جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

حمله با چاقو به یک جشن محلی در آلمان چند کشته و مجروح به جا گذاشت

حمله فردی مسلح به چاقو به شرکت کنندگان در یک جشنواره هنری در شهر زولینگن واقع در غرب آلمان دست کم ۳ کشته و چهار زخمی به جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله که هنوز انگیزه و هویت عامل آن مشخص نیست شامگاه جمعه روی داده است.

فرد مهاجم پس از آنکه با چاقو دست کم به ۹ نفر از حاضران در این جشن محلی حمله کرد از محل حادثه متواری شد و جستجو برای یافتن و دستگیری وی همچنان در روز شنبه ۲۴ اوت ادامه دارد.

پلیس آلمان از طریق شبکه اجتماعی ایکس از عموم مردم درخواست کرده است تا هرگونه اطلاعات، عکس یا فیلمی که ممکن است به دستگیری فرد مهاجم متواری کمک کند، در اختیارشان قرار دهند.

به گفته یک سخنگوی پلیس آلمان، عملیات گسترده‌ای از شامگاه جمعه برای یافتن فرد مهاجم متواری در سراسر کشور آغاز شده است.

سخنگوی پلیس در گفتگو با نشریه بیلد تصریح کرد که فرد مهاجم در جریان این حمله قربانیان خود را به صورت تصادفی و بدون هدف‌گذاری مشخص انتخاب کرده است.

بر اساس این گزارش، محل وقوع حادثه و مناطق اطراف آن پس از حمله‌ به جشن‌های ششصد و پنجاهمین سالگرد شهر زولینگن واقع در در ایالت نوردراین-وستفالن به طور کامل محاصره شده است.

یک عکاس خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که در طول شب گذشته، تعداد زیادی پلیس به همراه نیروهای ویژه در محل حادثه حضور داشتند و یک هلیکوپتر نیز به عملیات جستجو و نجات کمک کرده است.

شهردار شهر زولینگن با انتشار پیامی در وب‌سایت شهرداری نوشت: «امشب، همه مردم زولینگن در بهت و اندوهی عمیق فرو رفته‌اند. ما می‌خواستیم جشن تولد شهرمان را با هم برگزار کنیم، اما حالا باید برای مرگ و زخمی شدن تعدادی از همشهریان خود به سوگ بنشینیم»

مقامات آلمانی در سال‌های اخیر در پی افزایش تهدید‌های ناشی از افراط‌گرایی اسلامی موسوم به «جهادی» و خشونت‌های جریان راست افراطی، در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

مرگبارترین حمله تروریستی منتسب به گروه‌های اسلام‌گرای افراطی دسامبر ۲۰۱۶ در پایتخت آلمان روی داد.

در این حمله انتحاری که با یک کامیون انجام شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، ۱۲ نفر در بازار کریسمس مرکز شهر برلین کشته شدند.

اواخر ماه مه گذشته نیز در جریان حمله با چاقو در شهر مانهایم واقع در غرب آلمان به یک تجمع اعتراضی علیه اسلام که توسط یک جوان ۲۵ ساله افغان صوت گرفت، یک مامور پلیس جان باخت و پنج تن دیگر زخمی شدند.

مقامات آلمانی پس از حادثه این احتمال را مطرح کردند که فرد مهاجم تحت تاثیر افراط‌‌گرایی اسلامی دست به این حمله زده است.

افراط‌گرایان وابسته به جریان راست‌گرا نیز در سال‌های اخیر با انجام چندین حمله مرگبار به اماکن عمومی و مذهبی، امنیت آلمان را به خطر انداخته‌اند.

جشن‌هایی که قرار بود تا یکشنبه شب در شهر زولینگن ادامه داشته باشد، به دلیل حمله‌ مرگبار جمعه شب، توسط برگزارکنندگان لغو شد.

این رویداد قرار بود با برپایی برنامه‌های متنوع سه روز به موسیقی، تئاتر و رقص اختصاص داده شود؛ انتظار می‌رفت ۷۵ هزار نفر از این رویداد بازدید کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=248407 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x