جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعتصاب غذای منوچهر فلاح در زندان لاکان رشت ادامه دارد

سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» روز پنجشنبه ۲۵ مرداد خبر داد که منوچهر فلاح، زندانی سیاسی در زندان لاکان رشت، از دست کم ۲۵ روز پیش در اعتصاب غذا‌ است. به گزارش این سازمان، آقای فلاح در اعتراض به «بلاتکلیفی خود» و طرح پرونده تازه علیه او روز اول مرداد اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، منوچهر فلاح، اهل شهر رشت، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، در مجموع به ٢٢ ماه و ١٧ روز حبس تعزیری محکوم شده است.

هه‌نگاو به نقل از «گزارش‌های رسیده» نوشت: شرایط جسمانی این زندانی سیاسی «نگران‌کننده» گزارش شده است و مسئولان زندان او را عامل اعتصاب غذای ۵ زندانی دیگر می‌دانند و او را تحت فشار قرار داده‌اند.

این گزارش حاکی از ان است که احمد درویش گفتار، قاضی دادگاه، با ارجاع دوباره پرونده به بازپرسی در پی انتساب‌ اتهامات “محاربه و بغی” به منوچهر فلاح است.

اتهام «بغی» می‌تواند مجازات اعدام یا احکام طولانی مدت حبس به دنبال داشته باشد.

این قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی رشت به وکیل منوچهر فلاح گفته است: «اتهام او محاربه یا بغی است. دادستان و دادسرا اشتباه کرده‌اند و اینک پرونده را به دادسرا عودت می‌دهم تا در یکی از این شقوق مجدداً تفهیم‌ اتهام شود.»

همزمان ۵ تن از هم‌بندی‌های او به نام های عیسی چولاندیم، هومن طاهری، جمشید عزیزی، ساسان خانزاده و محمد میری در همراهی با منوچهر فلاح از روز یکشنبه ۲۱ مرداد دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

در این حال، عزیز قاسم‌زاده، فعال صنفی معلمان که به تازگی و پس از ابتلا به سرطان، از زندان آزاد شده است، در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت که حال و روز او «با توجه به مشکلات معدوی که از قبل داشت، چندان مساعد نیست.»

این فعال صنفی معلمان و زندانی سابق با اشاره به «روند دادرسی ناعادلانه» منوچهر فلاح افزود: «در شهریور ۱۴۰۲ برای فلاح وثیقه ۴۰۰ میلیونی صادر شد. این وثیقه تأمین شد و مراحل قانونی آن برای آزادی منوچهر فلاح انجام شد و حتی در بند برای او جشن آزادی گرفته شد ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و از آزادی او ممانعت به عمل آمد.»

او اضافه کرد: «این روز‌ها هم زمان با اعتصاب او، وثیقه‌اش را به ناگهان به ۵ میلیارد افزایش داده‌اند. انتظار می‌رفت بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی، روند امور با گشایش جلو می‌رفت اما گره‌ها برای منوچهر فلاح بیشتر و بیشتر شده است.»

منوچهر فلاح در تیر ماه سال گذشته به دست نیرو‌های امنیتی جمهوری اسلامی در فرودگاه رشت بازداشت و پس از مدتی، به بند میثاق زندان لاکان این شهر منتقل شد.

او در آذر ماه سال گذشته از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب اسلامی رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی، به اتهام «توهین» به رهبر جمهوری اسلامی به یک سال و سه ماه و یک روز حبس و به‌اتهام «تبلیغ علیه حکومت» به ۷ ماه و ۱۶ روز زندان محکوم شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247965 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x