پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

شبکه همبستگی: جنبش زن زندگی آزادی در زندان ها ادامه دارد

مردم ایران!

مدافعان حقوق بشر!

این روزها، بار دیگر ماشین سرکوب و اعدام حکومت اسلامی شتاب بیشتری گرفته است. انتقام از جنبش زن زندگی آزادی، با اعدام و سرکوب جوانان معترض و دگراندیش و یورش به زنان در خیابان ها همراه است.

اما علی رغم تمامی این سرکوب ها و کشتار معترضان، مقاومت و نافرمانی زنان، همگام با مبارزات دیگر اقشار مطالبه گر در سراسر ایران ادامه دارد. از دو هفته پیش، زنان در زندان اوین برای اعتراض به حکم اعدام دو تن از زنان فعال جنبش کارگری، شریفه محمدی و پخشان عزیزی و خطر مشابه برای وریشه مرادی شجاعانه دست به اعتراض و تظاهرات می زنند.

کارزار “سه شنبه‌های نه به اعدام” که از زندان قزل‌حصار کرج شروع شد، در ۱۸ شهر دیگر نیز انجام می‌شود که زندانیان سیاسی با اعتصاب غذا اعتراض خود را به احکام اعدام و برای “لغو مجازات اعدام و هرگونه شکنجه” نشان می دهند.

فریادها و شعارهای کوبنده زنان زندانی به سرعت در دنیا پخش شده است. بسیاری از مدافعان و کانون های حقوق بشری در سراسر جهان به ندای زنان مبارز در زندان اوین، عکس العمل نشان داده اند. اما طبق معمول، جمهوری اسلامی به جای شنیدن صدای حق طلبانه زنان زندانی، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده و محدودیت های جدیدی را بر آنان تحمیل کرده است.

چند روز پیش، رضا رسائی، جوانی که در جریان جنبش “زن زندگی آزادی” دستگیر و در یک محاکمه قلابی توأم با شکنجه و بدون حضور وکیل مدافع و حق دفاع، به اتهام واهی قتل یک مأمور حکومتی به مرگ محکوم شده بود، به دار آویخته شد.

با پخش این خبر جنایتکارانه، دوباره این زنان مبارز زندانی، در پشت دیوارهای بلند شکنجه گاه اوین، دست به اعتراض و تظاهرات زده اند که برخورد مقام های زندان با آنان وحشیانه تر بوده است.

طبق گزارش سازمان عفو بین الملل در ماه های اخیر حکومت اسلامی چند صد حکم اعدام در ایران به اجرا درآورده است. ما از همه طرفداران صلح و مخالفان جنگ و خون ریزی در جهان درخواست می کنیم که بنا به حکم وظیفه انسانی، پیش از وقوع جنایت بزرگ دیگری در ایران اقدام کنند. می بایستی هم اکنون برای لغو مجازات اعدام و آزادی زندانیان سیاسی عقیدتی و علیه توحش جنایتکارانه حکومت اسلامی، یک صدا در سراسر جهان با شعار “نه به اعدام در ایران” به پا خیزیم.

ما به سازمان ملل و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر هشدار می دهیم که برای جلوگیری از اجرای احکام اعدامی که حکومت اسلامی صادر کرده است، اقدامی فوری و جدی به عمل بیاورند،

ما نهادهای امضا کننده این بیانیه ضمن اعلام پشتیبانی از اعتراضات زنان قهرمان رزمنده زندانی، از همه مدافعان حقوق بشر و وجدان های بیدار در سراسر جهان درخواست می کنیم که با برپائی تجمع و تظاهرات علیه حکومت اسلامی، با شعار” نه به اعدام و نه به زندان و شکنجه زندانیان سیاسی عقیدتی در ایران” افکار عمومی را در کشورهای مختلف، متوجه جنایات روزمره حکومت اسلامی نمایند.

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران

آگوست ۲۰۲۴ برابر با مرداد ۱۴۰۳

امضاکنندگان:

۱ – انجمن جمهوری خواهان آلمان و هلند

۲ – انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران – هامبورگ

۳ – انجمن فرهنگی ایران و سوئیس – ژنو

۴ – انجمن زنان پرتو

۵ – اتحاد زنان چپ

۶ – بنیاد اسماعیل خویی

۷ – حزب آزادی و رفاه ایرانیان (آرا)

۸ – حامیان مادران پارک لاله – هامبورگ

۹ – حامیان مادران پارک لاله – فرزنو

۱۰- جمعیت ایرانى حقوق بشر – شمال کالیفرنیا

۱۱- فدراسیون اروپرس

۱۲- کانون مدافعان حقوق بشر کردستان

۱۳- کارزار حقوق بشر برای ایران

۱۴- کانون فیلم – تئاتر “روند”

۱۵- کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس

۱۶- کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – هجا

۱۷- کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – شیکاگو

۱۸- کمیته نه به جمهوری اسلامی – اورنج کانتی

۱۹- کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

۲۰- مادران پارک لاله – دورتموند

۲۱- مادران صلح مونترال

۲۲- نهاد «همه حقوق بشر، برای همه، در ایران»

۲۳- همبستگی ملی ایرانیان فرزنو – کالیفرنیا

۲۴- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا) – مونترال

۲۵- نهاد زنان برای آزادی و برابری پایدار

۲۶- صدای زنان سوسیال دموکرات

https://akhbar-rooz.com/?p=247761 لينک کوتاه

3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الف باران
الف باران
1 ماه قبل

ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
این ره که تو می‌روی به” قبرستان ” است !
به اسامی ایرانیان خارج‌نشین و طرفداران غائله ” زن ، زندگی ،آزادی ” نگاهی بیندازیم !
رضا پهلوی، فرح پهلوی، یاسمن پهلوی، معصومه علینژاد ، مهدی مهدوی آزاد ، مجید محمدی ، محسن سازگارا ، امیرعباس فخرآور ، فروغ کنعانی ، علی جوانمردی ، پوریا زراعتی ، شهرام همایون، مجتبی واحدی، علیرضا نوریزاده ،
جمشیدچالنگی ، مناشه امیر ، علی افشاری ، پرویز ثابتی و دهها ایرانی خارج‌نشین و مزدبگیر دیگر .
نامبردگان اعتراضات بحق مردم را که در ابتدا دو خواست مشخص داشت ( لغو حجاب اجباری و انحلال گشت ارشاد ) را به تباهی کشاندند و با های و هوی جوانان شجاع و دلیر را با دست خالی به جنگ آدمکشان تا بن دندان مسلح فرستادند و در آخر آنرا به غائله ای ارتجاعی ” زن زندکی آزادی ” تبدیل کردند و به تباهی کشاندند !

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x