جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

سه عضو «پ‌ک‌ک» در حمله پهپادی ترکیه به شمال عراق کشته شدند

دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که در پی حمله پهپادی ترکیه در روز جمعه، سه عضو «حزب کارگران کردستان» (پ‌ک‌ک) در شمال عراق کشته شدند.

در بیانیه‌ این سازمان آمده است که خودروی متعلق به حزب کارگران کردستان در نزدیکی شهر سلیمانیه هدف حمله پهپادی قرار گرفت. بر اساس این بیانیه، در این حمله، یک عضو برجسته «پ‌‌ک‌ک»، راننده و یک محافظ کشته شدند.

خبرگزاری «روادو» به نقل از یک منبع امنیتی نوشت این حمله پهپادی منجر به کشته‌شدن دو نفر و زخمی‌شدن یک تن دیگر شده است. روداو نوشت هر دو قربانی خبرنگار و از کارمندان تلویزیون «سترک تی‌وی»، یکی از رسانه‌های حزب کارگران کردستان بودند.

کاروان انور، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران کردستان در سلیمانیه، با محکومیت شدید این حمله گفت: «بر اساس تمامی معیارهای بین‌المللی، روزنامه‌نگاران باید از همه‌ی بحران‌ها دور باشند و از درگیری‌ها مصون بمانند.»

روداو همچنین اعلام کرد که فرد مجروح‌شده در این حادثه نیز از کارکنان تلویزیون سترک‌ تی‌وی بوده است.

همزمان، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که ۱۶ عضو حزب کارگران کردستان را در شمال عراق «خنثی» کرده است. این وزارتخانه جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این افراد در مناطق هاکورک، اسوس، کارا و متینا در شمال عراق هدف قرار گرفتند.

وزارت دفاع ترکیه تأکید کرد که نیروهای مسلح این کشور عملیات تعقیب و هدف قرار دادن نیروهای حزب کارگران کردستان را تا زمان نابودی کامل این سازمان ادامه خواهند داد.

ترکیه به طور دوره‌ای حملات هوایی علیه نیروهای حزب کارگران کردستان در شمال عراق انجام می‌دهد. این حزب از کوه‌های قندیل در شمال عراق به عنوان مقر اصلی خود استفاده می‌کند و در بسیاری از شهرها، مناطق و دره‌های این منطقه فعال است.

حزب کارگران کردستان از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه علیه دولت ترکیه را آغاز کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=248560 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x