پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

دو شلیک از توپخانه توپچی ها؛ نبرد بزرگ و زودهنگام آبی‌ها؛ الهلال رونالدوی عصبانی را بدون جام به خانه فرستاد؛ هانسی فلیک اصلاح طلب؛ گوندوغان را تحول خواه نمی داند

نازک بین-آرسنال ، منچستر یونایتد و لیورپول بازیهای خود را در روز نخست ازهفته اول لیگ برتر انگلیس با پیروزی تمام کردند. امروز یکشنبه،منچسترسیتی تلاش برای رسیدن به پنجمین قهرمانی لیگ برتر را در استمفوردبریج و بازی با چلسی آغاز می‌کند. دو تیم ۱۵ روز قبل در امریکا به مصاف هم رفتند که من سیتی با هت‌تریک برنده کفش طلای فصل قبل، ارلینگ هالند ۴ بر ۲ پیروز شد.پیروزی در پنج بازی آخر فصل قبل و رسیدن به رتبه ششم برای ماندن موریسیو پوچتینو روی نیمکت آبی‌ها کافی نبود و مربی آرژانتینی بعد از ۱۰ ماه با توافقی دوجانبه از چلسی جدا شد تا انزو مارسکا چهارمین مربی قطعی تیم از زمان آمدن تاد بولی به عنوان مالک چلسی شود. مقامات باشگاه همچنان برای تقویت تیم ولخرجی می‌کنند و تا الان برای ۱۰ بازیکن ۱۵۰ میلیون پوند داده‌اند، مارسکا هم که روی مربیگری تمرکز دارد، بعد از پیش فصل پرفراز و نشیب تیمش امیدوار به شروعی دلگرم‌کننده است.مربی قهرمان فصل قبل چمپیونشیپ با لسترسیتی در شش بازی‌اش در تابستان تنها یک برد داشته و بعد از باخت به سیتی برابر رئال مادرید شکست خورده و هفته قبل هم در خانه مقابل اینترمیلان یک بر یک متوقف شد. بازی امشب اما برای او فوق‌العاده هیجان‌انگیز است چون باید در برابر پپ گواردیولا قرار بگیرد که در سیتی دستیارش بوده و به روند شش بازی بدون پیروزی برابر سیتی پایان دهد. اما آبی‌ها با کسب ۶۷ امتیاز در بازی‌های اولشان در فصل‌های مختلف لیگ برتر رکورددار هستند.من‌سیتی در این سال‌ها تیم اول فوتبال انگلیس بوده و در پایان فصل گذشته به رکورد بی‌سابقه چهار قهرمانی پیاپی در لیگ برتر رسید. آبی‌آسمانی‌پوشان در طول فصل تنها سه باخت داشتند و حالا می‌خواهند هفتمین قهرمانی را در هشت فصل اخیر به دست آورند در نهمین و شاید آخرین فصلی که با گواردیولا کار می‌کنند. سیتی هم پیش فصل خیلی خوبی را پشت‌سر نگذاشت البته این تیم بسیاری از بازیکنانش را در اختیار نداشت، بعد از باخت به سلتیک و میلان، با بارسلونا ۲ بر ۲ مساوی کردند و در ضربات پنالتی باختند و بعد هم بازی هیجان‌انگیز شش‌گله با چلسی را بردند.
گواردیولا هفته قبل با قهرمانی در سوپرجام انگلیس هجدهمین جامش با سیتی را برد، آنها بعد از تساوی یک بر یک برابر منچستریونایتد در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند. سیتی در چهار بازی آخرش در بریج شکست نخورده ضمن اینکه در ۱۲ تا از ۱۳ فصل گذشته بازی اولشان در لیگ را برده‌اند؛ تنها استثنا سه سال قبل در زمین تاتنهام بود که با یک گل شکست خوردند.

الهلال رونالدو را بدون جام به خانه فرستاد

دو تیم پرستاره الهلال و النصر در سوپرجام عربستان به مصاف هم رفتند. در این بازی النصر گل نخست را توسط کریستیانو رونالدو در دقیقه ۴۴ به ثمر رساند و نیمه نخست را پیروز به رختکن رفت. ولی الهلال در نیمه دوم جشنواره گل به راه انداخت و توانست چهار گل به ثمر رساند تا مقتدرانه قهرمان شود.برای الهلال در این بازی ساوویچ، مالکوم و میتروویچ (دو گل) به ثمر رساندند.الهلال در یک سال اخیر در هیچ رقابتی در عربستان مغلوب نشده .فقط یک  شکست این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و برابر العین بود.شاگردان خسوس نشان می‌دهند که همچنان تیمی بدون رقیب در عربستان‌اند.

توپچی‌ها هم با پیروزی استارت زدند

در ادامه هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر انگلیس چهار بازی برگزار شد. در حساس‌ترین بازی آرسنال، نایب‌قهرمان فصل گذشته، توانست برابر ولورهمپتون با دو گل به پیروزی برسد. ساکا و هاورتز، ستاره‌های آرسنال در این بازی بودند که هر کدام موفق به زدن یک گل و دادن یک پاس گل شدند.در نیمه اول، ابتدا آرسنال توسط کای هارتز از حریف خود پیش افتاد‌ پس از آن در نیمه دوم بوکایو ساکا دومین گل را به ثمر رساند و برتری را برای توپچی‌ها به همراه آورد. آرسنال که فصل گذشته تا یک قدمی کسب قهرمانی لیگ برتر پیش رفت و در نهایت جام را به رقیب قدرتمند خود یعنی منچسترسیتی واگذار کرد با کسب این نتیجه قدم اول را در این فصل محکم برداشت. ریکاردو کالافیوری، خرید جدید آرسنال، کار را از روی نیمکت آغاز کرد و زمانی برای بازی به دست نیاورد.آرسنال در ورزشگاه خانگی خود نخستین بازی فصل را انجام می‌داد و  از همان ابتدای نیمه توپ و میدان را در اختیار و سعی داشت با به ثمر رساندن یک گل، برتری خود را به رخ حریف بکشد. حملات آرسنال در دقیقه ۲۶ به نتیجه رسید و هاورتز موفق شد به زیبایی دروازه را باز کند و آرسنال تیم برتر میدان لقب گرفت. پس از گل، ولووز به دنبال جبران گل خورده می‌دوید. این تیم در دقیقه ۳۵ یک موقعیت عالی گلزنی به دست آورد که داوید رایا با یک مهار تماشایی مانع از ورود توپ به دروازه شد. آرسنال می‌خواست در نیمه اول بتواند کار را یکسره کند و گل دوم را به ثمر برساند. چند کرنر هم برای این تیم به دست آمد اما ثمری برای آن‌ها نداشت. در نهایت نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود آرسنال به پایان رسید.نیمه دوم همانند نیمه اول با برتری آرسنال آغاز شد. شاگردان آرتتا کار را با توپ پر شروع کردند و دروازه ولووز را به توپ بستند اما ضربات آن‌ها راهی به دروازه نداشت. تیم میزبان در چند صحنه می‌توانست گلزنی کند. البته دروازه آرسنال همچنان بسته ماند. آرسنال تیم برتر میدان بود و در دقیقه ۷۴، بوکایو ساکا موفق شد دومین گل را برای آرسنال به ثمر برساند و حکم برتری این تیم را امضا کرد. در ادامه چند تعویض برای تیم ولووز انجام شد تا شاید سنگینی شکست کم شود اما این تیم هرچه زد به در بسته خورد. در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود آرسنال به پایان رسید تا این تیم هفته اول بازی‌ها را با یک پیروزی شیرین خانگی آغاز کند. آرسنال در بازی بعدی خود رو در روی استون ویلا صف‌آرایی خواهد کرد.

در دیگر مسابقات، نیوکاسل با نتیجه یک بر صفر در برابر ساوتهمپتون به برتری رسید، برایتون با ۳ گل اورتون را شکست داد و ناتینگام فارست با نتیجه ۲ بر یک در برابر بورنموث پیروز شد. 

نتایج سایر بازی‌ها:

اورتون صفر – برایتون ۳
نیوکاسل ۱ – ساوتهمپتون صفر
ناتینگهام ۱ – بورنموث ۱

پیش از این هم لیورپول و منچستریونایتد برابر حریفانشان به پیروزی رسیده بودند.

لیورپول یک نیمه بد، یک نیمه خوب

در هفته نخست لیگ برتر انگلیس ایپسویچ‌تاون تازه صعودکرده به لیگ برتر در خانه به دیدار لیورپول رفت که این دیدار با برتری دو بر صفر مهمانان آنفیلدی به پایان رسید.شاگردان آرنه اسلوت، در نیمه نخست خوب ظاهر نشدند. قرمزها در این نیمه هیچ شوت در چارچوبی نداشتند و تنها هفت بار در محوطه جریمه ایپسویچ لمس توپ داشتند و صلاح نیز یکی از کم‌اثرترین بازیکنان زمین بود. در نیمه دوم اوضاع بهتر شد و لوئیز دیاز و دیگو ژوتا موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند ولی نتوانستند به گل برسند و بدشانسی باعث شد قرمزها در زدن گل نخست ناکام بمانند. در ادامه دیوگو ژوتا در دقیقه ۶۰ نخستین گل لیورپول را در این فصل به ثمر رساند و در ادامه نوبت به محمد صلاح رسید تا گل دوم تیمش را به ثمر برساند.به این ترتیب لیورپول توانست در اولین بازی به سه امتیاز نخستش در این فصل دست یابد.

لوبک ۱-۴ دورتموند: قدرت‌نمایی زردها در جام حذفی

بروسیا دورتموند در دور اول جام حذفی آلمان فونیکس لوبک را ۴-۱ ‏شکست داد و راهی مرحله دوم شد. ‏ تنها سه دقیقه از شروع بازی گذشته بود که دورتموند گلزنی را شروع ‏کرد. همکاری خریدهای تابستانی زردها منجر به گل اول بازی شد. ‏پاسکال گروس کرنر را بلند به تیر دوم فرستاد و والدمار آنتون ‏راحت‌ترین کار را برای وارد کردن توپ به درون دروازه داشت.

بایرلورکوزن سوپرجام آلمان را هم کسب کرد

شنبه‌شب دیدار سوپرجام فوتبال آلمان برگزار شد. بایرلورکوزن که فصل قبل قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی آلمان شده بود، با شکست‌دادن اشتوتگارت، نایب‌قهرمان فصل گذشته بوندسلیگا به سومین عنوان قهرمانی در سال ۲۰۲۴ رسید. دو تیم در ۹۰ دقیقه وقت قانونی به تساوی دو بر دو بسنده کردند تا لورکوزن در ضربه‌های پنالتی پیروزی و جام قهرمانی را به دست آورد. این قهرمانی در حالی برای مردان ژابی آلونسو رقم خورد که آنها از دقیقه ۳۷ با اخراج بازیکنشان ۱۰ نفره شده و تا دقیقه ۸۸ دو بر یک از حریف عقب بودند. گل دقیقه ۸۸ گرانیت ژاکا لورکوزن را به بازی برگرداند و در نهایت برتری چهار بر سه در ضربه‌های پنالتی رای به قهرمانی این تیم داد. به نظر می‌رسد روند شکست‌ناپذیری لورکوزن در فوتبال باشگاهی آلمان در فصل پیش رو نیز ادامه داشته باشد.این نخستین بار از سال ۲۰۱۱ بود که بایرن مونیخ در سوپرجام آلمان حضور نداشت.

بارسلونا و ۳ امتیاز در خانه حریف

والنسیا و بارسلونا ،در چارچوب بازی‌های هفته نخست فصل ۲۵-۲۰۲۴ لالیگا به مصاف هم رفتند. در شبی که بازیکنان جوان بارسلونا به خوبی پرسینگ مورد انتظار هانسی فلیک را اجرا کردند، روبرت لواندوفسکی بریس کرد تا بلوگرانا در هفته اول لالیگا به پیروزی ۲-۱ برسد. در این بازی هانسی فلیک سه بازیکن ۱۷ ساله را در ترکیب ابتدایی بارسلونا قرار داده بود؛ لامین یامال، پائو کوبارسی و مارک برنال. فلیک با ترکیبی با میانگین سنی ۲۴.۸، به خوبی نشان داد به بازیکنان لاماسیا اعتماد زیادی دارد. بارسلونا برای اولین بار پس از فصل ۲۲-۲۰۲۱، موفق به کسب پیروزی در اولین بازی فصل لالیگا شد. در دو فصل قبلی بارسلونا در بازی نخست خود به تساوی رضایت داده بود. در همین حال،پس از حذف نام ایلکای گوندوغان( بنظر من وصله ناجوری است برای بارسلونا) از لیست بارسا برای بازی با والنسیا، گزارش‌هایی منتشر شد، مبنی بر اینکه بارسلونا به دنبال قطع همکاری با ایلکای گوندوعان است.! با توجه به شیوه مدرن بازی تیم های هانسی فلیکس،گوندوغان با سن بالا و فوتبال ایستا، مشکل است که در ترکیب مربی آلمانی بارسلونا، جائی داشته باشد.

https://akhbar-rooz.com/?p=248098 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x