جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

یونیسف: یک سوم کودکان در خاورمیانه و شمال آفریقا از سوءتغذیه رنج می‌برند

صندوق کودکان ملل متحد روز دوشنبه هشدار داد که یک سوم کودکان در خاورمیانه و شمال آفریقا از سوءتغذیه رنج می‌برند. با وجود درگیری‌ها و تغییرات آب و هوایی در این منطقه، یونیسف نسبت به «بدتر شدن بحران» هشدار داد.

صندوق کودکان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حداقل ۷۷ میلیون کودک، که معادل یک سوم کودکان خاورمیانه و شمال آفریقا است، از نوعی سوء تغذیه رنج می‌برند».

بر اساس گزارش یونیسف، ۵۵ میلیون کودک در ۲۰ کشور این منطقه دارای اضافه وزن یا چاقی هستند و ۲۴ میلیون کودک دیگر نیز از سوء تغذیه، تاخیر در رشد و لاغری رنج می‌برند.

به گقته این نهاد سازمان ملل، بدتر شدن بحران سوء تغذیه در منطقه به دلیل ماهیت و نحوه تغذیه کودکان، عدم دسترسی به غذای مغذی، آب سالم، مراقبت‌های پزشکی و سایر خدمات ضروری و همچنین گسترش غذاهای ارزان و ناسالم (…) سرشار از نمک، شکر و چربی است.

بر اساس بیانیه یونیسف، علاوه بر این، زمینه‌ای از «درگیری‌های دائمی، بی‌ثباتی سیاسی، شوک‌های اقلیمی و افزایش قیمت مواد غذایی همه در کنار هم، کودکان را از حق داشتن غذای مغذی محروم و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر محدود می‌کند.

آدل خدر، مدیر یونیسف در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای اعلام کرد: «تنها یک سوم کودکان غذای مغذی دریافت می‌کنند». او با «تکان دهنده» خواندن این آمار در سال ۲۰۲۴، تاکید کرد که «با تداوم درگیری‌ها، بحران‌ها و سایر چالش‌ها» در منطقه، خطر بدتر شدن آن وجود دارد.

بر اساس گزارشی که در ماه ژوئیه توسط سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) و سایر آژانس‌های سازمان ملل منتشر شد، ۷۳۳ میلیون نفر، معادل ۹ درصد از جمعیت جهان در سال ۲۰۲۳ از گرسنگی رنج برده‌اند.

حدود ۲.۳ میلیارد نفر نیز در وضعیت ناامنی غذایی متوسط ​​یا شدید هستند، یعنی مجبورند هرازگاهی یک وعده غذایی را حذف کنند. بیش از یک سوم جمعیت جهان، از جمله ۷۲ درصد از مردم در فقیرترین کشورها، توانایی تامین یک رژیم غذایی سالم را ندارند.

https://akhbar-rooz.com/?p=248253 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x