پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

موسسه گوته در تهران تعطیل شد، آلمان سفیر ایران را احضار کرد

خبرگزاری میزان خبر داده است دو شعبه از مراکزی دولت آلمان از جمله مؤسسه گوته آلمان در تهران که آن ها را «شعبه ای از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان» خوانده تعطیل شده است. قوه قضائیه مدعی شده است این مراکز « با نقض قوانین کشور، مرتکب اعمال غیرقانونی متعدد و تخلفات گسترده مالی شده بودند».

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: همچنین گزارش‌هایی از تخلفات سایر مراکز وابسته به آلمان در کشور، دریافت شده که تحقیقات در این مورد در جریان است.

کانال تلگرام موسسه گوته امروز اعلام کرده بود: زبان آموزان گرامی،  به اطلاع می‌رسانیم، روز شنبه مورخ ۳ شهریور ماه، ساختمان قلهک و دیباجی تعطیل می باشد. (کلیه کلاس ها اعم از حضوری و آنلاین در این روز برگزار نخواهند شد). واحد ثبت نام دوره ها در این روز از طریق تلفن و ایمیل پاسخگوی شما خواهند بود.

هنوز دلیل رسمی برای تعطیلی این موسسه فرهنگی اعلام نشده است. اما گفته می‌شود این اقدامی متقابل برای بستن مراکز فرهنگی و اسلامی ایران در آلمان است.

به گزارش شبکه شرق، در پی تعطیلی یک موسسه آموزش زبان آلمانی در تهران، دولت آلمان اعلام کرد سفیر ایران در برلین را احضار کرده است.

 وزارت خارجه آلمان اعلام کرد دولت این کشور سفیر ایران در برلین را به دلیل تعطیلی یک مؤسسه آموزش زبان آلمانی در تهران که به دولت آلمان وابسته بوده، احضار کرده است.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای این اقدام را «توجیه‌ناپذیر» توصیف و اعلام کرد: «ما اقدامات مقامات امنیتی ایران علیه مؤسسه آموزش زبان آلمانی در تهران را محکوم می‌کنیم. سفیر ایران احضار شده است.»

https://akhbar-rooz.com/?p=248287 لينک کوتاه

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x