جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

درهای گلزار خاوران همچنان به روی خانواده ها بسته است

امروز جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی اعدام شده در دهه ۶۰ برای بزرگداشت یاد عزیزان خود و همچنین یادبود قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷، به گلزار خاوران رفتند. اما ماموران  با بستن درهای گلزار مانع ورود خانواده ها شدند. ماموران عکس ها و گل هایی را که خانواده ها برای یادبود عزیزان خود آورده و در جلوی درب ورودی گلزار گذاشته بودند را جمع آوری کردند.

این برخورد ماموران با اعتراض خانواده ها روبه رو شد. 

به گزارش کانال تلگرامی منشور آزادی، رفاه، برابری، خانواده های خاوران همچون گذشته بر حق خود برای حضور بر مزار عزیزان خود و گلباران آن و بزرگداشت یاد آنها پافشاری کردند و در نهایت با خواندن سرود، یاد زندانیان سیاسی اعدام شده در دهه ۶۰ و به ویژه تابستان ۶۷ را گرامی داشتند. 

ماه ها است که ماموران امنیتی و نظامی مانع ورود خانواده های خاوران به این گلزار می شوند. در عین حال دفن درگذشتگان بهایی در قطعه مربوط به قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ همچنان ادامه دارد. خانواده های خاوران بارها با نوشتن نامه به شورای شهر و حراست بهشت زهرا و ملاقات حضوری با مسئولان اعتراض خود را به این روند اعلام کرده و خواسته اند که حرمت پیکرهای پاک عزیزانشان حفظ شود ولی این تلاش ها تا کنون به نتیجه ای نرسیده است و خانواده ها بیم آن دارند که به این ترتیب خاوران این سند جنایت کشتار زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ و به ویژه تابستان ۶۷ نابود شود. 

https://akhbar-rooz.com/?p=248466 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x