دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

خواب برای دونالد ترامپ؛ کاخ سفید برای کامالا هریس؛ گوندوغان به منچسترسیتی بازگشت؛ خاتون بم؛ برای کسب ۱۰۰ هزار دلار؛ پلی آف را بیش رو دارد

نازک بین- ایلکای گوندوغان بعد از یک سال به تیم لیگ برتر و منچسترسیتی بازگشت. ایلکای گوندوغان دوباره زیر نظر پپ گواردیولا در منچسترسیتی بازی خواهد کرد. هافبک آلمانی تصمیم به بازگشت به باشگاه سابقش گرفته است. گوندوغان فصل قبل در بارسلونا حضور داشت، ولی با این تیم جامی را به دست نیاورد و حالا دوباره به من سیتی بازخواهد شد.بارسلونا در موقعیتی نیست که بخواهد مبلغی را برای این بازیکن بدهد و برای اینکه بتواند قرارداد دنی اولمو را ثبت کند نیاز به فروش یک بازیکن داشت.ایلکای گوندوغان در ۳۲سالگی تصمیم گرفت از تیم ملی کشورش کناره‌گیری کند و اکنون تنها تمرکزش روی موفقیت در رده باشگاهی است.

خواب برای دونالد ترامپ؛ کاخ سفید برای کامالا هریس

سرمربی مطرح بسکتبال آمریکا، به شکل واضح از نماینده حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد. به گزارش نیویورک تایمز، استیو کِر (سرمربی تیم بسکتبال آمریکا و گلدن استیت وریرز) در کنوانسیون ملی حزب دموکرات آمریکا که در شیکاگو برگزار شد، سخنرانی کرد. کر ،در مکانی این سخنرانی را انجام داد که به عنوان بازیکن شیکاگو بولز، سه قهرمانی NBA در آن کسب کرده بود. از آنجا که بخش زیادی از نظرسنجی‌ها خبر از احتمال زیاد پیروزی کامالا هریس (نماینده حزب دموکرات) بر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را می‌دهند، کر، در سخنرانی‌اش گفت:به قول استفن کری بزرگ، می‌توانیم به دونالد ترامپ شب به خیر بگوییم! کر، در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ هم از منتقدان سرسخت او بود. در ورزش‌ آمریکا رسم است که تیم‌ها پس از قهرمانی در لیگ، به کاخ سفید بروند و با رئیس جمهور ملاقات کنند. اما گلدن استیت وریرز پس از قهرمانی‌های اش هرگز به دیدن ترامپ نرفت. 

خاتون بم برای کسب ۱۰۰ دلار، پلی آف را بیش رو دارد

کنفدراسیون فوتبال آسیا نه‌تنها در مسیر توسعه فوتبال در سطح باشگاهی به سراغ تشکیل لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ۲ در فوتبال مردان رفت، بلکه پروژه مهم خود در زمینه برگزاری لیگ قهرمانان زنان آسیا را هم اجرایی کرد؛ آن‌هم در حالی‌که ۴ دوره مسابقات به صورت آزمایشی برگزار شد و بعد از آزمون و خطاهای انجام شده، سرانجام تصمیم (AFC) برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا نهایی شد و قرار است این رقابت‌ها در فصل پیش‌رو به انجام برسد. به نقل از فوتبال ۳۶۰، ۲۱ تیم برتر قاره آسیا جواز حضور در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا را به‌دست آورده‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که فقط ۸ تیم مستقیماً توانسته‌اند به مرحله گروهی بروند و ۱۳ تیم برای رسیدن به مرحله گروهی باید بتوانند مرحله پلی‌آف را با موفقیت پشت سر بگذارند. کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به اولین دوره از برگزاری لیگ قهرمانان زنان، به سراغ تفکیک تیم‌ها براساس جایگاه تیم ملی فوتبال زنان هر کشور در رنکینگ فیفا رفت و همین مسئله باعث شد تا خاتون در جمع ۱۳ تیم مرحله پلی‌آف قرار گیرد.

خاتون بم، که با ۱۰ قهرمانی عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال زنان ایران را یدک می‌کشد، براساس قرعه‌کشی انجام شده باید در مرحله پلی‌آف به مصاف کیچه هنگ‌کنگ و آرتی‌سی بوتان برود و میزبانی این مرحله به کشور بوتان داده شده است. جالب آنکه ۲ حریف خاتون با جذب بازیکنان نام‌آشنای چینی فهرست خود را تقویت کرده‌اند و به نظر می‌رسد که نماینده فوتبال زنان ایران برای رسیدن به جمع ۱۲ تیم برتر مرحله گروهی کار بسیار دشواری را در پیش دارد.شاگردان مرضیه جعفری بعد از گذراندن دوره‌های آماده‌سازی خود در بم، شهرکرد و تهران، سرانجام سفر پرماجرای خود به بوتان را آغاز کردند. با توجه به عدم راه ارتباطی مستقیم از تهران به پارو (پایتخت بوتان)، در وهله اول کاروان خاتون عازم دبی شد تا از این شهر به دهلی‌نو سفر کند و بعد از سفر به کشور هند، شاگردان جعفری قرار است عازم پارو شوند. ضمن آنکه مسابقات در شهر تیمفو برگزار می‌شود و قرار است فاصله پارو تا تیمفو به صورت زمینی طی شود که گفته می‌شود اگر تاخیر غیرمنتظره‌ای به‌وجود نیاید، این سفر از مبدا تهران به مقصد تیمفو حدود ۲۳ ساعت به طول می‌انجامد!

مهدی مولایی، سرشین کمانگر، سمیه اسدیان، عاطفه رمضانی‌زاده، شهناز جعفری‌زاده، فاطمه گرائیلی، زهرا سربالی، طاهره پیروزی، زهرا قنبری، مونا حمودی، سمانه چهکندی و سارا دیدار به همراه نگین زندی دیگر اعضای کاروان تیم خاتون برای حضور در لیگ قهرمانان زنان آسیا محسوب می‌شوند. در آستانه سفر به بوتان، مصدومیت نگین زندی دردسرساز شد و براساس آخرین خبرها، احتمالاً پدیده آینده‌دار و خوش‌تکنیک فوتبال زنان نمی‌تواند در مرحله پلی‌آف به کمک تیمش بیاید و فقدان ستاره گلزن و فرصت‌طلبی مثل نگین زندی می‌تواند برای خاتون چالش‌آفرین باشد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا، ۱۰۰ هزار دلار پاداش می‌دهد و خاتون امیدوار است بتواند در قامت تنها تیم صعودکننده از گروه (D) مرحله انتخابی خود را به جمع ۱۲ تیم برتر در مرحله گروهی برساند و تاریخ‌سازی کند. در صورت صعود از مرحله انتخابی، خاتون باید در گروه دوم مسابقات مرحله گروهی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا با تیم‌های کالج اسکالرز تایلند، کایا ایلویلو فیلیپین و ملبورن‌سیتی استرالیا رقابت کند که میزبان این گروه کشور تایلند است و براساس زمان‌بندی (AFC) قرار است مسابقات مرحله گروهی با حضور ۱۲ تیم در سه گروه ۴ تیمی از 6 تا ۱۲ اکتبر (۱۵ الی ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳) به انجام برسد.

برنامه مسابقات گروه (D) مرحله انتخابی لیگ قهرمانان زنان آسیا

یکشنبه چهارم شهریورماه ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران

آرتی‌سی بوتان – خاتون ایران

چهارشنبه هفتم شهریورماه ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران

کیچه هنگ‌کنگ – آرتی‌سی بوتان

شنبه دهم شهریورماه ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران

خاتون ایران – کیچه هنگ‌کنگ

۲ طلا و ۲ برنز برای نوجوانان ایران

نمایندگان ایران در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان، صاحب ۲ مدال طلا و ۲ برنز شدند. در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان ۲۰۲۴ در اردن، آرمین شمسی پور در وزن ۴۸ کیلوگرم و امیرمهدی سعیدی نوا در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و عمادرضا محسن نژاد در وزن ۸۰ کیلوگرم و علی اصغر دادبخش در وزن ۱۱۰ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند. امیرعلی حیدری در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز پنجم شد. 

https://akhbar-rooz.com/?p=248297 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x