پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

گسترش اعتصابات و اعتراضات سراسری پرستاران به بیش از ۱۵ شهر

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران از گسترش اعتصابات پرستاران به بيش از 15 شهر خبر داده است. پرستاران در کرج، شیراز، فسا، اراک، برخی شهرهای استان مازندران، یزد و کرمانشاه در هفته اخیر به اعتصابات سراسری پیوسته اند. در شيراز پرستاران دست کم در 8 بيمارستان دولتی در اعتصاب هستند. پرستاران از جمله خواهان اصلاح تعرفه‌گذاری و ثبت خدمات پرستاری به نام پرستاران؛ حذف اضافه‌کار اجباری و تصحیح حق‌الزحمه‌ی مربوط به اضافه‌کاری هستند

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران از گسترش اعتصابات پرستاران به بیش از ۱۵ شهر خبر داده است. در گزارشی که از سوی این شورا منتشر شده آمده است:

فریاد حق طلبی ما  پرستاران و کادر درمان تنها با اعتراض و اعتصاب میتواند به گوش مافیای حاکم به شبکه درمانی کشور برسد. مافیایی که در این شرایط به جای پاسخگویی به مطالبات برحق پرستاران با روشهای گوناگون از تهدید و احضار تا گسیل کردن نیروهای سرباز و افراد غیرمتخصص و اعتصاب شکن، به جای پست های حساس پرستاران و کادر درمان در تلاش شکستن صف اتحاد ما هستند.

مافیایی که نه تنها زندگی هزاران پرستار و کادر درمانی را به نابودی کشیده اند بلکه با جان میلیونها بیمار که هر روزه به درمان و مراقبت بیمارستانی نیاز دارند، بازی می کنند.

مسولیت جان بیماران با کسانیست که پرستاران را به آخرین ابزار اعتراض خود یعنی اعتصاب و دست از کار کشیدن وا داشته اند.

گسترش پر قدرت اعتراضات و اعتصابات پرستاران به بیش از ۱۵ شهر نشان از مطالبات و درد مشترک ما در سراسر کشور میباشد.

شهرهای کرج، شیراز، فسا، اراک، شهرهایی از استان مازندران و یزد و کرمانشاه در هفته اخیر به اعتصابات سراسری پیوسته اند.

پرستاران دست کم در ۸ بیمارستان دولتی شهر شیراز در اعتصاب هستند.

جمعی از پرستاران تهران با ارسال پیامهایی، از دور جدید اعتصاب سراسری پرستاران و کادر درمان، حمایت کردند و تاکید کرده اند این دور از اعتراضات پرستاران و کادر درمان در ادامه اعتراضات پرستاران بیمارستان میلاد و شهدای تجریش و… میباشد که در دوره های قبلی صدای اعتراض پرستاران بوده اند.

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران که مطالبات برحق و فوری پرستاران را در «کمپین سراسری پیگیری مطالبات پرستاران» مطرح کرده است از همه پرستاران و کادر درمان سراسر کشور خواسته است هرچه گسترده تر متحد شده و پیگیر مطالبات شغلی معیشتی خود باشند.

در تجمعاتی که پرستاران برپا می کنند، از جمله این شعارها و خواسته ها به گوش می رسد:

پرستار بیدار است، از تبعیض بیزار است؛ ما که نماد صبریم، صبرمون به سر رسیده!؛  اصلاح تعرفه‌گذاری و ثبت خدمات پرستاری به نام پرستاران؛ حذف اضافه‌کار اجباری و تصحیح حق‌الزحمه‌ی مربوط به اضافه‌کاری؛ پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن؛ نه به اضافه کاری اجباری؛ «وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»؛ تعرفه ما کجاست توی جیب شماهاست؛ پرستار میمیرد ذلت نمیپذیرد؛ با کرونا جنگیدیم حمایتی ندیدیم؛ پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن؛ اضافه کار ۱۵_۲۰ تومان است، نمیخواهیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=247871 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
توجه!
توجه!
1 ماه قبل

مبارزات را حد اقل به بهبود وضع زندانیان سیاسی مربوط کنید.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x