پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

وضعیت جسمی سروناز احمدی و ریحانه انصاری وخیم گزارش شده است

بنا بە اخباری کە بە کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکلهای صنفیفرهنگیان ایران رسیده است، در پی اعتراضات زنان زندان اوین به احکام اعدام، و بصورت خاص احکام شریفه محمدی و پخشان عزیزی و اعدام رضا رسایی، زنان زندانی از سوی زندانبان‌ها مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته‌اند و در نتیجه ضرب و شتم ماموران، آثار کبودی و کوفتگی و جراحاتی بر بدن برخی از زنان ایجاد شده است. همچنین برخی از آن‌ها با محرومیت‌هایی چون قطع تماس و ملاقات مواجه شده‌اند.

گزارش ارسالی می گوید: سروناز احمدی بخاطر فشارها و محرومیت‌های تحمیلی و همچنین عدم رسیدگی پزشکی بر جراحات وارده بر بدنش، صبح امروز دچار حمله عصبی شده است و نیاز فوری به رسیدگی پزشکی دارد، با این حال، مسئولین زندان اجازه دریافت خدمات پزشکی به او را نمی‌دهند.

همچنین وضعیت جسمانی ریحانه انصاری نژاد نامساعد گزارش شده است.

نرگس محمدی و سایر زنان زندان اوین، جهت رسیدگی پزشکی به ریحانه انصاری نژاد دست به اعتراض زده‌اند ولی مسئولین زندان همچنان بی توجه هستند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفیفرهنگیان ایران در پایان گزارش خود آورده است: حفاظت از جان ریحانه انصاری نژاد و دیگر زندانیان را متوجه مسئولین و حاکمیت می داند و تاکید دارد همانطوری که شاهد رشد اعتراضات اصناف مختلف هستیم تهدیدها و سرکوب‌ها نە تنها فعالین را از مسیر مطالبەگری منصرف نمی‌کند بلکە بر پیگیری مطالبات بە حق و قانونیشان مصمم‌تر خواهد کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=248536 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x