جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

اولین بازی تیم چپگراها در بوندس‌لیگا؛ ایران و کسب  ۶ طلا و برنز در روز نخست کاراته قهرمانی آسیا ؛ نتایج روز دوم از هفته دوم لیگ برتر فوتبال؛ سپاهان صدرنشین باقی ماند

نازک بین- رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ بوندس‌لیگای یک آلمان در شرایطی آغاز می‌شود که ۳ ماه بعد از قهرمانی اعجاب‌آور تیم شکست‌ناپذیر بایرلورکوزن، تمام قدرت‌های قدیم و جدید فوتبال این کشور برای رسیدن به سکوی قهرمانی به صف شده اند.بایرن مونیخ در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال با حضور مایکل اولیسه، ژائو پالینیا و هیروکی ایتو تقویت شده؛ هرچند مدافع ژاپنی ابتدای فصل را به دلیل مصدومیت از دست می‌دهد.به نقل از فوتبال ۳۶۰، اولیسه فصل گذشته لیگ برتر را با یک گل یا پاس گل در هر ۸۰ دقیقه به پایان رساند؛ برابر با کول پالمر و ارلینگ هالند و بیشتر از هر بازیکن دیگر در کل لیگ. پالینیا هم در ۲ فصل حضور خود در لیگ برتر ۳۰۰ تکل به نام خود ثبت کرد. هیچ بازیکن دیگری در هیچ تیم دیگر از آمار ۱۹۱ تکل در آن مدت عبور نکرد. بایرن با وجود قرار گرفتن در رده سوم جدول رده‌بندی رقابت‌های فصل گذشته لیگ آلمان با ۹۴ گل بهترین خط حمله را به خود اختصاص داد. اما ۴۵ گل خورده نمی‌تواند عملکرد یک تیم مدعی قهرمانی باشد. تعداد گل‌های مورد انتظار دریافتی لورکوزن و بایرن مونیخ تنها ۲.۲ با هم اختلاف داشت .اما دروازه باواریایی‌ها ۲۱ بار بیشتر باز شد.بایرلورکوزن، تا پیش از فصل گذشته هرگز موفق به قهرمانی در لیگ آلمان نشده بود .اما زیر نظر ژابی آلونسو در نخستین فصل او به عنوان سرمربی یک تیم بزرگسالان، تمام راه را تا پایان دادن به تک‌قطبی مقتدرانه بایرن طی کرد. وی و تیم اش این موفقیت عظیم را بدون حتی یک شکست به دست آوردند؛ اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ صد و چند ساله فوتبال آلمان. ژابی آلونسو تیم اش را به دیدار نهایی لیگ اروپا هم رساند و با قهرمانی جام حذفی و کامیابی شیرین هفته گذشته در سوپرجام آلمان، سه‌گانه داخلی را برای تیمی کامل کرد که هواداران اش به گرفتن جام اصلاً عادت ندارند. لورکوزن ۳۴ مسابقه فصل گذشته لیگ آلمان را با ۲۸ پیروزی و تنها ۶ تساوی پشت سر گذاشت تا با ۱۷ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم یعنی اشتوتگارت (و نه بایرن مونیخ)  به جام برسد.

الکس گارسیا، در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال از ژیرونا به آلمان آمد و بین شگفتی‌سازان فصل گذشته پل زد. هافبک خطرآفرین اسپانیایی در فصل گذشته روی ۹ گل ژیرونا اثر مستقیم گذاشت و به تنهایی ۳۹۶ پاس به مقصد یک سوم دفاعی حریفان ثبت کرد که رده اول در بین بازیکنان شاغل در لیگ اسپانیا و رده چهارم کل اروپا به شمار می‌رود. مارتین تریه، بال سابق رن فرانسه، فصل گذشته روی ۱۰ گل تیم اش اثر گذاشت و دیگر خرید مهم آلونسو در تابستان است. شایعات حضور ویکتور بونیفاس در بایرن خیلی زود تکذیب شد. او در اوج آمادگی فصل جدید را آغاز می‌کند. مهاجم بی‌رحم نیجریه‌ای بخش مهمی از فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد. اما ،همچنان در ۲۳ مسابقه و ۱۸ حضور در ترکیب اصلی ۱۴ گل به ثمر رساند. چیزی از قدرت لورکوزن کاسته نشده، اما این بار رقبا آماده‌ترند و فشار حداقل ۸ مسابقه دشوار وسط هفته در لیگ قهرمانان اروپا هم وجود دارد.دورتموند ۲ بازیکن مهم اشتوتگارت را در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال خریداری کرده و امیدوار است امسال به خوبی فصل را به انتها نرساند. دورتموند هم در این فصل مانند لورکوزن و بایرن سرمربی کم‌تجربه‌ای دارد. با خروج ادین ترزیچ، نوری شاهین، رهبری زنبورها را به عهده خواهد داشت. ترزیچ ،فصل گذشته به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید و در مجموع ۵۹ درصد مسابقات خود در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشت. در تمام تاریخ دورتموند تنها ۳ سرمربی دائمی رکورد بهتری را از خود به جا گذاشته‌اند. نوری شاهین، هافبک سابق دورتموند و رئال مادرید در حضور ۳ قدرت بزرگ دیگر، کار دشواری برای آغاز دوران حرفه‌ای خود به عنوان سرمربی یک تیم بزرگسال پیش رو دارد. جز گیراسی که با خروج نیکلاس فولکروگ به مقصد وستهام به عنوان جانشین او خریداری شده، پاسکال گروس هم امسال لباس طلایی دورتموند را به تن می‌کند. او در دوران ۷ ساله حضور خود در برایتون مجموعاً ۵۰۸ موقعیت گلزنی برای هم‌تیمی‌هایش ساخت. این آمار از هر بازیکن دیگر لیگ برتر جز کوین دی‌بروینه (۶۰۲) بیشتر است. لایپزیش، ستاره قهار فصل گذشته خود یعنی دنی اولمو را بعد از قهرمانی او در جام ملت‌های اروپا به مقصد بارسلونا از دست داد. با این حال دست بایرن مونیخ را برای در اختیار گرفتن ژاوی سیمونز کوتاه کرد، تا بازیکن هلندی یک فصل دیگر به شکل قرضی در لایپزیش بماند. سیمونز در فصل گذشته ۸ گل و ۱۱ پاس گل به نام خود ثبت کرد و ۵۹ بار حمل توپ بیش از ۵ متری خود را به شوت یا پاس منجر به شوت رساند ،که حداقل ۱۰ بار از هر بازیکن دیگر لیگ بیشتر است.سن‌پائولی حالا باید به عنوان تیم اول شهر هامبورگ شناخته شود و بعد از ۱۳ سال غیبت بار دیگر به بوندس‌لیگا برگشت. باشگاهی که به مواضع چپ‌گرایانه (در سیاست و نه در فوتبال) شهرت دارد، فصل گذشته تحت هدایت فابیان هورتسلر به عنوان قهرمانی سطح دوم لیگ آلمان دست یافت. اما بدون او قدم به بوندس‌لیگا می‌گذارد. هورتسلر به برایتون رفت و جای خود را به الکساندر بلسین داد. هولشتاین کیل دیگر تیم تازه‌وارد بوندس‌لیگاست و بعد از ۵۸ سال غیبت به سطح اول برگشته و به درخشش تیمون واینر، برترین دروازه‌بان فصل گذشته لیگ ۲ فوتبال آلمان امیدوار است. رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ بوندس‌لیگای یک آلمان از ساعت ۲۲:۰۰ امشب با تقابل گلادباخ و بایرلورکوزن در بوروسیا پارک آغاز می‌شود.

نتایج هفته دوم لیگ برتر فوتبال؛ VAR مانع شکست استقلال در قزوین؛ سپاهان صدرنشین باقی ماند

هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، پنجشنبه با چهار دیدار آغاز شد، که تنها گل‌گهر سیرجان توانست ۳ امتیاز را کسب کند. به گزارش ایسنا، هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال دیروز (پنجشنبه) با چهار دیدار آغاز شد که در حساس‌ترین بازی پرسپولیس مقابل تراکتور به تساوی یک بر یک رسید و آلومینیوم و فولاد هم مقابل حریفان خود مساوی کردند و گل‌گهر سیرجان تنها تیمی بود که توانست با برتری مقابل استقلال خوزستان ۳ امتیاز کامل را دریافت کند.باقی مسابقات امروز  آغاز شد که در اولین دیدار ذوب آهن با هوادار و در ادامه استقلال با ملوان، خیبر با سپاهان و چادرملو با شمس آذر قزوین به رقابت پرداختند. 

نتایج این پنج دیدار را در ادامه مشاهده می‌کنید:

ذوب آهن ۰ – ۰ هوادار

چادرملو ۱ – ۱ شمس آذر

گل: مهدی محمدی دقیقه ۵۹ ( شمس آذر قزوین) – محمد حسین فلاح دقیقه ۶۷( چادرملو)

خیبر خرم آباد ۱ – ۲ سپاهان پایان بازی

گل: مهرداد قنبری دقیقه ۳۱ ( خیبر) – محمد امین حزباوی دقیقه ۶۸ و جواد آقایی پور دقیقه ۷+۹۰ ( سپاهان)

استقلال ۲ – ۲ ملوان

گل: رضا قندی پور دقیقه ۷، رضا جعفری دقیقه ۶۳ ( ملوان) – رامین رضاییان دقایق ۳۰ و  ۸۳ ( از روی نقطه پنالتی- استقلال) هر ۲ پنالتی این بازی بحث انگیز بود.

کسب ۶ طلا و برنز در روز نخست کاراته قهرمانی آسیا

به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، بیست و دومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های پایه آسیا مانیل فیلیپین آغاز شد و نمایندگان کشورمان موفق به کسب ۳ مدال طلا و ۳ مدال برنز شدند. در رقابت‌های روز نخست تیم ایران موفق به کسب ۲ مدال طلا و ۱ برنز در بخش نوجوانان دختر، ۱ طلا و ۱ برنز در نوجوانان پسر و ۱ برنز در کاتای تیمی پسران شد.

در وزن ۶۱- کیلوگرم نوجوانان، ساغر جندقی موفق شد در دور نخست ۸ بر ۱ لارا سارهان از عربستان  را از پیش رو بردارد و به نیمه‌نهایی راه یابد. او در این مرحله نیز ۷ بر ۱ آیدابون موساخونت از ازبکستان را برد و فینالیست شد. نماینده کشورمان در دیدار نهایی پس از تساوی یک بر یک مقابل پریزات الدابرجن با توجه به کسب امتیاز نخست با قانون سنشو برنده مبارزه شد و به مدال طلا رسید. 

پارمیس علیپور در فینال وزن ۴۷- کیلوگرم نوجوانان، ابتدا ۴ بر ۰ از سد رینزی اودا از ژاپن را شکست داد و سپس با همین نتیجه نماینده ماکائو را مغلوب کرد. او در مرحله نیمه‌نهایی نیز یک بر صفر مقابل اوهان لو از ویتنام به برتری رسید و با پیروزی ۸ بر ۰ مقابل نورینیسا دایخان از قزاقستان در دیدار نهایی، مدال طلا کسب کرد. 

در رقابت‌های وزن ۶۳- کیلوگرم، امیر علی تیموری در دور نخست ۶ بر ۰ احمد الصمود از اردن را برد و در دومین مبارزه ۴ بر ۱ بر ساپورتا ملکی از اندونزی را شکست داد. او در مرحله نیمه‌نهایی ۴ بر ۳ انمهمدو از ازبکستان را شکست داد و با برتری ۸ بر ۰ در دیدار نهایی، سومین مدال طلای نمایندگان کشورمان را کسب کرد. 

مریم گرزین در رقابت‌های وزن ۶۱+ کیلوگرم، ابتدا کیم هوین از ویتنام را ۶ بر ۲ شکست داد و در ادامه ۳ بر ۰ مقابل داوان دریا از قرقیزستان شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رسید. در دیدار رده‌بندی در حالی که نماینده کشورمان ۲ بر ۰ مقابل سایرینا اگمبردیوا از ازبکستان عقب بود، کاراته‌کا ازبک(هانسوکو) شد تا گرزین برنده میدان باشد و به مدال برنز برسد.

در وزن ۵۲- کیلوگرم نوجوانان، محمد عبدالهی در  دور اول ۸ بر ۰ پنجیران ازبرونئی را از پیش رو برداشت و در ادامه مقابل  چوی کای از  هنگ‌کنگ  پس از تساوی ۲ بر ۲ با قانون سنشو (کسب امتیاز اول) برنده مبارزه شد و راهی دیدار  نیمه‌نهایی گردید. او در مبارزه نیمه نهایی ۷ بر ۳ مغلوب محمد الحداد از کویت شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار رده‌بندی در حالی که ۶ بر ۰ از اماندوردیو از ترکمنستان عقب بود با توجه به اخطار حریفش و هانسوکو شدن به مدال برنز این وزن رسید.

در رقابت‌های کاتای تیمی جوانان نیز تیم کشورمان با ترکیب آرمین جوانی، امیررضا مسلمان و سینا نوری موفق شد با امتیاز ۳۷.۸  مقابل تیم فیلیپین با امتیاز  36.6 در اولین دیدار به برتری برسد. تیم کشورمان در مبارزه دوم، مقابل تیم عربستان نتیجه را واگذار کرد و راهی دیدار رده‌بندی شد، اما با برتری 39.3 بر ۳۷.۳ مقابل تیم هنگ کنگ به برتری رسید و مدال برنز را بدست آورد.

در رقابت‌های امروز ،امیررضا مسلمان و یسنا طالبی‌زاده در کاتای انفرادی پسران و دختران رده سنی نوجوانان، کاتای تیمی جوانان دختران، ستایش قانعی در وزن ۵۴- کیلوگرم نوجوانان، ارشک عطایی در وزن ۵۷- کیلوگرم نوجوانان، ابوالفضل سلیمانی در وزن ۷۰- کیلوگرم نوجوانان و ساسان عباسی در وزن ۷۰+ کیلوگرم نوجوانان نیز با شکست مقابل رقبای خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند. تیم ایران سال گذشته یک مدال طلا و دو برنز در بخش دختران و دو مدال برنز در بخش پسران کسب کرده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=248510 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x