دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

گزارش‌ها از «وخامت حال» آرزو بدری، قربانی دیگر حجاب در شهرستان نور

با گذشت بیش از سه هفته از اصابت گلوله ماموران انتظامی به آرزو بدری در استان مازندران، منابع رسمی همچنان از ارائه جزییات درباره این تیراندازی خودداری کرده‌اند و خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران هم گزارش داده «سه گلوله» به سمت این خودرو شلیک شده است.

آرزو بدری یکی از دو سرنشین خودرویی بود که بر اساس گزارش‌ها، در ارتباط با حجاب اجباری در فهرست خودروهای توقیفی قرار داشت و حدود سه هفته پیش در شهرستان نور هدف تیراندازی ماموران قرار گرفت.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، روز پنجشنبه ۲۵ مرداد گزارش داد که پس از بی‌توجهی خودروی پراید به دستور ایست و «در جریان تعقیب و گریز، پلیس سه گلوله به سمت لاستیک این خودرو شلیک کرده است».

ادعای خبرگزاری فارس درباره شلیک هر سه گلوله به سمت لاستیک خودرو در حالی است که پیش از این برخی منابع، از جمله بی‌بی‌سی فارسی، گزارش داده‌اند که ماموران دست‌کم یک بار «از سمت در راننده» به سرنشین‌های این خودرو شلیک کردند.

این خبرگزاری همچنین بار دیگر گزارش‌ها درباره تعقیب این خودرو به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری سرنشینانش را رد کرده است.

زمان این تیراندازی قبلا ساعت ۲۳ شامگاه «اول مرداد» ذکر شده بود اما خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران زمان آن را شامگاه «دوم مرداد» گزارش کرده است.

مقام‌های رسمی تاکنون از ارائه جزییات درباره این رویداد خودداری کرده‌اند و اطلاعیه‌های کوتاه نیروی انتظامی مازندران نیز بدون ذکر نام آرزو بدری یا توضیح ماجرا بوده و بدون ارائه شواهد، آن را در ارتباط با «اجرای طرح پیشگیری از سرقت» عنوان کرده است.

آرزو بدری، ۳۱ ساله و مادر دو فرزند، پس از اصابت گلوله به کمرش ابتدا به مراکز درمانی در نور و ساری انتقال یافت و بنابر گزارش‌ها، در حال حاضر در «بیمارستان ولیعصر» تهران در شرایط امنیتی بستری است.

در همین حال برخی منابع، از جمله وبسایت هه‌نگاو، از شرایط نامساعد جسمی خانم بدری گزارش داده‌اند.

به نوشته هه‌نگاو، آرزو بدری روز چهارشنبه ۲۴ مرداد برای دومین بار تحت عمل جراحی قرار گرفت اما «وضعیت سلامت او وخیم‌تر شده» است.

این گزارش می‌گوید که دلیل جراحی دوم خانم بدری «آب آوردن ریه» بوده است.

پیشتر گزارش شده بود که پزشکان سرانجام موفق شدند بعد از حدود ده روز، گلوله را از کمر خانم بدری خارج کنند اما ریه و نخاع او «آسیب جدی» دیده است.

در همین حال هه‌نگاو و برخی دیگر از منابع گزارش داده‌اند که خانواده آرزو بدری تحت فشار نهادهای امنیتی قرار دارد تا با حضور در برابر دوربین، روایت حکومتی را تکرار کنند.

سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای خواستار تحقیقات موثر در رابطه با شلیک نیروهای پلیس به آرزو بدری شده و با اشاره به گزارش‌ها اصالت ادعای نیروی انتظامی درباره دلیل حادثه را زیر سوال برده است.

این نهاد مدافع حقوق بشر تاکید کرده که این حادثه ضرورت لغو فوری قوانین حجاب اجباری و مقابله با بحران معافیت از مجازات عاملان این رخدادها را برجسته می‌سازد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247962 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x