جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

توماج صالحی با طرح اتهامات جدید در زندان می‌ماند

امیر رئیسیان وکیل توماج صالحی در گفتگو با روزنامۀ شرق گفت: اگر چه شعبه پنج دادگاه انقلاب اصفهان موکل او را از اتهام “فساد فی الارض” تبرئه و در نتیجه حکم اعدام او را لغو کرد، اما، شعبۀ دو دادگاه انقلاب اصفهان با طرح پروندۀ جدید اتهامی از آزادی موکل وی جلوگیری نمود.

امیر رئیسیان گفته است که در پروندۀ جدید، توماج صالحی بابت یکی از ترانه‌هایش به “توهین به مقدسات و دعوت به آشوب و بلوا” متهم شده است. بر این اساس، بازپرس پرونده برای توماج صالحی قرار بازداشت صادر کرده و در نتیجه نامبرده تا تعیین تکلیف موضوع اجازه آزادی از زندان را نخواهد داشت.

پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشتگاه پلیس ارشاد و گسترش خیزش “زن، زندگی، آزادی” توماج صالحی به دلیل دفاع از این جنبش به یکی از نمادهای بین‌المللی آن تبدیل شد. در واکنش نیروهای امنیتی ایران توماج صالحی را ربودند و تصاویر ویدیویی او را پس از تحمل شکنجه‌های سخت جهت ارعاب عمومی در شبکه های اجتماعی پخش کردند. مدتی بعد شعبۀ یک دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اتهام فساد فی الارض به اعدام محکوم کرد. دیوان عالی کشور پس از پذیرش ایرادات حکم صادره، پروندۀ توماج صالحی را جهت بررسی مجدد به شعبه پنج دادگاه انقلاب اصفهان ارجاع داد. این امر به لغو حکم اعدام توماج صالحی و البته تشکیل پروندۀ جدید اتهامی علیه او منجر شد.   

https://akhbar-rooz.com/?p=247961 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x