پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل: حق پاسخگویی داریم اما الویت ما آتش بس در غزه است

نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه حق تهران برای پاسخ به اسرائیل ارتباطی با آتش‌بس غزه ندارد، در عین حال اعلام کرد آتش‌بس پایدار غزه در اولویت است.

نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل روز جمعه ۱۹ مرداد اعلام کرد: «برقراری آتش‌بس پایدار در غزه اولویت ما است و هر توافقی که حماس بپذیرد مورد قبول ما هم خواهد بود».

به گزارش ایرنا، این اظهار نظر نمایندگی جمهوری اسلامی در پاسخ به سوالاتی درباره احتمال به تعویق افتادن پاسخ ایران به اسرائیل تا پس از مذاکرات آتش‌بس غزه بیان شد.

نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل همچنین گفت: «امیدواریم پاسخ ما در زمان و به گونه‌ای صورت گیرد که لطمه‌ای به آتش‌بس احتمالی نزند».

 این اظهارات تازه‌ترین واکنش ایران به بیانیه مشترک آمریکا، قطر و مصر در رابطه با نهایی شدن طرح کلی آتش بس و امکان دستیابی به توافق در دو هفته آینده.

اسرائیل گفته است در مذاکرات آتی شرکت خواهد کرد. حماس هنوز به صورت رسمی پاسخی نداده اما منابع دیپلماتیک می‌گویند قطر گفته است تلاشش را برای حضور حماس در این مذاکرات مصروف خواهد کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است حمله انتقام‌جویانه به اسرائیل در نتیجه ترور هنیه در تهران تا مشخص شدن نتیجه گفتگوهای هفته آتی در خصوص آتش‌بس به تعویق بیفتد، گفت: «برقراری آتش‌بس پایدار در غزه اولویت ما است؛ هر توافقی که حماس بپذیرد، مورد قبول ما هم خواهد بود. اما امنیت و حاکمیت ملی ما در اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل نقض شده است. ما حق دفاع مشروع داریم و این ارتباطی با آتش‌بس غزه ندارد؛ اما امیدواریم پاسخ ما در زمان و به‌گونه‌ای صورت گیرد که لطمه‌ای به آتش‌بس احتمالی نزند.»

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه درباره اقدامات دیپلماتیک واشنگتن و چگونگی پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «ما نمی‌توانیم در مورد گفتگوهای دیپلماتیک و یا اینکه ایران چه تصمیمی گرفته است، اظهارنظر کنیم. چندین روز است که ما سعی کرده‌ایم از طریق تعاملات دیپلماتیک خود به ایران واضح بگوییم که نباید اقداماتی انجام دهد که سبب تشدید تنش شود. تشدید تنش به نفع ایران و هیچکس نیست.»

اسماعیل هنیه، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد پس از حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان در تهران ترور شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247584 لينک کوتاه

1 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x