پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

اجباری است: داوران؛ باید بگویند به کدام تیم علاقه دارند؛ پیروزی شیاطین سرخ در آغاز فصل؛ برد بایر مونیخ و پاری سن ژرمن؛ رقابت‌های فوتبال  لیگ برتر ایران؛ صدرنشینی سپاهان؛ تساوی پرسپولیس؛ برد استقلال

نازک بین-بایرلورکوزن فصل قبل دست‌نیافتنی بود و توانست به سلطه ۱۱ ساله بایرن مونیخ بر بوندس‌لیگا پایان دهد. ضمن اینکه قهرمان جام حذفی آلمان هم شد. تنها شکست رسمی این تیم در فصل قبل در فینال لیگ اروپا برابر آتالانتا بود که اجازه نداد سه‌گانه تاریخی‌شان کامل شود. لورکوزن امشب در سوپرجام آلمان با نایب قهرمان فصل قبل، اشتوتگارت دیدار می‌کند.برای پیروزی بر لورکوزن و پایان دادن به این روند درخشان کاری فوق‌العاده لازم است به‌خصوص با توجه به اینکه باشگاه توانسته تابستان در برابر شایعات و تلاش‌ها برای جذب ستاره‌هایی مثل جاناتان تاه، الکس گریمالدو، جرمی فریمپونگ و فلورین ویرتز مقاومت کند. چند بازیکن خوب از جمله ژینوئل بلوسیان مدافع و الکس گارسیای هافبک را جذب کند. مربی اسپانیایی با تمام قدرت به مصاف اشتوتگارت می‌رود تا سومین جام فصل را به دست آورد و برای دیدار هفته آینده مقابل بوروسیامونشن گلادباخ در نخستین هفته بوندس‌لیگا آماده شود.اشتوتگارت پدیده فصل قبل بود و بیش از هر تیم دیگری به لورکوزن نزدیک شد، در دو بازی لیگ با این تیم مساوی شد و در یک‌چهارم نهایی جام حذفی مسابقه هیجان‌انگیز پنج گله را باخت. تیم سباستین هوینس که تنها از طریق موفقیت در پلی‌آف در بوندس‌لیگا ماندنی شده بود، در نهایت بایرن مونیخ را برای دومی کنار زد. موفقیت برای این تیم هزینه داشت و کاپیتان والدمار آنتون و سرهو گیراسی که با ۲۸ گل بهترین گلزن تیم بود، به بوروسیادورتموند رفتند و مدافع کلیدی تیم، هیروکی ایتو راهی بایرن مونیخ شد اما الکس نوبل، دروازه‌بان بایرن را گرفتند و قرارداد دنیز اونداف از برایتون قطعی شد. این مهاجم تیم ملی آلمان که در فصل اولش در بوندس‌لیگا ۱۸ گل زد، می‌تواند با خرید تابستانی تیم، ارمدین دمیروویچ بوسنیایی خط حمله ترسناکی را تشکیل دهد. دمیروویچ در فصل قبل ۱۵ گل و ۹ پاس گل برای آگزبورگ داشت.لورکوزن هفته گذشته ۴ بر یک به آرسنال باخت اما اشتوتگارت، پیش‌فصل را بدون باخت به پایان رسانده است.

تصمیم مهم در لیگ برتر انگلیس ؛داوران بگویند به کدام تیم علاقه دارند؟

در آینده، داوران فوتبال لیگ انگلیس باید اعلام کنند که طرفدار کدام تیم هستند. این را هاوارد وب داور سابق و رئیس فعلی انجمن داوران انگلیس اعلام کرد. اما چه دلیلی پشت این تصمیم است؟ فصل گذشته، ناتینگهام فارست سقوط کرده، به دنبال شکست مقابل اورتون، داور VAR یعنی استوارت آتول را متهم کرد که طرفدار لوتون تاون است. در آن زمان لوتون رقیب فارست در مبارزه برای سقوط به دسته پایین‌تر بود. این دقیقاً همان چیزی است که هدف جدید کمیته داوران برای جلوگیری از آن در آینده طراحی شده است. حتی اگر علایق خاص داوران در طول فصل تغییر کند، این موضوع در همان ابتدا باید بیان شود. وب، در این باره گفت: «اگر باور داشته باشیم که طرفدار یک تیم خاص هستید، اگر فکر کنیم تضاد منافع وجود دارد، ما آن را بررسی خواهیم کرد. حتی اگر برای یک باشگاه بازی کرده باشید. ما، در تلاش هستیم تا بازیکنان بیشتری را به حرفه داوری جذب کنیم، بنابراین باید روی آن کار کنیم. حتی اگر داوری با یک بازیکن ارتباط صمیمانه‌ای داشته باشد، آن را بررسی می‌کنیم. ما همه اینها را ارزیابی خواهیم کرد و در هنگام تعیین داوران آن را در نظر خواهیم گرفت.» باید دید آیا این اقدام واقعاً تأثیری خواهد داشت یا حتی در سایر لیگ‌های مطرح اروپایی نیز اتخاذ خواهد شد یا خیر.

رقابت‌های فوتبال  لیگ برتر ایران؛ صدرنشینی سپاهان؛ تساوی پرسپولیس؛ برد استقلال

در روز نخست رقابت‌های فوتبال  لیگ برتر ایران،  پرسپولیس قهرمان فصل قبل برابر تیم ذوب آهن به تساوی یک بر یک رسید. روز دوم پس از انجام پنج دیدار به پایان رسید که سپاهان با تفاضل گل و گل زده بهتر صدرنشین هفته نخست شد. به گزارش ایسنا، هفته اول رقابت‌های لیگ برتر با برد ملوان مقابل گل‌گهر و تساوی دیدارهای پرسپولیس – ذوب آهن و استقلال خوزستان – ملوان آغاز شد. در ادامه مسابقات سپاهان میزبان چادرملو و تراکتور مهمان مس رفسنجان بود و سه دیدار دیگر هم در برگزار شد.پس از نتایج هفته نخست، به ترتیب سپاهان، تراکتور، استقلال، خیبر، فولاد و ملوان توانستند با ۳ امتیاز در رده اول تا ششم قرار بگیرند.

سپاهان ۳ – ۱ چادرملو

گل‌ها: کاوه رضایی دقیقه ۵۵ _ محمد کریمی دقیقه ۶۳ _ رضا شکاری دقیقه ۱+۹۰(سپاهان)_محمد پاپی(چادر ملور اردکان)

مس رفسنجان ۰ – ۲ تراکتور

گل‌ها: امیر حسین حسین زاده دقیقه ۱۰(تراکتور)_تومیسلاو اشترکال دقیقه ۲۸(تراکتور)

هوادار ۰ – ۱ خیبر

گل‌ها: مهرداد قنبری دقیقه ۶۷ (خیبر)

شمس آذر ۱ – ۲  استقلال

گل‌ها: آرمان رمضانی دقیقه ۵۴_ محمدحسین اسلامی دقیقه۴+۹۰ (استقلال)_ امیر محمد نسائی دقیقه ۸۸(شمس آذز)

.

نساجی ۰ – ۱ فولاد

گل‌ها: محمدرضا سلیمانی دقیقه ۶۹(فولاد)

بایر مونیخ ۴ اولم ۰

دور اول رقابت‌های جام حذفی آلمان با برگزاری چند دیدار آغاز شد که در مهم‌ترین بازی، بایرن مونیخ در برابر اولم با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید. در این بازی توماس مولر، ۲ بار در نیمه اول موفق شد دروازه را باز کند. در نیمه دوم کینگزلی کومان  گل سوم را به ثمر رساند و هری کین در دقیقه ۹۳، چهارمین گل را به ثمر رساند و در نهایت بازی با نتیجه ۴ بر صفر به سود بایرن مونیخ به پایان رسید. هری کین، که برترین گلزن بایرن مونیخ در فصل گذشته بود در این بازی کار را از روی نیمکت ذخیره‌ها آغاز کرد.

پاری سن ژرمن ۴ لوآور ۱

در اولین دیدار از فصل ۲۰۲۴/۲۰۲۵ لیگ ۱ فرانسه، پاری سن ژرمن میهمان لو آور بود. شاگردان لوئیز انریکه خیلی زود دقیقه ۳ توسط کانگ این لی به گل برتری رسیدند و با همین برتری به رختکن رفتند. با این حال، لو آور موفق شد در سومین دقیقه از نیمه دوم توسط گوتیه لوریس گل تساوی را به ثمر برساند. در حالی که به نظر می رسید کار پاری سن ژرمن گره خورده، با ورود بازیکنان جدید مانند دمبله، کولو موانی و بارکولا روند بازی کاملا تغییر کرد. لو آور طی ۵ دقیقه به توپ بسته شد پاری سن ژرمن موفق شد با گل های عثمان دمبله (۸۵)، بردلی بارکولا (۸۶) و راندال کولو موانی (۹۰) از روی نقطه پنالتی، ۴-۱ به پیروزی برسد. ژائو نوس، خرید جدید پاری سن ژرمن از بنفیکا دیگر بازیکنی بود که به عنوان یار تعویضی وارد میدان شد و با ۲ پاس گل، بسیار درخشان ظاهر شد. 

شیاطین سرخ ۱ فولهام ۰

منچستریونایتد و فولام در چارچوب هفته اول فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفته بودند که این بازی با برتری ۱-۰ شیاطین سرخ به پایان رسید. کنترل مالکیت توپ پس از همراهی با اشتباهات متعدد دو تیم، در اختیار فولام قرار گرفت. آن‌ها جناح سمت چپ را برای نفوذ انتخاب کردند و تا نزدیکی گلزنی پیش رفتند. در ادامه، شیاطین سرخ روزنه موجود را بستند و وارد فرآیند بازی‌سازی شدند. کاسمیرو دو بار روی اشتباهات حریف موقعیت بسیار خوبی برای برونو فرناندز ایجاد کرد اما کاپیتان یونایتد با بی‌دقتی از گلزنی ناکام ماند. سرعت بازی در نیمه دوم فراز و نشیب زیادی داشت. در حالی که مانت و مینو موقعیت‌‌های نصف و نیمه ایجاد کرده بودند، اریک تن هاخ خوش‌شانس بود که مگوایر و مارتینز با دو نجات مهم، مانع از ضدحمله‌های مرگبار فولام شدند.  در دقایق پایانی تعویض‌های اریک تن هاخ نتیجه داد و الخاندرو گارناچو مانند همیشه تحرک خط حمله را بالا برد. وینگر آرژانتینی پس از چند تلاش، با ارسال یک پاس زمینه‌ساز گلزنی یاشوا زیرکزی شد. مهاجم هلندی در اولین بازی، اولین گل اش را به ثمر رساند.

https://akhbar-rooz.com/?p=248049 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x