دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوگانه سردار آزمون : شب در کنار ورزشکار اسرائیلی؛ صبح با چفیه فلسطینی؛ ۲ طلا و ۳ برنز در انتظار فرنگی کاران ایران ؛ در لیگ برتر انگلیس؛ روباه ها با خروس ها به توافق رسیدند

نازک بین-در پایان رقابت‌های مقدماتی ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان در اردن، دو نماینده ایران راهی فینال شدند، ۳ فرنگی کار به دیدار رده‌بندی رفتند و یک نماینده نیز راهی گروه بازنده‌ها شد.به نقل از رسانه های ایران، مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان در شهر امان پایتخت کشور اردن برگزار شد. در پایان ۲ نماینده ایران به دیدار فینال راه یافتند، ۳ نماینده رهم اهی دیدار رده بندی شدند. آرمین شمسی پور در وزن ۴۸ کیلوگرم و امیرمهدی سعیدی نوا در وزن ۶۵ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند. عمادرضا محسن نژاد در وزن ۸۰ کیلوگرم و علی اصغر دادبخش در وزن ۱۱۰ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند و امیرعلی حیدری در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز در گروه بازنده‌ها حضور دارد.

آخرین خبر حاکی است، مسابقات شانس مجدد ۵ وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان از صبح امروز (سه‌شنبه) در شهر امان اردن در حال برگزاری است.در وزن ۵۵ کیلوگرم امیرعلی حیدری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ از سد ایلیا کاندالین از روسیه گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب آلپامیس بولاتولی از قزاقستان شد و با توجه به حضور حریف اش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت.حیدری امروز در مرحله شانس مجدد با نتیجه ۶ بر ۲ یوکی هیروهاشی از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی بعد از ظهر امروز در این مرحله به مصاف یوریک مخیتاریان از ارمنستان می‌رود.تیم کشورمان امروز ۲ نماینده در فینال و ۳ کشتی‌گیر در دیدار رده‌بندی دارد.

بردباری و آرامش به جای جنجال و هیجان

خبری از آن توی بغل هم پریدن‌ها و شادی گل‌های عجیب و غریب نبود. آرنه اسلوت فقط دست‌هایش را به نشانه خوشحالی مشت کرد .وقتی دیوگو ژوتا و محمدصلاح با گل‌های خود باعث پیروزی لیورپول برابر ایپسویچ در نخستین بازی فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ شدند. مربی جدید لیورپول نوید دورانی کمتر جنجالی و صبورانه‌تر در باشگاه لیورپول را می‌داد، از آن ادا و اطوار کنار زمین یورگن کلوپ هم چیزی از مربی هلندی ندیدیم. شاید کمی طول بکشد که عادت کنیم، درست مثل بازی نیمه اول که تیم سردرگم و غرق خطا بود. شاید هم غیرمنتظره نبود که لیورپول در پورتمن رود اختیار بازی را در دست نگیرد؛ میزبان هواداران پرشوری دارد که از نخستین بازی تیم‌شان در لیگ برتر بعد از ۲۲ سال سر از پا نمی‌شناختند. تیم کایران مک کنا آماده بود و در ۴۵ دقیقه بازی برابری مقابل لیورپول به نمایش گذاشت اما وقتی صلاح گل دوم تیمش را در دقیقه ۶۵ زد، به نظر می‌رسید قرمزها آماده خراب کردن این میهمانی باشند. اینکه گل صلاح پنج دقیقه بعد از گلسازی‌اش برای ژوتا زده شد، ناامیدی را بیشتر کرد و دو گل پشت سر هم هواداران را با واقعیت‌های لیگ برتر آشنا کرد. «پسران تراکتور» در بازگشت به لیگ برتر با یکی از بزرگترین‌ها روبه‌رو شدند. آنها کمی خوشحال بودند که کلوپ بعد از ۹ سال رفته و اسلوت جایش را گرفته، امید داشتند شروع پرشوری در لیگ برتر داشته باشند و چه می‌شد اگر در نیمه اول از برتری خود استفاده می‌کردند. قرمزها از سبک ترجیحی اسلوت که پاس‌های کوتاه و حفظ توپ اساس آن است، نامطمئن بودند، آنها به فوتبال سرعتی و رو به جلوی کلوپ عادت کرده‌اند. این سبک باعث تحمل فشار می‌شود به خصوص اگر پاس‌ها به مقصد نرسد. ایپسویچ از تیمی که همین ۱۵ماه قبل از سطح سوم فوتبال انگلیس صعود کرد، هفت بازیکن در ترکیب اصلی داشت و در ضدحمله خطرناک بود. اوماری هاچینسون، مهاجم سابق چلسی فرصت خوبی با پاس لیام دلاپ پیدا کرد اما سرعت لازم را نداشت و مجبور به شوتی از راه دور شد که به راحتی جمع شد. اد شیران، سرمایه‌گذار ایپسویچ و ستاره ۳۳ساله موسیقی رؤیای شروعی عالی با این تیم در لیگ برتر داشت چون لیورپول تیم هماهنگی به نظر نمی‌رسید. نیمه دوم اما کاملاً متفاوت بود. پاس‌های لیورپولی‌ها به مقصد می‌رسید و مقابل دروازه فرصت‌طلبانه‌تر بازی می‌کردند که نتیجه‌اش دو گل به فاصله پنج دقیقه بود. ژوتا نمی‌توانست پاس صلاح را خراب کند اما قبل از آن پاس ترنت الکساندر آرنولد دیوار آبی حریف را فرو ریخت. بعد هم پاس عمقی دومینیک سوبوسلای به صلاح رسید و او اشتباه نکرد. هیچ بازیکنی در تاریخ لیگ برتر به اندازه این مصری در روز اول فصل گل نزده، این نهمین گلش بود. از حدود دقیقه ۷۸ اولین آوازها برای اسلوت خوانده شد، در طول فصل بیشتر هم می‌شود.

مربیان بزرگ و با دانش ؛زمین و زمان را به هم نمی بافند
رئال مادرید در اولین بازی روز یکشنبه گذشته با کیلیان امباپه در لیگ اسپانیا نتوانست نتیجه‌ای بهتر از یک تساوی ۱-۱ مقابل مایورکا کسب کند. کارلو آنچلوتی سرمربی مادرید با همان ترکیبی که آتالانتا را شکست داد، با رودریگو، وینیسیوس جونیور و امباپه در خط حمله و بلینگام پشت‌سر آنها، این بازی را هم شروع کرد اما علی‌رغم گل زودهنگام رودریگو، تیمش نتوانست برتری ایجاد کند و گل تساوی را از کرنر دریافت کرد و دو امتیاز را در همین ابتدای لیگ از دست داد.رودریگو در دقیقه ۱۳ بازی، مادرید را مقابل مایورکا پیش انداخت، اما میزبان با گل ودات موریقی در دقیقه ۵۳ بازی را به تساوی کشاند. در لحظات پایانی بازی نیز فرلان مندی، مدافع مادرید به دلیل خطای سخت روی موریقی از بازی اخراج شد تا شب تلخ رئال مادرید مقابل دیدگان یکی از مشهور‌ترین هوادارانش تکمیل شود.کارلو آنچلوتی، سرمربی تیم پس از بازی گفت: «من از برخی تساوی‌های فصل گذشته خوشحال بودم، اما اکنون خوشحال نیستم زیرا می‌توانستیم خیلی بهتر عمل کنیم. من نمی‌خواهم برای چیزی بهانه بیاورم اما فقط باید با نگرش بهتر عمل کنیم. ما می‌توانیم از این مسابقه چیزهای زیادی یاد بگیریم. کاملاً واضح است که مشکلات ما از کجا می‌تواند نشأت بگیرد. ما در دفاع برای پس گرفتن توپ و پرس در پی از دست دادن توپ تلاش کردیم اما باید در آن پیشرفت کنیم. وقتی در مورد عملکرد دفاعی صحبت می‌کنیم، بیشتر از همه در مورد نگرش و تعهد جمعی صحبت می‌کنیم. وقتی توپ را دوباره به دست می‌آوریم، همه باید به عنوان یک تیم به آن فکر کنیم. من فکر می‌کنم تساوی یک نتیجه عادلانه است.»

در لیگ برتر انگلیس؛ روباه ها با خروس ها به توافق رسیدند

آخرین دیدار هفته اول رقابت‌های لیگ برتر انگلیس بین تیم‌های لسترسیتی و تانهام ،در ورزشگاه کینگ پاور با قضاوت کریس کاوانا برگزار شد که در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.شاگردان آنگه پوستکوگلو موفق شدند در دقیقه ۲۹ مزد حملات خود را بگیرند. ارسال جیمز مدیسون در محوطه جریمه با ضربه سر تماشایی پدرو پورو مدافع راست تاتنهام تبدیل به گل اول این تیم در این دیدار شد. شاگردان استیو کوپر که موفق شدند این فصل یک بار دیگر به لیگ برتر صعود کنند ، نمی خواستند با شکست خانگی فصل را آغاز کنند.سرانجام لسترسیتی موفق شد در دقیقه ۵۸ گل تساوی را به ثمر برساند. عبدل ایساهاکو در دهانه دروازه با ضربه سر جیمی واردی تبدیل به گل تساوی لسترسیتی مقابل تاتنهام شد .تا روباه‌ها با یک امتیاز ارزشمند مقابل خروس های اسپرز، شروع امیدوار کننده‌ای پس از بازگشت به لیگ برتر انگلیس داشته باشند.

توقف سیمئونه در لاسرامیکا

در آخرین بازی از هفته نخست لالیگا، تیم فوتبال اتلتیکو مادرید در دیداری جذاب و مهیج، مقابل ویارئال متوقف شد. اتلتیکو مادرید در لاسرامیکا میهمان ویارئال بود و ۲ مرتبه از رقیب خود عقب افتاد اما هر ۲ گل خورده را جبران کرد تا در نهایت این بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان برسد.اتلتیکو مادرید هم مثل رئال مادرید، همشهری خود، نتوانست فصل را با پیروزی آغاز کند.در دیگر بازی هم، وایادولید با یک‌گل توانست از سد اسپانیول عبور کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=248270 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x