پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳

مانوئل نویر هم رفت ؛ ستاره ها؛ یکی؛ یکی؛ وداع می کنند؛ تعقیب و گریز فعالان محیط زیست با لیونل مسی؛ هتلی که مظنون به تامین کمک مالی به اسرائیل؛ در نسل کشی غزه است

نازک بین- مانوئل نویر، دروازه‌بان ۳۸ ساله آلمان و بایرن مونیخ در اقدامی که بعد از ناکامی تیم ملی فوتبال آلمان در یورو ۲۰۲۴، انتظار آن می رفت،بازنشستگی خود از تیم ملی را اعلام کرد. پیش از این عنوان شده بود او تا جام جهانی ۲۰۲۶ در تیم ملی حضور خواهد داشت، با این وجود تصمیم گرفت بازنشسته شود‌. چندی قبل تونی کروس و ایلکای گوندوغان کار مشابهی انجام دادند. مانوئل نویر ،۱۲۴ بازی برای آلمان انجام داد و ۵۱ کلین شیت به نام خود به ثبت رساند و موفق شد در سال ۲۰۱۴،  همراه این تیم عنوان قهرمانی در جام جهانی را کسب کند. او، با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود نوشت: «امروز دوران حضور حرفه‌ای من در  تیم ملی آلمان به پایان می‌رسد. این تصمیم برای من ساده نبود. ۱۵ سال از نخستین حضورم در این تیم می‌گذرد. همه نقطه عطف دوران بازی من را می‌دانند؛ پیروزی برابر آرژانتین در ماراکانا در جام جهانی! از همه همراهان، کارکنان تیم، مربیان، مربیان دروازه‌بان‌ها، کادر فنی و از همه مهم‌تر از هم‌تیمی‌هایم تشکر می‌کنم. البته از هواداران عزیز که در هر شرایطی دست از حمایت من برنداشتید سپاسگزارم. عاشق پوشیدن این پیراهن بودم.»آخرین بازی نویر با پیراهن تیم ملی در مسابقات یورو ۲۰۲۴ و در شکست این تیم برابر اسپانیا رقم خورد. اکنون به نظر می‌رسد با خداحافظی او، فرصت به مارک آندره ترشتگن دروازه‌بان بارسلونا خواهد رسید تا بتواند ارزش‌های خود را در تیم ملی به اثبات برساند. 

تعقیب و گریز مسی؛هتلی که مظنون به تامین مالی اسرائیل در نسل کشی غزه هستند

سخنگوی سازمان زیست محیطی Bilbo Basseterre ، شکایت لیونل مسی را تأیید کرد که توسط یکی از کارمندان مسی در جزیره به Guardia Civil ثبت شده است.مسی، از اعضای گروه فعال محیط زیست «Futuro Vegetal» که روی دیوارهای خانه‌اش در منطقه ساحلی ایبیزا در اسپانیا رنگ پاشیده‌اند، شکایت کرد و خواهان دریافت غرامت ۵۰ هزار یورویی است. ۳ نفر از اعضای این گروه در اوایل ماه اوت به دیوارهای این خانه لوکس رنگ مشکی و قرمز پاشیدند. آنها در ادامه ویدئوی این کارشان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. این سه فعال چند روز بعد در یک اقدام دیگری پس از پرتاب رنگ به نمای هتل رویال لئوناردو واقع در سانتا اولاریا، که آنها را به تامین مالی اسرائیل برای نسل کشی در غزه متهم می کنند،دستگیر شدند.این گروه مدعی است با هدف قرار دادن خانه غیرقانونی مسی ‌‌،خواسته اند توجه ثروتمندان را به نقش‌شان در بحران محیط زیستی جلب کند. مسی، در سال ۲۰۲۲ این خانه را به قیمت ۱۱ میلیون یورو خرید اما تعداد زیادی از اتاق‌های آن بدون اجازه ساخته شده و به همین خاطر هنوز نتوانسته مجوز اقامت را دریافت کند.با مشخص شدن غرامت درخواستی مسی، سخنگوی این گروه گفت این عدد اغراق‌شده است. بیلبو باساترا گفت: «این یک رنگ محلول در آب است و با فشار آب و کمی مالیدن دست پاک می‌شود. اما در بدترین حالت، حتی اگر نیاز به رنگ کردن دوباره دیوار بود، هزینه‌اش ۵۰ هزار یورو نمی‌شود.» او با اشاره به مجوز نداشتن خانه مسی گفت: «این یک نمونه دیگر است که نشان می‌دهد قانون برای همه افراد یکسان نیست.»

پارالمپیک های منتظر الوعده

غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک ورزشکاران پار المپیک ایران، که تعدادی از معلولان جنگ هشت ساله نیز در بین آنان هست در مورد پاداش مدال آوران پارالمپیک در پاریس ۲۰۲۴ اظهار داشت: برای بحث پاداش ها با کمبود بودجه مواجه هستیم و با وجود اینکه کل بودجه سال خود را دریافت کرده‌ایم. اما برای پرداخت آن با ۵۵ میلیارد کمبود بودجه مواجه هستیم.وی ادامه داد: در همین خصوص ۲ نامه به رئس جمهور نوشتیم. یکی در مورد بودجه برای پاداش ها و دیگری در مورد معاف کردن پاداش‌ها از مالیات بوده است. برای پاداش‌ها ۲۰ درصد مالیات کم می شود.رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص پاداش مربیان هم عنوان کرد: طبق آیین نامه مربی که ۶ ماه با ورزشکار کار کرده اگر ورزشکارش مدال بگیرد، ۹۰ درصد پاداش را می‌گیرد و اگر کمتر از ۶ ماه باشد، ۵۰ درصد می‌گیرد. البته هر ورزشکار مدال آوری هم از نظر اخلاقی مورد تایید باشد، ۲۵ درصد پاداش مدال را دوباره پاداش می‌گیرد.کاروان پارالمپیک ایران دوم شهریور عازم رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌شود!

برنامه بازیهای هفته دوم لیگ برتر ایران

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال در فصل ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه (اول و دوم شهریور) در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.تیم‌های داوری هر یک از این بازی ها نیز مشخص شدند که به شرح زیر است:

پنجشنبه اول شهریورماه ۱۴۰۳

گل گهر سیرجان – استقلال خوزستان
داور: ایمان کهیش، کمک‌ها: حامد صفایی و سعید زیبا، داور چهارم: سید حسین حسینی، ناظر: نادر جعفری

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران
داور: موعود بنیادی‌فر، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و عباس پورحیدری، داور چهارم: وحید زمانی، ناظر: حسین نجاتی
داور VAR: محمدحسین زاهدی‌فرد، کمک: میثم حیدری

تراکتور تبریز – پرسپولیس
داور: سید وحید کاظمی، کمک‌ها: علیرضا مرادی و محمدعلی پورمتقی، داور چهارم: حمید حاج‌ملک، ناظر: مسعود مرادی
داور VAR: علی صفایی، کمک: علی اصغر مومنی

فولاد خوزستان – مس رفسنجان
داور: حسین زمانی، کمک‌ها: سید یعقوب حجتی و رحیم حاجیلو، داور چهارم: امیر ایار، ناظر: اکبر بخشی‌زاده

جمعه دوم شهریورماه ۱۴۰۳

ذوب‌آهن اصفهان – هوادار تهران
داور: سید رضا مهدوی، کمک‌ها: امیررضا آشور ماهانی و احد سلطانی، داور چهارم: احسان اکبری، ناظر: محمدرضا اکبریان

استقلال تهران – ملوان بندر انزلی
داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: علی اکبر نوری و وحید سیفی، داور چهارم: سعاد وفاپیشه، ناظر: حیدر شکور
داور VAR: موعود بنیادی‌فر، کمک: محمدحسین زاهدی‌فرد

چادرملوی اردکان – شمس آذر قزوین
داور: احمد محمدی، کمک‌ها: مهدی شفیعی و امین قدیری، داور چهارم: مسعود حقیقی، ناظر: علیرضا کهوری

خیبر خرم‌آباد – سپاهان اصفهان
داور: حسین زیاری، کمک‌ها: رحیم حاجی‌پور و علیرضا ممبینی، داور چهارم: حسین امیدی، ناظر: محمود رفیعی

https://akhbar-rooz.com/?p=248344 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x