دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

رادان: طرح نور در دولت پزشکیان ادامه خواهد یافت

فرمانده کل انتظامی کشور گفت اجرای طرح نور (گشت ارشاد) در دولت جدید ادامه خواهد يافت. سردار احمدرضا رادان، در خصوص اجرای طرح نور در دولت چهاردهم و ریاست جمهوری «مسعود پزشکیان» اظهار داشت: «در خصوص اجرای طرح نور، باید به قانون مراجعه کنیم... آن چیزی که من متوجه شدم، این است که ریاست محترم جمهوری به شدت به اجرای قانون علاقه‌مند هستند و در صحبتی که با همدیگر داشتیم، ایشان قانون را ملاک خودشان می‌دانند و بایستی مسیر را دنبال کنیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت اجرای طرح نور (گشت ارشاد) در دولت جدید ادامه خواهد یافت.

به گزارش شبکه شرق، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص اجرای طرح نور در دولت چهاردهم و ریاست جمهوری «مسعود پزشکیان» اظهار داشت: «در خصوص اجرای طرح نور، باید به قانون مراجعه کنیم، زیرا هر چیزی که قانون باشد، پلیس مجری آن بوده و باید طبق قانون آن را انجام دهد، مگر اینکه از همان مسیر قانونی تکلیف از پلیس برداشته شود.»

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: «آن چیزی که من متوجه شدم، این است که ریاست محترم جمهوری به شدت به اجرای قانون علاقه‌مند هستند و در صحبتی که با همدیگر داشتیم، ایشان قانون را ملاک خودشان می‌دانند و بایستی مسیر را دنبال کنیم.»

سردار رادان در پاسخ به پرسشی در خصوص «روش اجرای طرح نور با توجه به سیاست‌های گفته‌شده دولت در زمان انتخابات چه تغییری می‌کند؟» گفت: «ما روی چرایی موضوع بحث نداشتیم، ممکن است در چگونگی موضوع نکته‌ای وجود داشته باشد. پس چرایی هست و چگونگی می‌تواند در هر مقطعی، تفاوت‌هایی در اجرا داشته باشد.»

پزشکیان در جریان مبارزات انتخاباتی خود در مورد طرح نور و گشت ارشاد گفته بود: «این برخورد‌ها و زدن‌ها، کرامت انسانی را به خطر انداخته است. من گردنم را گرو خواهم گذاشت اگر کاری که گفتم را انجام ندهم. من مدافع زنان خواهم بود.»

پزشکیان گفته بود: «کجای دین و اسلام گفته که باید چنین کاری انجام شود. آن‌هایی که باید کتک بخورند، ما هستیم. ما مقصر هستیم. تقصیر ما است. همه چیز دست ما است و داریم همه را از دین زده می‌کنیم.»

محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق جمهوری اسلامی نیز ۲۴ مرداد ماه در واکنش به موج انتقادها از کابینهٔ پیشنهادی مسعود پزشکیان، خواستار ادامه حمایت آن‌ها از رئیس‌ دولت جدید شده و برای توجیه این کار گفته بود وقتی پزشکیان «می‌گوید طرح نور طرح سیاهى است، طبعاً جلوى آن خواهد ایستاد.»

جمهوری اسلامی از روز ۲۵ فروردین در دور جدید سرکوب پوشش اختیاری زنان با عنوان «طرح نور»، نیروهای انتظامی و لباس شخصی خود را در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران مستقر کرده است، اما با وجود بازداشت‌های گسترده، مقاومت مدنی در مقابل آن ادامه دارد.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۲۲ فروردین در سخنرانی نماز عید فطر با فرمانی جدید به «آمران به معروف» که پیش‌تر آنها را «آتش به اختیار» توصیف کرده بود، از آنها خواست تا «با هنجارشکنی دینی برخورد کنند.»

طرح مقابله با پوشش اختیاری زنان از شنبه ۲۵ فروردین به اجرا گذاشته شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=248040 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x