دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

در اسپانیا: عملیات حفظ تاج و تخت متوقف شد؛ در ایتالیا؛ مساوی را دوست دارند؛ سیتیزنها در خانه چلسی؛ میزبان را مغلوب کردند؛ مدال برنز دختر نو جوان ایران

نازک بین-در مهمترین بازی از اولین هفته رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی و چلسی به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود منچسترسیتی به پایان رسید. شاگردان گواردیولا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی یک شروع رویایی را رقم زند و انزو مارسکا در نخستین تجربه رسمی مربیگری خود در چلسی در برابر استاد سابق خود چاره‌ای جز شکست نداشت. تک گل ارلینگ هالند آقای گل فصل گذشته، برتری را در نیمه اول برای منچسترسیتی به همراه داشت و پس از آن در نیمه دوم کواچیچ دومین گل منچسترسیتی را به ثمر رساند تا بازی بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود این تیم به پایان برسد. با این برد منچسترسیتی در آغاز رقابت‌ها قدرت خود را به رخ حریفان کشید.

مدال برنز دختر نو جوان ایران

به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، روز نخست مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان ۲۰۲۴ در کشور مولداوی با حضور نمایندگان کشورمان در رده های سنی نوجوانان و جوانان پیگیری شد.در رده سنی نوجوانان محدثه تبریک موفق شد به مدال برنز دسته ۶۰ کیلوگرم در بخش دست چپ دست پیدا کند و چراغ اول را برای کاروان ایران روشن کند. همچنین ابوالفضل پرکم در رده سنی جوانان در یک قدمی سکو متوقف شد و به مقام چهارمی رسید. کارینا کرمی و مائده کریمی هم دو نماینده دیگر ایران در مسابقات امروز بودند.مسابقات رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در بخش دست راست پیگیری می‌شود و سپس نوبت به پیشکسوتان و بزرگسالان خواهد رسید.

سه بازی، سه تساوی
در اولین بازی فصل جدید سری A، اینتر میلان، مدافع عنوان قهرمانی در همین گام نخست، دو امتیاز را از دست داد. دبل مارکوس تورام برای اینکه اینترمیلان با پیروزی لیگ را آغاز کند، کافی نبود. زیرا یک پنالتی دیرهنگام باعث شد تیم جنوا، در بازی افتتاحیه سری A خود در روز شنبه ۲-۲ به تساوی برسد.

اینتر ،آغازکننده تساوی‌ها بود و در ادامه نیز اولین بازی پارما در سری A با تساوی ۱-۱ در خانه فیورنتینا، به پایان رسید. دنیس من در دقیقه ۲۲ اولین گل بازی را برای پارما به ثمر رساند. اما کریستیانو بیراقی در دقیقه ۷۵ با یک شوت زاویه‌دار بازی را به تساوی کشاند. فیورنتینا برای هر سه امتیاز تلاش کرد. اما، با اخراج مارین پونگراچیچ مدافع تیم در دقیقه ۸۳ به دلیل دریافت کارت زرد دوم، شانس این تیم کاهش یافت. بدین ترتیب اولین بازی پارما در سری A با تساوی ۱-۱ در خانه فیورنتینا به پایان رسید.
آ.ث میلان هم مقابل تورینیو جمع تساوی‌های آغازین سری A را تکمیل کرد، به نظر می‌رسید که میلان یک دقیقه مانده به زمان معمول به سمت شکست می‌رود. اما ،آلوارو موراتا در اولین بازی خود در دقیقه ۸۹ یکی از گل‌ها را جبران کرد و اوکافور هم در دقیقه پنجم وقت تلف‌شده گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه ۲-۲ به پایان برسد.

هلاس ورونا ۳ ناپولی ۰

بازی هلاس ورونا و ناپولی در هفته نخست سری آ ۲۰۲۴/۲۵ با برتری ۳-۰ تیم شهر ورونا خاتمه یافت. سری آ برای آنتونیو کونته و تیم اش بسیار بد آغاز شد.برای اولین بار است که شروع کار کونته با یک تیم در لیگ‌های سطح اول با شکست همراه می‌شود. کونته، در اولین بازی لیگ (سری آ و لیگ برتر) به عنوان سرمربی آتالانتا، یوونتوس، چلسی، اینتر و تاتنهام هرگز مغلوب نشده بود. (۳ برد و ۲ تساوی) .او ،در نخستین بازی از ۶ فصل قبلی مربیگری خود در سری آ به ۵ برد و ۱ تساوی رسیده بود.

عملیات حفظ تاج و نخت متوقف شد

رئال مادرید یا به تعبیر مردم و بخشی از رسانه ها، تیم متعلق به سلطنت اسپانیا، در اولین بازی خود در لالیگا برابر تیم سخت کوش و جنگنده مایورکا، با اقبلب زیاد توانست یک بر یک مساوی کند. هر چه ستاره کهکشانی بود برای رئال به زمین آمده بودند. اما، همگی در سطح ضعیف ظاهر شدند. در این بازی اثری از درخشش مثلث موسوم بهBMV نبود؛ و میزبان با شایستگی پیروزی شد. مایورکا، با این تساوی به تیم‌های لالیگایی این پیام را داد که : می‌توان رئال را  متوقف کرد! رئال مادرید در شب اولین بازی لالیگایی کیلیان امباپه، نمایشی غیر قابل قبول ارائه داد و خیلی زود در مسیر حفظ قهرمانی لالیگا لغزید. در عوض، مایورکا با عملکردی بسیار خوب مقابل رئال مادرید مقاومت کرد. حتی در آخرین دقایق مسابقه می‌توانست گل برتری را وارد دروازه رئال کند. گل اول را رئال در نیمه اول به ثمررساند و در آغاز نیمه دوم مایورکا گل تساوی را به زیبائی وارد دروازه رئال کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=248174 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x