پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

مؤمنی، وزیر کشور پیشنهادی: باید با انسداد مرز، ورود اتباع بیگانه را متوقف کرد

اسکندر مؤمنی که از سوی مسعو پزشکیان به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی شده، باید طی هفتۀ آینده رأی اعتماد نمایندگان را به دست آورد. به‌رغم شایعات گوناگون در مورد مخالفت محمدجوادظریف با این گزینش، به نظر نمی‌رسد که مؤمنی چندان تفاوتی با اسلاف خود داشته باشد.

روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد، ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «امروز اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور، مهمان کمیسیون بود و سوابق و دیدگاه‌های خود را برای اداره وزارت کشور توضیح داد.»

سخنگوی کمیسیون سپس خلاصه‌ای از نظرات و برنامه‌های وزیر پیشنهادی را برای رسانه‌ها شرح داد و گفت که در جلسۀ معارفه، «سردار مومنی به سیاست تعامل با همسایگان در خصوص مسائل مرزی تاکید کرد» و در بارۀ موضوع اتباع بیگانه گفت که «باید با انسداد مرز، ورود آنها را متوقف، و در ادامه آنها را ساماندهی کنیم.»

مومنی همچنین بر لزوم «مقابله با شبکۀ ترانزیت اتباع بیگانه و بالا بردن هزینۀ حضور غیرمجاز اتباع بیگانه در کشور» تأکید کرده است.

اگرچه در این گزارش صحبتی از ملیت «اتباع بیگانه» نشده، اما روشن است که اسکندر مؤمنی به اتباع أفغانستان نظر دارد.

اسکندر مومنی، مثل اکثر شخصیت‌های مقتدر سپاه پاسداران متعلق به «نسل جنگ» است. او که مازندرانی و ۶۲ ساله است، از همان اوائل جنگ ایران و عراق به عضویت سپاه درآمد. او در سال‌های بعد، به نیروی انتظامی منتقل شد و گفته می‌شود که در این چارچوب یکی از پایه‌گذاران «پلیس ۱۱٠» بوده است. مومنی در دهۀ ۱۳٩٠ پیشرفت حرفه‌ای قابل توجهی داشته و از معاونت عملیات نیروی انتظامی به فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی و سپس جانشینی فرمانده نیروی انتظامی رسیده است. او در دولت دوم روحانی، به عنوان دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر منصوب شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247850 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x