پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

خطر دیپورت یکی از معترضان آبان ۹۸: گرجستان با «امن» خواندن ایران درخواست پناهندگی فاطمه خوشرو را رد کرد

فاطمه خوشرو، زندانی سیاسی سابق از شاهدان «دادگاه مردمی آبان» می‌گوید گرجستان با رد نقض حقوق بشر در ایران درخواست پناهجویی او را رد کرده است.

بر اساس گزارش‌ها اداره مهاجرت گرجستان درخواست پناهندگی او را پس از دو سال و شش ماه رد کرده و در جواب درخواست پناهندگی تأکید کرده که «در کشور ایران موارد مربوط به خشونت عینی یا نقض آشکار حقوق بشر دیده نمی‌شود» و بنابر این ایران برای او کشور امنی محسوب می‌شود و می‌تواند به ایران برگردد.

همچنین به فاطمه خوشرو اعلام شده که حق اشتراک‌گذاری هیچ‌گونه اطلاعاتی را ندارد. او در توییتر/ایکس نوشت بعد از ارائه شهادتش در دادگاه آبان به‌دلیل تهدیدها و ناامنی مجبور به ترک ترکیه و رفتن به گرجستان شده و اکنون دولت گرجستان تقاضای پناهندگی او را رد کرده است.

بازگشت او به ایران ممکن است این زندانی سیاسی سابق را در معرض خطر مرگ یا زندان قرار دهد. او از سازمان‌های حقوق بشری خواسته برای نجات جانش اقدام کنند.

نیروهای امنیتی فاطمه خوشرو را ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در شهرستان خرم‌آباد و در جریان اعتراضات مسالمت‌آمیز به گران‌شدن بنزین، با خشونت دستگیر کردند. فاطمه خوشرو حدود یک ماه در انفرادی اطلاعات سپاه خرم‌آباد و سپس در زندان زنان این شهر ـ مشهور به «تبعیدگاه» ـ محبوس بود و پس از آن برای سه روز به انفرادی در مکانی نامعلوم در تهران و سپس به بند دو ـ الف اوین، متعلق به اطلاعات سپاه منتقل شد.

او پیشتر در گفت‌وگو با «زمانه» تأیید کرده بود که مأموران جمهوری اسلامی در زندان او را شکنجه کرده و مورد آزار جنسی قرار داده‌‌اند و فشارهای امنیتی بر او پس از خروج از کشور نیز ادامه داشته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=247846 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x