پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

حکم جدید برای ماشالله کرمی: ۸ سال و ۱۰ ماه حبس و یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی

دادگستری استان البرز برای ماشالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی، معترض اعدام شده احکام جدیدی صادر کرده است. آقای کرمی در حکمی که توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد و در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ صادر شده به ۸ سال و ۱۰ ماه حبس، یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی و مصادره اموال محکوم شده است.

در جزئیات این حکم که به رویت بی‌بی‌سی رسیده است آقای کرمی به اتهام «تحصیل مال از طریق نامشروع» به ۱۴ ماه و بابت «مشارکت در پولشویی» به هفت سال و هشت ماه حبس محکوم شده است. آقای کرمی علاوه بر این احکام به پرداخت یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی و مصادره اموال نیز محکوم شده است.

علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل آقای کرمی پیشتر توضیح داده بود که مردم این مبالغ و اموال را برای کمک به آقای کرمی اهداء کرده‌اند و شاکی خصوصی بابت پرداخت این مبالغ وجود ندارد.

به نظر می‌رسد چنین حکمی به منظور منصرف کردن افراد از کمک به خانواده اعدامیان باشد.

.
توضیح تصویر،ماشالله کرمی و همسرش بر سر مزار پسرشان

در حکم صادره، برخی کارهای آقای کرمی نظیر پیاده‌روی به سمت مزار فرزندش «تحریک‌آمیز و برای ایجاد حس ترحم در دیگران» قلمداد شده و پذیرش کمک‌های مردمی، به «سوءاستفاده از وضعیت جاری برای کسب درآمد و تامین سرمایه» تلقی شده است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو پیشتر گزارش داده بود که آقای کرمی پیشتر نیز به اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده بود.

ماشالله کرمی ۳۱ مرداد سال گذشته بازداشت شد و پس از ۱۶۴ روز بلاتکلیفی، در شعبه یازده دادسرای عمومی و انقلاب کرج با اتهامات «عضویت در دسته‌جات و جمعیت به قصد اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، اهانت به مقدسات، تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور و توهین به رهبری» محاکمه شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=248103 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x