جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اطلاعیه پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد- ایران در رابطه با اعدام های گسترده در ایران

در روزهای اخیر اخبار اجرای حکم اعدام های وسیعی در ایران گزارش شده است.طبق گزارش نهاد های معتبر حقوق بشر در هفته گذشته تعداد ۳۸ اعدام توسط نهادهای مختلف جمهوری اسلامی به اجرا است. اعدام رضا رسایی از معترضین جنبش زن، زندگی، آزادی و اعدام ۲۸ نفر از زندانیان مرتبط با مواد مخدر در روزهای اخیر بخشی از این اعدام های وسیع می باشد.

رژیم جمهوری اسلامی با استفاده از فضای جنگی و تهدید نظامی متقابل میان ایران و اسرائیل به جنگی آشکار علیه کنشگران مدنی دست زده است. اقدام به دستگیری گسترده و صدور حکم زندان علیه کنشگران حوزه زنان، معلمان، کارگران، محیط زیست و دیگر حوزه های مدنی بخشی از این جنگ است.

در روزهای اخیر شعبه سوم دادگاه انقلاب شهرستان رشت نینا گلستانی و رزیتا رجایی داستان نویس، آناهیتا حجازی فعال حقوق حیوانات و مدیر خانه امن حیوانات آسیب دیده آنا، نگین عدالتخواه کنشگر حامی حیوانات و آناهیتا دوستدار فعال مدنی را به اتهام “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” در مجموع به ۲۳ سال زندان محکوم کرد. در آبان ماه ۱۴۰۲ نیز بیش از ده کنشگر حوزه زنان و مدنی دستگیر شده بودند. در روزهای اخیر خبر دستگیری ابراهیم مددی، ۷۰ ساله، از موسسین سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه گزارش شده است. این در حالی است که سه نفر از اعضای این سندیکا رضا شهابی، حسن سعیدی و داود رضوی و رسول بداقی از شورای هماهنگی فرهنگیان ایران هنوز در زندان بسر میبرند. 

جمهوری اسلامی در دامن زدن به جو ارعاب به این دستگیری ها بسنده نکرده و احکام اعدام جدیدی از جمله علیه پخشان عزیزی مددکار اجتماعی و گزارشگر و شریفه محمدی کنشگر حوزه زنان و کارگری صادر کرده است. 

با توجه به اجرای اعدام های وسیع در روزهای اخیر ما به شدت نگران وضعیت زندانیان در ایران می باشیم. زندانیان زن در زندانهای مختلف سه شنبه های اعتراضی علیه صدور احکام اعدام سازمان داده و خواهان لغو حکم اعدام در ایران شده اند. این زندانیان مورد ضرب و شتم نیروهای انتظامی زندان قرار گرفته و تعداد زیادی از آنان از جمله نرگس محمدی مصدوم شده اند. در تعدادی از اعتراضات مردمی، از جمله در اعتراضات بازنشستگان، علیه احکام اعدام اعتراض شده و آزادی کنشگران حوزه های مختلف مدنی درخواست شده است.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد- ایران همصدا با زندانیان زن در ایران خواهان لغو حکم اعدام در ایران میباشد و همچون گذشته تلاش می کند کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری و دیگر اتحادیه های کارگری در کشورهای مختلف را در این اعتراض همراه کند.

ما خواستار آنیم که:

لغو حکم اعدام

 لغو بدون قید و شرط و فوری کلیه احکام صادره اعدام از جمله صدور حکم اعدام علیه شریفه محمدی، پخشان عزیزی

آزادی بدون قید و شرط و فوری زندانیان کارگری، زنان، محیط زیست، خبرنگار و دیگر فعالین مدنی در بند 

۱۳ آگوست ۲۰۳۴، استکهلم

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد- ایران

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران  یک پروژه سندیکای در حمایت از جنبش سندیکاهای کارگری مستقل و معلمان در ایران پایه گزاری شده. 

 سعید تقوی بعنوان مسئول پیشبرد اهداف پروژه در ایجاد همبستگی با دیگر سندیکاهای کارگری عضو کنفدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری ای تی یو سی فعالیت دارد.

پلاتفرم در سال ۲۰۱۴ با همکاری مشترک ال او

( تشکیلات سراسری ۱۴ سندیکاهای کارگری سوئد) ، سندیکای حمل و نقل  سوئد، سندیکای فلز ، اتحادیه معلمان سوئد،  کارکنان شهرداری‌ها ( کومونال) پایه گزاری شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=247824 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x