جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

۱۵ زندانی سیاسی زن در زندان اوین از روز ۱۶ مرداد تاکنون از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده خود محروم هستند

۱۵ زندانی سیاسی زن در زندان اوین از روز ۱۶ مرداد تاکنون از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده خود محروم هستند. این اقدام که به دستور «کمیته انضباطی» زندان اوین انجام شده است، شامل پخشان عزیزی، الهه فولادی، پریوش مسلمی، نسرین خضری‌جوادی، زهرا صفایی، نرگس محمدی، سمانه اصغری، آنیشا اسداللهی، محبوبه رضایی، وریشه مرادی، گلرخ ایرایی، ریحانه انصاری‌نژاد، مریم یحی و  سارینا جهانی می‌شود.


به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد، این اقدام مسئولان زندان اوین پس از آن انجام شد که زندانیان سیاسی زن در زندان اوین روز ۱۶ مرداد پس از اطلاع از اجرای حکم اعدام رضا رسایی، معترض اهل صحنه در استان کرمانشاه و پیرو آیین یارسان، شروع به اعتراض کردند. این اعتراض حمله نیروهای گارد به آنان و درگیری را به دنبال داشت.
در ابتدا ۳۰ تن از زندانیان سیاسی زن در همان روز از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شدند که پس از اعتراض این زندانیان، به برخی از آنها امکان برقراری تماس و ملاقات، داده شد. با این‌حال، ۱۵ زندانی کماکان با این محرومیت‌ها مواجه هستند.

با توجه به اطلاعات دریافتی پخشان عزیزی و الهه فولادی هر یک به مدت سه ماه؛ نرگس محمدی، گلرخ ایرایی، سمانه اصغری، آنیشا اسداللهی، محبوبه رضایی، وریشه مرادی و ریحانه انصاری‌نژاد هر کدام به مدت دو ماه از تلفن و ملاقات محروم هستند؛ و پریوش مسلمی، زهرا صفایی، مریم یحیوی، سارینا جهانی هر یک به مدت یک ماه از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شده‌اند. همچنین نسرین خضری جوادی به مدت یک ماه از ملاقات ممنوع شده است.

برخی از این زندانیان سیاسی همانند نرگس محمدی از ۱۱ آذر سال گذشته تاکنون؛ پخشان عزیزی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، و الهه فولادی از ۱۶تیر سال جاری از تلفن و ملاقات،  ریحانه انصاری از ۱۶ تیر از ملاقات،  وریشه مرادی، دیگر زندانی سیاسی، از اواسط اردیبهشت سال جاری به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی تهران، از ملاقات و امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده محروم هستند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه بکارگیری اقدامات تنبیهی و سرکوبگرانه علیه زندانیان بند زنان اوین را بشدت محکوم‌ و تاکید کرده است حق ملاقات از حقوق مسلم و‌ به رسمیت شناخته شده ی کلیه زندانیان می باشد و محروم‌نمودن این زندانیان، که شامل فعالین کارگری، مدنی و مدافعین حقوق زنان می باشد، از هیچگونه وجاهت قانونی و سنت و عرف انسانی برخوردار نیست.

https://akhbar-rooz.com/?p=248436 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x