پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

روسیه: اوکراین برای تخریب پلی استراتژیک در روسیه از موشک‌های آمریکایی استفاده کرده است

درگیری‌ها در منطقه کورسک روسیه، جایی که نیروهای اوکراینی از ۶‬اوت به این طرف در تلاش برای منحرف کردن تمرکز نظامی کرملین از خط مقدم اوکراین در آن مستقر شده‌اند، ادامه دارد. 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز جمعه اعلام کرد که کی‌یف با استفاده از موشکهای هیمارس (HIMARS) ساخت آمریکا، پلی استراتژیک بر روی رودخانه سیم در منطقه کورسک روسیه را تخریب کرده است. بر این اساس، این نخستین بار است که کورسک روسیه هدف موشک‌های غربی قرار می‌گیرد.

به عقیده کارشناسان نظامی مسکو، تخریب پل رودخانه سیم میتواند مانعی برای تحویل تجهیزات به نیروهای روسی باشد اما این جریان را به طور کامل قطع نمی‌کند.

اولکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش اوکراین نیز روز جمعه تأیید کرد که نیروهای کشورش در برخی مناطق کورسک، بین یک تا سه کیلومتر پیشروی کرده‌اند. 

نیروهای اوکراین حین پیشروی در کورسک تعدادی از سربازان روسیه را به اسارت گرفته‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، امروز ضمن قدردانی از سربازان و فرماندهان کشورش برای به اسارت گرفتن پرسنل نظامی روسیه، گفت که “صندوق مبادله” این کشور که جهت چانه زنی برای بازگرداندن اسرای جنگی اوکراینی استفاده خواهد شد، در حال تکمیل است.

روسیه در جنگ با اوکراین، پیش از این نیز شاهد حملاتی به خاک خود بوده است اما حمله اوکراین به کورسک، به دلیل اندازه، سرعت، شمار بالای نیروها و مدت زمانی که در خاک روسیه مانده‌اند، قابل توجه است. به گفته تحلیلگران نظامی غربی، حدود ١٠هزار سرباز اوکراینی برای این حمله بسیج شده‌اند.

این تهاجم که به گفته مقامات روسیه منجر به تخلیه بیش از ١٢٠هزار غیرنظامی شده است، برای بسیاری شوکه کننده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=248119 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x