پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳

کیمیا علیزاده: بازگشت من به ایران دروغ محض است؛ درتهران؛ از تضمین بازگشت وی گفته بودند؛ در حضور بیش از ۷۵ هزار تماشاگر؛ تراکتور ۱ پرسپولیس ۱

نازک بین- بر خلاف ادعای رهبر نظام جمهوری اسلامی و مسئولین ورزش نظام ، نه فقط توجهی به ورزشکاران معلول نمی شود،بلکه بین کاروان پارالمپیک و المپیک، تمایز و تبعیض قایل می شوند. هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک تابستانی از ۷ تا ۱۸ شهریور با حضور ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۸ کشور در ۲۲ رشته برگزار می‌شود.کاروان ورزشی ایران با نام «فرزندان ایران» با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی والیبال نشسته، گلبال، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراوزنه برداری، پاراشنا، پاراتیروکمان، پاراتکواندو، پاراجودو و پاراکانو و با شعار «ایمان، ایثار و افتخار» در این رویداد بزرگ شرکت خواهد کرد.اما، تیم پاراکانو متشکل از شهلا بهروزی راد و سعید حسین پور به دلیل این که مسابقات پاراکانو طی روزهای ۱۶ تا ۱۸ شهریور برگزار می‌شود، همراه کاروان به پاریس اعزام نشدند و قرار است تمرینات خود را در دریاچه آزادی زیر نظر احمد طالبیان پیگیری کنند و سپس نهم شهریور عازم پاریس شوند.کاروان ورزشی ایران در حالی در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک  پاریس شرکت می‌کند که در توکیو با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز و در مجموع با کسب ۲۴ مدال در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

لیگ برتر انگلیس آب می رود

به نقل از دیلی میل،کارشناسان بر این باورند دلیل کوچک شدن فوتبال لیگ برتر فاصله گرفتن از سبک سنتی فوتبال انگلیس است. در فصل اول لیگ برتر در سال ۱۹۹۲ متوسط قد بازیکنان ۶/۱۸۰ سانتیمتر بود، رشد تا سال ۲۰۱۱ ادامه داشت و متوسط قد بازیکنان به ۱/۱۸۳ سانتیمتر رسید.از آن به بعد قد و قامت بازیکنان آب رفت!متوسط قد بازیکنان حاضر در لیگ برتر در فصل قبل ۵/۱۸۲ سانتیمتر بود. جان ویلیامز، استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه لستر و نویسنده کتاب «ملت فوتبالی، شصت سال بازی زیبا» به دیلی‌میل می‌گوید: «قبل از اینکه لیگ برتر شروع شود، در بریتانیا سبک بازی خاصی دنبال می‌شد که بر اساس آن فوتبال مستقیم و بازی فیزیکی بر جنب و جوش، سرعت و بازی هوشمندانه رجحان داشت. وقتی بازیکنان خارجی بیشتری آمدند و نگاه داوری هم تغییر کرد، سبک غالب فوتبال انگلیس تحول چشمگیری داشت.»ویلیامز اضافه می‌کند، اثرگذاری برند فوتبال مالکانه و ظریفی که مربی فوق ستاره منچسترسیتی، پپ گواردیولا از آن بهره می‌گیرد و با استفاده از آن در شش تا از هفت فصل اخیر لیگ برتر به قهرمانی رسیده را نمی‌توان نادیده گرفت: «تحت تأثیر پپ و دیگران، سرعت بازی کاهش یافته و بیشتر به سمت حفظ مالکیت رفته. بازیکنان خارجی آماده‌تر و قوی‌تر شده‌اند و بنابراین سبک قدیمی فوتبال انگلیس دیگر مثل گذشته کارایی و طرفدار ندارد.»گواردیولا، من سیتی را فصل قبل برای چهارمین‌بار به قهرمانی لیگ برتر رساند، رکوردی که در فوتبال انگلیس سابقه نداشت. او با تیمی به این افتخار بزرگ رسیده که میانگین قدی‌اش در نیمه‌دوم جدول است، سیتی با میانگین قد ۴/۱۸۱ سانتیمتر در این جدول در رده سیزدهم است. این با در نظرگرفتن داشتن غول نروژی و گلزن برتر دو فصل اخیر لیگ انگلیس، ارلینگ هالند است که ۱۹۵ سانتیمتر قد دارد.ویلیامز ادامه می‌دهد: «باشگاه‌های موفق حالا ملزم هستند هوشمندانه‌تر عمل کنند، به شکلی متفاوت و خیلی پیچیده‌تر حمله کنند و اندی کارول‌های جهان فوتبال دیگر بی‌خاصیت شده‌اند. البته شاید بموقع برگردند، من سیتی هم الان هالند را دارد.»
کوتاه شدن قامت بازیکنان لیگ برتر بازتابی از یک رویه در جمعیت جهانی است. تحقیقات دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد متوسط قد مردان نسبت به دهه ۱۹۸۰ با رویه کاهشی روبه‌رو شده و از ۸/۱۷۱ سانتیمتر به ۲۸/۱۷۱ سانتیمتر رسیده است.دیلی‌میل ،به تحلیل قد بازیکنان لیگ برتر در هر فصل پرداخته است. کاستل پانتیلیمون، دروازه‌بان رومانیایی که در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ در ۵۴ بازی برای منچسترسیتی، ساندرلند و واتفورد به میدان رفت و ۱۷ کلین‌شیت داشت، با ۲۰۳ سانتیمتر قد بلندترین بازیکن تاریخ لیگ برتر است.در میان کوتاه‌قامت‌های مشهور هم باید به آرون لنون، ستاره سابق تاتنهام و برنلی اشاره کرد که ۱۶۵ سانتیمتر قد داشت. لنون در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ با لیدز نخستین بازی‌اش را در لیگ برتر انجام داد و آن موقع با ۱۶ سال و ۱۲۹ روز سن جوانترین بازیکن تاریخ لیگ برتر شد.یکی دیگر از کوتاه‌قامت‌ها، میلتون نونیس بازیکن اهل هندوراس است که ۱۶۵ سانتیمتر قد داشت و وارد فولکلور ساندرلند شده. او تنها یک بازی در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ برای «گربه‌های سیاه» انجام داد و جالب اینکه پیتر راید، مربی وقت تیم به صورت تصادفی او را خرید چون می‌خواست هموطنش، آدولفو والنسیا را بگیرد.اما کوتاه‌قامت‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر متی هولمز است. این هافبک ۱۶۳ سانتیمتری اهل لوتون در وستهام، بلکبرن و چارلتون در سال‌های ۲۰۰۰-۱۹۹۲ بازی کرد و با یک تکل خشن پای او شکست تا دوران فوتبال اش خیلی زودتر از موعد تمام شود.

بازگشت به ایران:دروغ محض

هادی ساعی رییس مکتبی فدراسیون تکواندو ایران ،با بیان این‌که «کیمیا علیزاده» ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران، (که اکنون تبعه بلغارستان است و با پرچم این کشور در مسابقات شرکت می کند)، می‌تواند به ایران بازگردد، گفته بود: دوستان ضمانت کرده‌اند هیچ مشکلی برای او به وجود نیاید. اکنون کیمیا علیزاده در یک استوری اینستاگرامی در پاسخ به سوال یکی از دنبال‌کنندگان خود گفت: بازگشت او به ایران «دروغ محض» است.

هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران؛  تراکتور ۱ پرسپولیس  ۱

  ورزشگاه: تبریز، تماشاگر بیش از ۷۵ هزار نفر

  داور: سیدوحید کاظمی 

کمک ها:علیرضا مرادی، محمدعلی پورمتقی و حمید حاج ملک ناظر

  داور VAR: علی صفایی و علی‌اصغر مومنی

 ترکیب پرسپولیس: الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، وحید امیری، ایوب العملود، مسعود ریگی، سینا اسد‌بیگی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، اوستون اورونوف و عیسی آلکثیر

ترکیب تراکتور: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نادری، ایگور پوستونسکی، ریکاردو آلوز، مهدی هاشم‌نژاد، مهدی ترابی، امیرحسین حسین‌زاده و تومیسلاو اشترکالی

این مسابقه به دلیل ورود افراد غیرمرتبط به زمین با ۱۵ دقیقه تأخیر آغاز شد. از طرفی  به دلیل حضور علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی، محمد نادری و شجاع خلیل‌زاده، بازیکنان سابق پرسپولیس در ترکیب تراکتورسازی، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود. در این بازی الکسیس گندوز دروازه بان الجزایری پرسپولیس چند موقعیت خطرناک تراکتور را مهار کرد، شجاع خلیل‌زاده گل پیروزی‌بخش تیم میزبان را در دقیقه ۶۰ به ثمر رساند. در دقیقه ۷۶سروش رفیعی با کارت قرمز داور اخراج شد و پرسپولیس ده نفر به بازی ادامه داد.در دقیقه ۸۹ با گل ایوب العملودِ مراکشی ، پرسپولیس به گل تساوی رسید تا بازیکنان آفریقایی نقش عمده‌ای در کسب یک امتیاز توسط پرسپولیس داشته باشند.شاگردان دراگان اسکوچیچ با این تساوی، چهار امتیازی شد تا تراکتور برای چهارمین مسابقه متوالی از غلبه بر پرسپولیس بازبماند. پرسپولیس نیز در لیگ بیست‌وچهارم در حسرت پیروزی باقی ماند. تا خوان کارلوس گاریدو، بخت خود برای کسب اولین برد روی نیمکت پرسپولیس ،را در هفته سوم و برابر فولاد جستجو کند.

نتایج بازیهای روز نخست هفته دوم لیگ فوتبال برتر:

گل گهر سیرجان ۲ – استقلال خوزستان صفر
گلزنان: مسعود زائر کاظمینی در دقیقه ۵۱ و پیمان بابایی در دقیقه ۷۷

آلومینیوم اراک یک – نساجی مازندران یک
گلزنان: عارف حاجی عیدی در دقیقه ۴۱ برای آلومینیوم – محمد عباس زاده در دقیقه ۴+۹۰ برای نساجی

تراکتور یک – پرسپولیس یک
گلزنان: شجاع خلیل زاده در دقیقه ۶۰ برای تراکتور – ایوب العمود در دقیقه ۸۹ برای پرسپولیس

https://akhbar-rooz.com/?p=248413 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x