جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سرانجام بعد از مدتی: توپ ها شلیک شدند؛ از نوستالژی یوفا؛ تا لحظات دراماتیک در ورزشگاهها ؛ خیابان ها و خانه ها در تصرف فوتبال

نازک بین-با پایان رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ و المپیک پاریس، و سوپر جام انگلیس و همچنین سوپر جام اروپا، از دیروز پنچشنبه، بازیهای لیگ های مختلف در اقصی نقاط جهان شروع شد. در اسپانیا ، رقابت‌های لالیگا با بازی  افتتاحیه فصل ۲۵-۲۰۲۴ فوتبال باشگاهی را تیم‌های اتلتیک بیلبائو و ختافه برگزارکردند. این بازی با نتیجه یک بر یک مساوی شد. در لالیگا، حق پخش به اندازه لیگ برتر وجود ندارد و باشگاه‌ها که عموما مردمی و بدون اتکا به دلارهای نفتی هستند، کمترین قدرت را برای خرید بازیکنان دارند. البته رئال مادرید از این وضعیت استثنا است. زیرا این باشگاه کمک های سلطنتی را پشتوانه خوددارد.فقط اتلتیکو در نقل‌وانتقالات این فصل خرید درشت داشت . آنهم آلوارس و سورلوث را برای خط حمله و لونورماند را برای دفاع خرید و احتمالا گلگر را به جمع هافبک‌ها اضافه کند.رقابت امسال بین رئال، بارسا و اتلتیکو خواهد بود و بعید است خیرونا بتواند مثل فصل گذشته خطری برای مدعیان ایجاد کند. پدیده فصل قبل بازیکنان کلیدی خود را از دست داده؛ مانند ساوینیو که به منچسترسیتی پیوسته، یان کوتو که اکنون در دورتموند است و آرتم دووبیک، بهترین گلزن فصل گذشته لالیگا که به رم فروخته شد.بیلبائو ،قهرمان فصل گذشته جام حذفی فوتبال اسپانیاست. رئال مادرید قهرمان فصل گذشته  لالیگا، از یکشنبه شب  در مقابل مایورکا آغاز می‌کند. رقیب بارسلونا هم در نخستین دیدار فصل، والنسیاست. این دو تیم شنبه شب مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

رقابت‌های لیگ یک فوتبال فرانسه و لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۵-۲۰۲۴، به طور همزمان از جمعه شب آغاز خواهند شد . درحالی که دیدار افتتاحیه لیگ برتر انگلیس را منچستریونایتد و فولام برگزار می‌کنند، لیگ یک فوتبال فرانسه با مصاف لوآور با پاری‌سن‌ژرمن، مدافع عنوان قهرمانی آغاز می‌شود.
آغاز رقابت‌های سری آ با مصاف اینتر، مدافع عنوان قهرمانی و جنوا، عصرانه شنبه خواهد بود و در ادامه میلان تحت هدایت فونسکا باید مقابل تورینو به میدان برود. در انگلیس، مصاف لیورپول و آرسنال با حریفان شان در هفته نخست لیگ برتر انگلیس به‌ ترتیب مقابل ایپسویچ و ولورهمپتون، شنبه داغ فوتبال باشگاهی را رقم خواهد زد. عصر یکشنبه، لیگ برتر صحنه مصاف منچسترسیتی و چلسی است.

در میان لیگ‌های معتبر و پرهوادار فوتبال اروپا، بوندس‌لیگا دیرتر از همه میهمان خانه هواداران فوتبال خواهد شد .در شرایطی که سطح دوم باشگاهی فوتبال آلمان به هفته سوم رسیده، رقابت‌های بوندس‌لیگا از امروز ۲۳ اوت (جمعه ۲ شهریور) با مصاف لورکوزن، مدافع عنوان قهرمانی و مونشن‌گلادباخ آغاز خواهد شد.بایرن‌مونیخ برای آغاز فصلی جدید در تاریخ اش به‌دنبال ناکامی فصل گذشته و عدم فتح جام در هیچ یک از رقابت‌ها، کارش را از روز یکشنبه ۲۵ اوت (۴ شهریور) مقابل ولفسبورگ آغاز می‌کند. شب قبل از آن، دورتموند مقابل فرانکفورت به میدان می‌رود
نکته جالب توجه اینجاست رقابت‌های لیگ برتر انگلیس بازگشت تیم‌های لسترسیتی، ساوتهمپتون و ایپسویچ را به خود خواهد دید. در لالیگا اسپانیا تیم‌های رئال وایادولید، لگانس و اسپانیول به بالاترین سطح برگزاری فوتبال بازگشته‌اند، سنت‌اتین پرافتخار برای اعاده حیثیت از فصل آینده بار دیگر در لیگ یک فوتبال فرانسه حاضر خواهد بود و سن‌پائولی و هولشتاین کیل میهمانان فصل آینده بوندس‌لیگا هستند. در سری آ هم بار دیگر تیم‌های پارما، کومو و ونتزیا به رقابت خواهند پرداخت.رقابت‌های لیگ باشگاهی در بالاترین سطح فوتبال اروپا، پس از معرفی قهرمان‌ها و تیم‌های سقوط کننده به سطوح پایین‌تر، به شرح ذیل به پایان خواهند رسید؛ صدالبته اگر تغییری ناخواسته در برنامه مسابقات ایجاد نشده و برنامه هفته‌های پایانی مسابقات دستخوش تغییر نشود (تاریخ‌های اعلام شده، احتمالی خواهند بود).

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، رسماً از روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ با حضور و رقابت ۳۶ تیم آغاز خواهد شد. دیدار فینال این  مسابقات روز شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ (۳۱ مه ۲۰۲۵) به میزبانی استادیوم فوسبال آرنا مونیخ برگزار می‌شود. رئال مادرید در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی، همچون سایر تیم‌ها روز پنجشنبه ۸ شهریور رقبای اش را در شیوه جدید لیگ قهرمانان اروپا می‌شناسد.

لیگ برتر انگلیس

در نظرسنجی انجام شده توسط بی‌بی‌سی اسپورت، ۲۹ نفر از ۳۰ کارشناس فوتبال پیش‌بینی می‌کنند، که منچسترسیتی در فصل آینده ۲۰۲۴/۲۵ در بین دو تیم برتر لیگ برتر قرار می‌گیرد و ۲۸ نفر از آنها انتظار دارند که آرسنال نیز همین کار را انجام دهد. این اجماع پس از رقابت دراماتیک عنوان قهرمانی فصل گذشته، جایی که من سیتی در روز آخر تنها با دو امتیاز از آرسنال پیشی گرفت و چهارمین عنوان متوالی خود را کسب کرد، به دست آمد. لیورپول که تا آوریل بخشی از رقابت های قهرمانی بود، در نهایت با هفت امتیاز کمتر از آرسنال، سوم شد. فصل پیش رو، قبلاً شاهد تغییرات قابل توجهی بوده است، به ویژه در لیورپول، جایی که یورگن کلوپ، سرمربی قدیمی، جای خود را به آرنه اسلات داده است. علیرغم تغییر مدیریتی، لیورپول هنوز هیچ افزودنی قابل توجهی در تیم خود ایجاد نکرده است، در حالی که رقبایی مانند منچستریونایتد و چلسی هزینه های زیادی را در بازار نقل و انتقالات خرج کرده اند.

این پیش‌بینی‌ها بر اساس نحوه شکل‌گیری هر تیم در روز پنج‌شنبه، ۱۵ آگوست، در حالی که بیش از دو هفته تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات در ساعت ۲۳:۰۰ BST در ۳۰ اوت باقی مانده است، انجام شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247949 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x