اکنون در ایران با مخاطره جدی رو‌به‌رو شده است.

پرستاران و کادر درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری‌ها و بحران‌های بهداشتی قرار دارند و در شرایط سخت و دشوار، جان خود را به خطر می‌اندازند. همچنین کارگران، به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور، در تلاش‌اند تا معیشت خود و خانواده‌هایشان را تأمین کنند.

ما خواستار اجرای موارد ذیل در اسرع وقت برای استیفای حقوق این هموطنان عزیز و زحمتکش خود هستیم:

۱. بهبود شرایط کاری همه شاغلین و کارکنان بخش درمان و صنعت کشور ایران و تأمین امنیت شغلی، افزایش حقوق و مزایا، و فراهم کردن امکانات، شرایط مناسب برای انجام وظایف حرفه‌ای‌شان را جزو وظایف اصلی دولت و حکومت در ایران می‌دانیم.

۲. احترام به حقوق انسانی و جلوگیری از هرگونه تبعیض و بی‌احترامی نسبت به پرستاران و کارگران.

۳. تأمین منابع مالی و انسانی کافی با تخصیص بودجه لازم برای بهبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و تجهیز مراکز درمانی و کارخانجات صنعتی در ایران

۴. حمایت از تشکل‌های صنفی و آزادی تشکیل و فعالیت تشکل‌های مستقل کارگری و صنفی به منظور دفاع از حقوق اعضای خودشان بدون محدودیت‌های امنیتی را خواستار هستیم و بر ضرورت به رسمیت شناختن حق تشکل‌یابی تاکید می‌کنیم.

ما از تمامی نهادها، سازمان‌ها و مردم خواستاریم که صدای پرستاران، کادر درمان و کارگران را بشنوند و در کنار آن‌ها برای تحقق مطالباتشان بایستند.

با همدلی و همبستگی، می‌توانیم آینده‌ای بهتر بسازیم.

کمیته دفاع از حقوق بشر همبستگی جمهوری‌خواهان ایران (هجا)

۲۳ آگوست ۲۰۲۴ برابر با ۲ شهریور ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=248575 لينک کوتاه

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x