پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

اتفاق تراژیک در اسپانیا: قتل در زمین فوتبال؛ بازیکنی که فقط ۵ بازی کرده؛ ولی ۵ جام گرفته؛ معدن طلای ناب لاماسیا؛ فلیک هم باورش نمی‌شد

نازک بین-آنچلوتی مربی تیم فوتبال رئال مادرید، در کنفرانس مطبوعاتی قبل از اولین بازی رئال مادرید در لالیگا مقابل مایورکا در سن مویش، در مورد چندین موضوع حرف زد: امباپه، رودریگو، لیگی که در حال شروع است، برنامه او برای استراحت در طول فصل به بازیکنانی که بیشترین دقایق را در میدان بوده‌اند و تقویم ۱۱ ماه که هفت عنوان برای رئال در دسترس است.او، در مورد دو تورنمنت تردیدهایی را مطرح کرد: جام بین قاره‌ای و جام جهانی باشگاه‌های فرمت جدید فیفا.این اولین‌بار نیست که او اعتراض می‌کند. وی در پایان فصل گذشته پیام هشداردهنده‌ای را در مورد جام باشگاه‌های جهان جدید که بین ۱۵ ژوئن و ۱۳ جولای در ایالات متحده برگزار می‌شود و در آن ۳۲ تیم به رقابت خواهند پرداخت، ابراز کرد و گفت: «فیفا فراموش کرده که بازیکنان و باشگاه‌ها در آن شرکت نخواهند کرد. یک بازی رئال مادرید ۲۰ میلیون می‌ارزد و فیفا می‌خواهد این مبلغ را برای کل جام به ما بدهد. بقیه تیم‌ها مانند ما، دعوت را رد خواهند کرد.»
در مورد دومین تورنمنت، امسال به دلیل تصمیم فیفا برای سازمان‌دهی جام باشگاه‌های جهان جدید که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، قهرمان اروپا، رئال مادرید، فقط در فینال بازی خواهد کرد و قهرمانان بقیه کنفدراسیون‌ها باهم رقابت خواهند کرد. بر خلاف دو دهه پیش این یک دوئل بین قهرمان اروپا و قهرمان آمریکای جنوبی نخواهد بود. در حال حاضر، آنچه مشخص است تاریخ‌ها است: از ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) تا ۱۸ همان ماه (۲۸ آذر). در مورد رئال مادرید، آنها فقط فینال را در ۱۸ دسامبر بازی می‌کنند. هنوز حتی میزبان مشخص نیست. گزینه‌هایی مانند ژاپن، مکان تاریخی جام بین قاره‌ای مطرح هستند، اگرچه اکنون شانس کشورهای عربی بیشتر است.بنابراین، جام باشگاه‌های جهان دارای تاریخ و یک کشور میزبان است، اما هیچ ورزشگاه و شهر مشخصی اعلام نشده است. جام بین قاره‌ای، فقط تاریخ دارد.در حال حاضر هیچ چیز سازمان‌دهی شده نیست. یک هفتگانه وجود دارد، اما معلوم نیست چه زمانی و چگونه!

اتفاق تراژیک در اسپانیا: قتل در زمین فوتبال!

طبق گزارش مارکا، این حادثه دلخراش زمانی رخ داد که تعدادی از کودکان مشغول ورزش در زمین فوتبال آنخل تاردیو در موسیخون -تولدو- از توابع مادرید بودند، یک مرد نقاب‌دار وارد کمپ شد و یک پسر ۱۰ ساله را با چاقو زد که در نهایت به‌طرز فجیعی جان باخت. با وجود مداخله اورژانس ۱۱۲ کاستیا لامانچا که حتی یک هلیکوپتر برای انتقال قربانی فرستاده بود، نتوانستند جان او را نجات دهند. کودک خردسال در کنار زمین بود که مورد حمله مرد قرار گرفت. گارد مدنی قبلاً چندین نیرو را در سرتاسر شهر مستقر کرده است، تا قاتل را پیدا کند. قاتل به محض ورود به محل، مستقیماً به سراغ گروه کودکان رفت. پس از حمله به پسر ۱۰ ساله، او قصد مضروب کردن تعدادی دیگر را هم داشت. ولی با دخالت افراد حاضر در محل متواری شد.پلیس ملی نیز در جست‌وجوی مجرمی که در حال حاضر انگیزه او از ارتکاب چنین جنایتی مشخص نیست.

معدن طلای ناب لاماسیا؛ فلیک هم باورش نمی‌شد

سه بازیکن بارسلونا برابر والنسیا میزبان، اولین بازی خود در لالیگا را تجربه کردند با این وجود آبی اناری‌ها در زمینی دشوار برنده شدند. علاوه بر مارک برنال، بازیکن جوانان که اولین بازی خود را برای بارسا در یک مسابقه رسمی انجام داد، جرارد مارتین و پائو ویکتور نیز اولین بازی رسمی خود را برای بارسا انجام دادند هرچند این دو از آکادمی لاماسیا نیستند. آنها فصل گذشته در تیم دوم بارسا بازی می‌کردند.
در سال‌های اخیر بازیکنانی مانند لامین یامال، آنسو فاتی، پائو کوبارسی، کاسادو، گاوی، هکتور فورت، الخاندرو بالده، مارک گویو، ایلیا آخوماش برای بارسا بازی کردند. در بازی با والنسیا، نوبت به مارک برنال، جدیدترین محصول لاماسیا، رسید. از ۱۶ بازیکن بارسلونا که هانسی فلیک برابر والنسیا استفاده کرد، ۸ بازیکن از لاماسیا و تیم دوم بارسلونا بودند. میانگین سنی تیم ۲۳.۹ بود و ۳ بازیکن ۱۷ ساله در ترکیب اصلی حضور داشتند.فلیک، در نشست بعد از بازی گفت : حساب کار از دست اش در رفته و نمی‌داند به چند بازیکن جوان میدان داد. او، گفت واقعا این برای اش لذت‌بخش بود.

بازی نمی کند؛ در استراحت است؛ می خوابد، در گردش است؛ شنبه شب هم پنجمین جام را گرفت؛

نیمار در عربستان هم یکی از پردرآمدترین بازیکنان جهان است و هم به طور مرتب کارنامه افتخارات اش را سنگین‌تر می‌کند. نیمار در ابتدای فصل ۲۴-۲۰۲۳ دچار پارگی رباط صلیبی شد و ادامه فصل الهلال را پس از انجام تنها ۵ بازی (۳ بازی در لیگ و ۲ بازی در لیگ قهرمانان آسیا) از دست داد. ستاره برزیلی هنوز به میادین برنگشته است. اما الهلال بدون او هم بهترین تیم عربستان است. از زمان ورود نیمار به الهلال، این تیم ۵ جام بالای سر برده است. این یعنی تعداد بازی‌های نیمار با تعداد جام‌های اش برابر است. 

https://akhbar-rooz.com/?p=248142 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x