پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سارا جهانی در زندان لاکان رشت

سارا جهانی، فعال حقوق زنان محبوس در زندان لاکان رشت علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی پزشکی تخصصی محروم مانده است. وی روز جاری، در پی اسپاسم عضلانی دچار مشکلات جسمانی شده و از اعزام به مراکز درمانی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “صبح روز جاری، خانم جهانی در سرویس بهداشتی زندان دچار اسپاسم عضلانی شد و به دلیل عدم کنترل تعادل به زمین افتاد. در پی این اتفاق، بالای چشم وی دچار پارگی و خونریزی شد. اما مسئولین زندان به پزشک بهداری اجازه ویزیت وی را ندادند و تنها کمک بهیار، بالای چشم او را بخیه زده است. با توجه به شدت خونریزی و پارگی بالای چشمش نیاز به رسیدگی تخصصی پزشکی دارد.”

به گفته این منبع مطلع، “برخی از زندانیان حاضر در زمان وقوع این اتفاق به خانواده وی اعلام کرده اند که از دهان او نیز خون آمده است.”

سارا جهانی در تاریخ هشتم مردادماه سال جاری علیرغم اینکه وی به بیماری ام اس مبتلاست، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد.

این فعال حقوق زنان در تاریخ بیست و پنجم مرداد ۱۴۰۲،در استان گیلان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. سارا جهانی نهایتا در تاریخ نهم مهرماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شده بود.

در تاریخ دهم اسفندماه سال گذشته، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات او به همراه ۱۰ تن دیگر در یک پرونده مشترک در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی برگزار شده بود. حکم بدوی آنها توسط شعبه مذکور اوایل فرودین ماه سال جاری، به آنها ابلاغ شد.

حکم آنها در تاریخ هشتم خردادماه سال جاری توسط شعبه یازده دادگاه تجدیدنظر استان گیلان به ریاست قاضی محمدصادق ایران عقیده تایید شد.

بر اساس حکم صادره، سارا جهانی از بابت اتهامات عضویت در گروه و اجتماع و تبانی با هدف برهم زدن امنیت ملی به شش سال و یک ماه و هفده روز حبس محکوم شد.

پرونده خانم جهانی که با ۱۰ تن دیگر از فعالین حقوق زنان در گیلان به نام های یاسمین حشدری، هومن طاهری، فروغ سمیع نیا، زهره (فاطمه) دادرس، زهرا دادرس، شیوا شاه سیاه، نگین رضایی، آزاده چاوشیان، متین یزدانی و جلوه جواهری مشترک است، اواخر خردادماه سال جاری به شعبه اجرای احکام دادسرای رشت ارجاع داده شده بود.

در اواخر تیرماه سال جاری، اجرای حکم حبس سارا جهانی به دلیل پیگیری وضعیت پزشکی وی، به تعویق افتاد بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=247795 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x