جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

حمایت ۱۲۴۲ نفر از معلمان و کارگران، بازنشستگان و کنشگران مدنی و سیاسی از پنج بانوی زن فعال مدنی و حامیان حقوق حیوانات

در پی کارزاری که طی سه روز برای اعترض به محکومیت چهار سال زندان و دو سال محرومیت از حضور در احزاب و دستجات صنفی و مدنی برای پنج نفر از بانوان فعال مدنی و حامیان حقوق حیوانات، خانم‌ها: نینا گلستانی، رزیتارجایی، آناهیتا حجازی، نگین عدالتخواه و آناهیتا دوستدار صورت گرفت، ۱۱۴۲ نفر از معلمان و کارگران، بازنشستگان و فعالان مدنی و سیاسی با حمایت از این ۵ بانوی گیلانی ضمن اعتراض نسبت به رای صادر شده علیه آنها، خواهان تبرئه این پنج نفر در دادگاه تجدید نظر شدند.

در متنی کوتاهی که امضا کنندگان منتشر کرده‌اند آمده است: شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت، «نینا گلستانی»، «رزیتا رجایی»، «آناهیتا حجازی»، «نگین عدالتخواه» و «آناهیتا دوستدار» را  به ۴ سال و ۱ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در گروه‌ها و دستجات سیاسی، محکوم کرده است. این احکام از بابت اتهام‌های «اجتماع و تبانی» به سه سال و شش ماه و یک روز و برای اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هفت ماه و شانزده روز برای هر کدام صادر شده است. بعد از صدور ۶۰ سال حکم برای یازده نفر از فعالان حقوق زنان که اکنون در زندان به سر می‌برند، این دومین اقدام مشخص قضایی در گیلان علیه جامعه زنان است. ما امضا کنندگان ذیل ضمن محکومیت صدور چنین رایی، خواهان توقف چنین احکام بدوی و قرون وسطایی علیه شهروندان و به ویژه جامعه بیدار زنان هستیم.

احکام خانم‌ها: نینا گلستانی، رزیتا رجایی، آناهیتا حجازی،نگین عدالت‌خواه و آناهیتا دوستدار را متوقف کنید و رای به برائت آنها صادر کنید.

https://akhbar-rooz.com/?p=248553 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x