پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

استارمر در تماس تلفنی با پزشکیان: جنگ به نفع هیچ کس نیست

دفتر کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که نخست وزیر، دوشنبه طی تماسی تلفنی با مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران، خواستار عدم حمله به اسرائیل شد و تاکید کرد که جنگ، به نفع هیچ کس نیست.

استارمر به پزشکیان گفت که به شدت نگران وضعیت خاورمیانه است و از همه طرف‌ها خواست تا تشدید تنش را متوقف و از درگیری‌های بیشتر در منطقه اجتناب کنند.

دفتر نخست وزیری به نقل از استارمر افزود: «خطر بزرگ بروز اشتباه محاسباتی وجود دارد و اکنون زمان تفکر آرام و بدون عجله است.»

استارمر همچنین بر تعهد خود به آتش‌بس فوری، آزادی همه گروگان‌ها و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید ورزید و خاطرنشان کرد که در حال حاضر باید بر مذاکرات سیاسی متمرکز شد.

استارمر و پزشکیان همچنین توافق کردند که گفت‌وگوی سازنده میان دو کشور به نفع آنهاست.

استارمر به پزشکیان تاکید کرد که گفت‌وگو میان دو طرف، تنها در صورتی می‌تواند تقویت شود که ایران «رفتار بی‌ثبات‌کننده» خود از جمله تهدید افراد در بریتانیا متوقف کرده و همچنین از کمک به روسیه در تهاجمش به اوکراین دست بردارد.

تماس استارمر با پزشکیان در چارچوب تلاش برای توقف تشدید تنش و کاهش تنش در خاورمیانه صورت گرفت.

کانال «اسکای نیوز» اولین رسانه‌ای بود که این خبر را گزارش کرد و گفت که استارمر دوشنبه پس از صحبت با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و دیگر متحدان اروپایی، به مدت ۳۰ دقیقه تلفنی با پزشکیان صحبت کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247780 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x