پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پرستاران در چند شهر دیگر به اعتراضات سراسری پیوستند

تظاهرات پرستاران گیلانی در شهر رشت در روزهای گذشته

در ادامه اعتراض پرستاران به استثمار و نابرابری، پرستاران در بابل، اصفهان و خرم‌آباد دست از کار کشیدند و تجمع کردند.

خبرگزاری کار (ایلنا) که به خانه کارگر وابسته است در یک خبر کوتاه نوشت: «جمعی از پرستاران و نیروهای فوریت پزشکی در اصفهان، خرم‌آباد و بابل دست از کار کشیدند و نسبت به شرایط شغلی خود معترض شدند.» دو ویدئو از پرستاران معترض در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که آنها را در حال راهپیمایی به سمت ساختمان استانداری در خرم‌آباد نشان می‌دهد. در یک ویدئو صدای پرستاران که شعار می‌دهند «پرستار نباشد سیستم از هم می‌پاشد» به گوش می‌رسد. در یک ویدئو دیگر پرستاران معترض مقابل ساختمان استانداری شعار می‌دهند «وعده وعید کافیه سفره ما خالیه».

در اصفهان نیز پرستاران بیمارستان «سیدالشهدا» ــ امیدــ و کارکنان مرکز فوریت‌های پزشکی دست از کار کشیدند تا به نابرابری و استثمار اعتراض کنند. در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است پرستاران بیمارستان «سید الشهدا» در محوطه بیرونی بیمارستان تجمع کرده‌اند.

جمعه دوم شهریور هم پرستاران شهرکرد در محل برگزاری نماز جمعه تجمع کردند.

پرستاران در چابهار روز پنجشنبه در برابر فرمانداری تجمع کرده و به اعتصاب سراسری پرستاران پیوستند.

اعتراض پرستاران به نابرابری مزدی و استثمار از ۹ مرداد در شیراز آغاز شد و به گفته دبیر خانه پرستار طی روزهای گذشته به بیش از ۵۰ بیمارستان رسید. خواسته پرستاران اجرای عادلانه تعرفه‌بندی خدمات درمان، افزایش کارانه و مزد اضافه‌کاری، حذف شرکت‌های پیمانکاری و کاهش ساعت کار است.

بر اساس خبرهای منتشر شده ماموران امنیتی طی روزهای گذشته دستکم دو تن از پرستاران را به دلیل شرکت در تجمع صنفی بازداشت کرده‌اند. محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار بازداشت زهرا تمدن، پرستار بیمارستان مسیح دانشوری تهران را تایید کرد اما گفت نهادهای امنیتی گفته‌اند او همان روز آزاد شده است. فیروزه مجریان شرق از پرستاران بیمارستان قائم مشهد هم به گفته منابع نزدیک به پرستاران بازداشت شده است.

همزمان با تجمع پرستاران ایلنا به نقل از خانواده الهه کاظمی، پرستار بیمارستان لقمان حکیم تهران گزارش کرد او به دلیل فشار ناشی از کار از پنج روز قبل به کما رفته است. خانواده این پرستار گفته‌اند او «به دلیل حجم بالای کاری و خستگی مفرط، ابتدا بدن درد شدیدی داشته و تحت درمان با سرم قرار گرفته است.» به گفته ایلنا به نظر می‌رسد استفاده بیش از حد از داروهای ضد درد باعث از حال رفتن الهه و ورود او به وضعیت اغما شده است. بیمارستان‌ها در ایران به دلیل کمبود پرستار، پرستاران را به اضافه کاری طولانی مجبور می‌کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=248548 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x