پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

جان سروناز احمدی در خطر است

کانون نویسندگان ایران: سروناز احمدی، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران «روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد از زندان اوین به پزشک متخصص مغز و اعصاب اعزام شده است».

نزدیکان سروناز ضمن اعلام این خبر افزوده‌اند که «پزشک معتمد قوه‌ی قضاییه» نیز وضعیت او را «بسیار وخیم» توصیف و برای سروناز درخواست مرخصی اورژانسی کرده است.

به گفته‌ی یکی از نزدیکان سروناز او «یک سوم از محکومیت حبس سه سال نیمه‌ی خود را طی کرده است و طبق قانون امکان استفاده از مرخصی و آزادی مشروط را دارد، اما ضابطین امنیتی اجازه‌ی استفاده از این حقوق را به او نمی‌دهند».

سروناز احمدی هفته‌ی گذشته در پی حمله‌ی نیروهای گارد زندان به اعتراض زنان زندانی سیاسی دچار «حمله‌ی عصبی، تشنج و انقباض شدید عضلانی» شد. او پس از اعزام به بیمارستان در حالی به زندان بازگردانده شد که پزشکان معالج، اضطراب و احتمال حمله‌ی عصبی مجدد برای او را خطرناک تشخیص داده بودند.

سروناز در جریان جنبش «زن، زندگی، آزادی» در تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۱ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او در نهایت از بابت اتهام‌های «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۳ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247920 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x