پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

محمد سیف‌ زاده، وکیل دادگستری جهت اجرای حکم حبس احضار شد

محمد سیف‌ زاده، وکیل دادگستری جهت اجرای حکم یک سال حبس خود، به شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای اوین، احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بر اساس احضاریه ای که روز یکشنبه بیست و یکم مردادماه، توسط شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای اوین صادر و به این وکیل دادگستری ابلاغ شده، از وی خواسته شده ظرف مدت پنج روز جهت اجرای حکم یک سال حبس، در این شعبه حاضر شود.

آقای سیف زاده در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه سال گذشته، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب» به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا توسط شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و به شعبه یک اجرای احکام زندان اوین ارجاع داده شده است.

یک منبع نزدیک به این وکیل دادگستری ضمن تایید این خبر به هرانا گفته بود: “این وکیل دادگستری در هیچ یک از دادگاه ها شرکت نکرده است. همچنین وی که در مرداد ماه سال گذشته به شعبه یک اجرای احکام اوین احضار شده بود، به دلیل بیماری پرونده وی به پزشکی قانونی ارجاع شده بود.”

محمد سیف‌ زاده پیشتر در تیرماه سال جاری، با دریافت ابلاغیه ای به شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران احضار شده بود.

این پرونده در پی نامه‌ ای که جمعی از مدافعان حقوق‌ بشر و حقوق‌ دانان، در مورد سرکوب گسترده و ارعاب شهروندان در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ به دبیر کل سازمان ملل متحد، منتشر شده بود، تشکیل شده است.

محمد سیف زاده به واسطه فعالیت های خود پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت را دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247793 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x