پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تسنیم ادعا کرد: ناکامی مجاهدین خلق در المپیک پاریس؛ بوتسوانا هم طلا کسب کرد؛ حسن یزدانی مغلوب شد و نقره گرفت؛ اسپانیا قهرمان فوتبال مردان المپیک؛ زنان آلمان برنز گرفتند؛ نقره برخورداری؛ چین صدر را رها کرد

نازک بین-کارشناسان بهداشت از کمیته بین المللی المپیک خواستند به همکاری با کوکاکوکا پایان دهد. تریش کوتر و ساندرا مولین، از گروه جهانی سلامت استراتژیک از همکاری کمیته برگزاری المپیک با شرکت آمریکایی کوکاکولا انتقاد کردند.نوشابه معروف جهانی کوکاکولا همراه با آدیداس، نایک و سایر برندهای ورزشی اسپانسرهای المپیک هستند. این شرکت آمریکایی از ۱۹۲۸ اسپانسر بازی‌های المپیک تاکنون بوده است.در مورد مضر بودن نوشابه برای بدن زیاد گفته شده است. در جریان بازی‌های المپیک پاریس، دو کارشناس بهداشت از سازمان‌دهندگان المپیک خواستند از قرارداد با کوکاکولا خارج شوند و به جای آن نوشیدنی‌های سالم را تبلیغ کند.تریش کوتر و ساندرا مولین از گروه جهانی سلامت گفتند که نوشابه جایی در ورزش ندارد. دانشمندان نوشیدنی‌های قندی را عامل اصلی طیف وسیعی از مشکلات سلامت از جمله چاقی، دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی می دانند که مردم سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.دانشمندان همچنین معتقدند که محصولات کوکاکولا به  انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کنند و مقادیر زیادی آب برای تولید این نوشیدنی استفاده می‌شود.در سال ۲۰۲۰، این شرکت آمریکایی قراردادی ۳ میلیارد دلاری برای تمدید اسپانسری بازی‌های المپیک امضا کرد.

کیفیت پائین مدال‌های المپیک ؛ رنگ طلا در یک هفته از بین رفت!

یکی از اعضای تیم اسکیت بورد آمریکا از کیفیت مدال های المپیک پس از اینکه کیفیت مدال برنز وی تغییریافت انتقاد کرد.هیوستون در ویدیوی منتشر شده در اینستاگرام گفت: «بنابراین این مدال‌های المپیک وقتی اهداء می شوند ، عالی به نظر می‌رسند. “اما بعد از اینکه استفاده رنگ آن تغییر کرد.در پی انتقادهای متعدد نسبت به میزبانی پاریسی‌ها در المپیک ۲۰۲۴ موضوع کیفیت مدال‌ها نیز مورد بحث قرار گرفت.نشریه تلگراف انگلیسی گزارشی در خصوص کیفیت مدال های المپیک ۲۰۲۴ پاریس کار کرد و نوشت که «کیفیت قابل مشاهده مدال‌ها تنها پس از یک هفته مورد انتقاد قرار گرفت».نایا هیوستون، اسکیت‌بردکار آمریکایی، تنها یک هفته پس از کسب مدال خود در پاریس، از عکس مدال خود رونمایی کرد و نوشت: مدال‌ها در لحظه اول عالی هستند ولی وقتی گذاشتم دوستانم به آن دست بزنند می‌بینم که خیلی زود آسیب دید».این در حالی است که هیوستون تاکنون ۶ بار مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کرده و همچنین ۹ نقره و ۴ برنز کسب کرده است و تلگراف می‌نویسد که او اصلا با مدال‌آوری بیگانه نیست!

شکست عملیات مجاهدین خلق در المپیک پاریس

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران ،مجاهدین خلق ( گروهک منافقین )علی‌رغم تمام ارتباطات خود با سرویس امنیتی فرانسه و مقامات محلی پاریس، نتوانستند برنامه‌های خود برای اخلال در کار ورزشکاران ایرانی در المپیک را عمل کند.اعضای این گروه قصد داشتند با تصاویر مریم و مسعود رجوی در سالن مسابقات تکواندو و‌ کشتی حضور پیدا کنند و با عملیات روانی مانع پیروزی قهرمانان ایران شوند.منافقین در رقابت‌های جام‌جهانی قطر هم امکان عملی کردن برنامه‌های خود را پیدا نکرده بودند. برای همین، برنامه ریزی و هزینه‌ی بسیار زیادی برای مسابقات امسال المپیک در پاریس داشتند؛ به ویژه که امروز کشور فرانسه مقر اصلی منافقین است.مجاهدین خلق (گروهک منافقین) قرار بود از اسکندر مسلم فیلابی برای حاشیه آفرینی در رقابت‌های بخش کشتی آزاد علیه تیم ملی با حضور در سالن مسابقات و انجام مصاحبه علیه ایران و توهین به کشتی‌گیران تیم ملی استفاده کند . این موضوع با مدال‌های رنگین روز پنج‌شنبه کاروان المپیک ایران، لغو شد.

نذر مادر ناهید کیانی برای قهرمانی او در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

مادر ناهید کیانی گفت: نانوایی سر کوچه مون هست که وقتی می رویم نان می گیریم؛ گفتم یا حضرت ابوالفضل انشالله ناهید طلا بگیره یک آبسرد بگیره اینجا بذاره و هرکسی اینجا آب خورد بگه یا ابوالفضل.

زنان آمریکا و ایتالیا در فینال والیبال؛ برزیل و ترکیه در دیدار رده بندی

مسابقات والیبال بانوان در بازی‌های المپیک از هفتم مرداد ماه آغاز شد. ۱۲ تیم فرانسه، آمریکا، چین، صربستان، لهستان، ژاپن، برزیل، کنیا، ایتالیا، ترکیه، هلند و دومینیکن در سه گروه در این بازی‌ها به رقابت پرداختند.در مرحله نیمه نهایی تیم‌های آمریکا و ایتالیا با شکست برزیل و ترکیه راهی فینال مسابقات والیبال زنان المپیک پاریس شدند.

نتایج دیدارهای مرحله نیمه نهایی:

برزیل ۲ – ۳ آمریکا

ترکیه ۰ – ۳ ایتالیا

برنامه دیدارهای رده بندی و فینال والیبال زنان:

آمریکا – ایتالیا – ۲۱ مرداد ماه

ترکیه – برزیل – ۲۰ مرداد ماه

اولین طلای بوتسوانا در تاریخ المپیک با هنرنمایی تبوگو

لتسیل تبوگو، قهرمان غیرمنتظره المپیک مردان در دوی ۲۰۰ متر شد. این ورزشکار از بوتسوانا رکورد آفریقا را به نام خود ثبت کرد و اولین طلای تاریخ بازی‌های المپیک را برای کشورش به ارمغان آورد. قبل از این طلا، ورزشکاران این کشور در بازی‌های ۲۰۱۲ لندن تنها یک نقره و در المپیک سال ۲۰۲۰ یک برنز گرفته بودند. در واقع تبوگو اولین آفریقایی است که برنده دوی ۲۰۰ متر و اولین بوتسوانایی است که طلای المپیک را به خانه می‌برد.کنت بدنارک آمریکایی (۱۹.۶۲) و نوآ لایلز (۱۹.۷۰) در رده‌های بعد قرار گرفتند.این دونده ۲۱ ساله به عنوان یک ستاره نوظهور در دوومیدانی شناخته می‌شود. او در مسابقات جهانی زیر ۲۰ سال در کلمبیا صد متر را در ۹.۹۱ ثانیه دوید و سومین نوجوان تاریخ شد ،که این مسافت را کمتر از ۱۰ ثانیه طی کرد.اریک ماسیسی، رئیس‌جمهور بوتسوانا، گفت که این پیروزی لحظه افتخارآمیزی برای بوتسوانا بود. او در ایکس نوشت: پیروزی شما باعث الهام‌بخشیدن به یک ملت و تثبیت جایگاه شما در بین بزرگترین ورزشکاران جهان شده است.لتسیل پس از کسب مدال در مسابقات جهانی بوداپست گفته بود: فکر می‌کنم بعد از این مدال، قاره و کشورم به برگزاری مسابقات بیشتر و بزرگی فکر خواهند کرد که مردم مایل به دیدن آن خواهند بود.پیروزی او یک روز پس از کسب مدال برنز ۴۰۰ متر موزالا ساموکونگا از کشور همسایه یعنی زامبیا به دست آمد.

پاریس ۲۰۲۴ پرتماشاگرترین المپیک تاریخ شد

دیمین راگو، مدیر بازرگانی کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پاریس، اعلام کرد المپیک ۲۰۲۴ پرتماشاگرترین بازی‌های تاریخ شده است و ۹.۵ میلیون بلیت برای این بازی‌ها فروخته شد.رقم قبلی بلیت‌های فروخته‌شده متعلق به بازی‌های المپیک ۹۶ آتلانتا بود که ۸.۳ میلیون بلیت فروخته شد.راگو ،همچنین افزود: روزانه ۲۰ هزار بلیت برای پارالمپیک فروخته می‌شود.

زنان نروژ در فینال با فرانسه

مسابقات هندبال بانوان در بازی‌های المپیک از چهارم مرداد ماه آغاز شد. ۱۲ تیم سوئد، نروژ، دانمارک، اسلوونی، کره‌جنوبی، آلمان، فرانسه، برزیل، آنگولا، هلند، مجارستان و اسپانیا در دو گروه ۶ تیمی با هم به رقابت پرداختند.دیدارهای مرحله نیمه نهایی هندبال بانوان برگزار شد. فرانسه و نروژ با برتری مقابل سوئد و دانمارک فینالیست شدند.

نتایج مرحله دیدارهای نیمه نهایی هندبال بانوان المپیک:

سوئد ۲۸ – ۳۱ فرانسه

نروژ۲۵ – ۲۱ دانمارک

برنامه دیدارهای رده بندی و فینال در ۲۰ مرداد ماه:

دانمارک – سوئد

نروژ – فرانسه

مدال رقص و شادی  پاکستان در برابر هند رقیب دیرینه؛ پاکستان بعد از ۴۰ سال طلا گرفت

آلتامیش جیوا، روزنامه‌نگار ورزشی پاکستان به سی‌ان‌ان گفت: طلای ندیم «پیروزی بزرگ برای کل پاکستان» بود و روحیه ملت را تقویت کرد. ندیم، هدیه عالی ای را که ملت مدت زیادی در انتظار آن بوده است، ارائه کرده است، احساس پیروزی و شادی جمعی که کشور برای سالیان متمادی از آن محروم بوده است، نه فقط در جبهه ورزشی، بلکه صرفاً در زندگی روزمره تاثیر می گذارد.مردم در خیابان های بیرون از خانه ندیم با طبل می رقصیدند و مادرش به شبکه محلی Geo News گفت: «خیلی خوشحالم، چه می توانم به شما بگویم؟ میخواهم بغل اش کنم و ببوسم اش. فرزندم،نام پاکستان را سربلند کرد، پاکستان مدال گرفت و پرچم این کشور را با افتخار به اهتزاز درآورد. ندیم ،رکورد المپیک ۹۰.۵۷ متر را که توسط آندریاس تورکیلدسن نروژی در پکن ۲۰۰۸ ثبت شده بود، با پرتاب دوم خود که تقریباً ۹۳ متر بود شکست.

ارشد دندیم ،در کسب طلا، قهرمان ورزشی هند و قهرمان جهان، نیراج چوپرا را شکست داد که با پرتاب ۸۹.۴۵ نقره گرفت، پیش از اندرسون پیترز از گرنادا، که ۸۸.۵۴ متر برای برنز پرتاب کرد.ارشد ندیم پاکستانی با شکستن رکورد المپیک با پرتاب  ۹۲.۹۷ متری در فینال پرتاب نیزه مردان در پاریس ۲۰۲۴، مدال طلا را برای این کشور پس از ۴۰ سال به دست آورد. ندیم که پرتاب اولش خطا اعلام شد، در دومین تلاش خود بهترین عملکرد دوران حرفه ای اش را ارائه داد.پاکستان آخرین بار در المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس با شکست آلمان غربی در فینال هاکی مردان مدال طلا کسب کرده بود. همچنین  ۳۲ سال از زمانی که پاکستان با پیروزی ۴-۳ مقابل هلند در بارسلونا در سال ۱۹۹۲، مدال برنز المپیک را به دست آورد نیز سپری می شود و از آن زمان ورزشکاران این کشور در بازیهای المپیک نتوانسته بودند به مدال برسند.همچنین نیراج چوپرا، رقیب هندی ندیم، در دومین تلاش خود با پرتاب ۸۹.۴۵ متر به مدال نقره بسنده کرد.اندرسون پیترز از گرانادا نیز با پرتاب ۸۸.۵۴ متری به برنز رسید که اولین مدال المپیک او بود.

پاداش جوکوویچ در المپیک صرف امور خیریه خواهد شد

من،  همیشه به ورزش تنیس، به عنوان ورزش اشرافی نگاه کرده ام. اما، از زمانی که بازیهای فردی مثل جوکویچ را تماشا و رفتار و منش وی را سبک و سنگین کرده ام، تحت تاثیر این منش قرار گرفته ام. وی زندگی سختی داشته و حالا که در اوج زندگی می کند، غافل از گذشته خود و زندگی میلیونها جوان که در کشورش شرایط کودکی وی را دارند، غافل نشده و فراموش نکرده است. در جریان بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴،تنیسور صرب در دیدار نهایی تنیس انفرادی المپیک پاریس در دو ست برابر کارلوس آلکاراس پیروز شد. این بازی دو ساعت و ۵۲ دقیقه به طول انجامید که با قهرمانی جوکوویچ همراه بود. به این ترتیب او ،برای اولین بار در دوران ورزشی‌اش طلای المپیک را کسب کرد.دولت صربستان ۲۰۰ هزار یورو به همه ورزشکاران تیم المپیک این کشور که در بازی‌های پاریس به مدال طلا دست یافتند، اختصاص می‌دهد. جوکوویچ اعلام کرده این پاداش را صرف امور خیریه می کند.پیش از این، الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان گفته بود که موزه‌ای برای این تنیسور ۳۷ساله در بلگراد ساخته خواهد شد.

قهرمان دو دوره المپیک اوت کرد!

طلای دسته ۷۳ کیلوگرم وزنه‌برداری مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نماینده اندونزی رسید و قهرمان دو دوره المپیک موفق نشد رکورد مجموع ثبت کند. به گزارش ایسنا، در رقابت دسته ۷۳ کیلوگرم وزنه‌برداری المپیک ۲۰۲۴ پاریس،  مدال طلا به نماینده اندونزی رسید و قهرمان دو دوره المپیک اوت کرد و حذف شد.ریزکی جونیانسیا از اندونزی با رکورد ۱۵۵ یک‌ضرب، ۱۹۹ دوضرب و مجموع ۳۵۴ کیلوگرم قهرمان شد. همچنین توانست در حرکت دوضرب، رکورد المپیک را که ۱۹۸ کیلوگرم بود، یک کیلوگرم ارتقا دهد.ژیانگ شی نماینده چین و قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو و رکورددار المپیک در حرکت دوضرب اوت کرد و ناباورانه حذف شد. وزنه‌بردار تایلند با مهار وزنه ۱۹۸ کیلوگرم توانست رکورد دوضرب جوانان جهان را به نام خود ثبت کند. 

زنان آلمان با شایستگی مدال برنز فوتبال را کسب کردند

مسابقات فوتبال بانوان بازی‌های المپیک پاریس از چهارم مرداد ماه آغاز شد. ۱۲ تیم کانادا، نیوزیلند، فرانسه، کلمبیا، آلمان، استرالیا، آمریکا، زامبیا، اسپانیا، ژاپن، برزیل و نیجریه در سه گروه چهار تیمی در این بازی‌ها به رقابت پرداختند.دیدار رده بندی فوتبال بانوان در حالی به پایان رسید که آلمان توانست با تک گل گوین از روی نقطه پنالتی به برتری یک بر صفر مقابل اسپانیا دست یابد و برنز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بدست آورد. در این دیدار الکسیا پوتیاس در دقیقه ۹۶ یک پنالتی را از دست داد، تا اسپانیا نتواند در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، عنوانی کسب کند!دیدار فینال مسابقات فوتبال بانوان المپیک میان تیم‌های برزیل و آمریکا روز شنبه بیستم مرداد ماه برگزار می‌شود.

طلا برای وزنه بردار بلغارستان

مسابقات وزنه‌برداری سی و سومین دوره بازی‌های المپیک جمعه شب با رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم در شهر پاریس پیگیری شد.میرمصطفی جوادی دارنده نشان طلای قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در ریاض نماینده ایران در این دسته بود.کارلوس ناسار از بلغارستان، لوپز لوپز از کلمبیا، سانچز از ونزوئلا، روبو ماریو از مولداوی، اندرانیک کاراپتیان از ارمنستان، آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا و کریم ابوکالا از مصر مهمترین مدعیان این وزن بودند. در پایان جوان بلغارستانی به مدال طلا و لوپز کلمبیایی نشان نقره را کسب کرد. آنتونیو پیزولاتو نیز در جایگاه سوم ایستاد.کارلوس ناسار، علاوه بر گرفتن مدال طلا توانست رکورد دوضرب و مجموع جهان و المپیک را به نام خود ثبت کند . میرمصطفی جوادی قهرمان جهان نیز با ثبت مجموع ۳۷۲ کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفت. یکی از مهمترین اتفاقات این مسابقات قدرت‌نمایی کارلوس ناسار بود که موفق شد با ۱۸۰ کیلوگرم در یکضرب، ۲۲۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۴۰۴ مجموع تمام رکوردها را از آن خود کرد. دیگر پدیده این مسابقات لوپز، بود که با توجه به شرایط زندگی در حال تبدیل به یکی پدیده‌های این وزن است. او در کودکی شرایط سخت جنگی را تجربه و حتی در خیابان شیرینی می‌فروخته.

تیم فوتبال مردان اسپانیا قهرمان المپیک شد

در دیدار نهایی فوتبال المپیک ٢٠٢۴ پاریس تیم‌های المپیک اسپانیا و المپیک فرانسه ،در ورزشگاه پارک دو پرنس به مصاف یکدیگر رفتند.لاروخا با ژاپن و مراکش در مراحل حذفی جواز حضور در فینال را پیدا کرد و فرانسه خوش اقبال و نه چندان قوی نیز با عبور از آرژانتین و مصر راهی دیدار نهایی شد. در بازی فینال اسپانیا هر وقت اراده کرد دروازه فرانسه را با تهدید مواجه ساخت. بر خلاف زنان فرانسه که حق شان نبود حذف شوند، تیم مردان فرانسه مستحق صعود به بازی فینال نبود.  به هر حال اسپانیا وقتی به خود آمد که یک گل در به تور دروازه اش چسبیده بود. ادامه بازی را بخوانیم: دقیقه ١١، انزو میلوت خیلی زود خروس‌ها را پیش انداخت. اما این برتری تنها ۶ دقیقه دوام داشت و فرمین لوپز با گلزنی در دقایق ١٨ و ٢۵ باعث شد تا اسپانیا از میزبان پیش باشد. سه دقیقه بعد آلخاندرو بائنا سومین گل لاروخا را به ثمر رساند.نیمه نخست این بازی در نهایت با نتیجه ٣ بر یک به سود لاروخا به پایان رسید.

در نیمه دوم ، اسپانیا بی جهت به دفاع روی آورد. میل به حفظ نتیجه نیمه نخست در تاکتیک دفاعی این تیم نمی گنجید. دقیقه ٧٩ آکیلی‌اوچه موفق شد گل دوم خروس‌ها را به ثمر برساند تا امید به اردو میزبان بازگردد.در ادامه در شرایطی که می‌رفت این بازی با برتری اسپانیا همراه شود ،اما داور مقتدر بازی که قضاوت عالی و عادلانه داشت بدرستی  با اعلام یک پنالتی جنجالی برای میزبان مقدمات بازگشت فرانسه را به بازی رقم زد.ماتتا، موفق شد گل مساوی را در واپسین دقایق وارد دروازه اسپانیا کند. تا وقت‌های اضافه، تکلیف قهرمان المپیک را مشخص کند.با شروع وقت‌های اضاف، سرجیو کامیو کاپیتان لاروخا در دقیقه ١٠٠ بازی موفق شد گل چهارم اسپانیا را به ثمر برساند تا در نهایت وقت اضافی اول با نتیجه ۴ بر ٣ به سود لاروخا به پایان برسد.در واپسین دقایق وقت اضافی باز هم کامیو دروازه فرانسه را باز کرد. تا در پایان اسپانیا با شکست ۵ بر ٣ فرانسه قهرمان المپیک شود.

کشتی مردان آمریکا در حسرت طلا

جانشین دیوید تیلور در رقابت‌های کشتی آزاد المپیک‌ پاریس به مدال برنز دست یافت. به گزارش ایسنا، آرون بروکس، آزادکار جوان وزن ۸۶ کیلوگرم‌ تیم ملی کشتی آمریکا که با شکست دیوید تیلور، چهره شاخص کشتی جهان، به عنوان ملی‌پوش آمریکا راهی المپیک پاریس شده بود، شب گذشته پنج شنبه بر خلاف انتظارات در مرحله نیمه‌نهایی مقابل ماگومد رمضانف، کشتی‌گیر روس‌تبار بلغارستان، تن به شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد.بروکس در دیدار رده‌بندی مقابل شاپیف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع پنج بر صفر به برتری رسید و در اولین حضورش در المپیک صاحب مدال برنز شد.کوروگلیف کشتی گیر روسی الاصل یونان نیز دیگر مدال برنز وزن ۸۶ کیلوگرم را از آن خود کرد. او با نتیجه ۵ بر ۴ از سد مایلس آمینه از سن مارینو گذشت.آمریکا تاکنون در کشتی فرنگی و ۴ وزن کشتی آزاد در کسب مدال طلا ناکام مانده و چشم به روز آخر مسابقات آزاد در ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم دارد.

والیبال آمریکا سوم المپیک شد

تیم ملی والیبال آمریکا با برتری برابر ایتالیا در رده سوم المپیک قرار گرفت. در دیدار رده بندی رقابت های والیبال المپیک دو تیم آمریکا و ایتالیا برابر هم قرار گرفتند . در این دیدار آمریکا در سه ست پیاپی به برتری رسید.در این دیدار آمریکا با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۳۰ بر ۲۸ و ۲۶ بر ۲۴ بر حریف خود غلبه کرد.در دیدار نهایی نیز امروزشنبه و در چهاردمین روز بازیهای المپیک پاریس، لهستان و فرانسه میزبان برابر هم قرار خواهند گرفت

یزدانی به مدال نقره رسید

به نقل از خبرگزاری مهر، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در فینال در مصاف با ماگومد رمضان اف کشتی گیر روسی الاصل از بلغارستان رفت که در این مسابقه با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و به مدال نقره المپیک رسید.حسن یزدانی در شرایطی کشتی گرفت که از همان ثانیه‌های ابتدای مسابقه مصدومیت قدیمی از ناحیه کتف عود کرد و همین موضوع بلای جان او شد.یزدانی ،در مبارزه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر الکساندر لاورنس از استرالیا را مغلوب کرد. آزادکار کشورمان پس از آن در یک دیدار نفسگیر با نتیجه ۹ بر ۴ داورن کوراگلیف قهرمان روسی الاصل اروپا از یونان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر ۱ مایل ناظم امینه دارنده مدال‌های برنز المپیک و جهان از سن مارینو را شکست داد.

مدال نقره برخورداری در تکواندوی المپیک

ملی‌پوش منفی ۸۰ کیلوگرم تکواندوی ایران به مدال نقره المپیک ۲۰۲۴ پاریس دست یافت. به گزارش ایسنا، مهران برخورداری تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی مردان ایران، در مبارزه فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل حریفی از تونس به روی شیاپ‌چانگ رفت که در پایان، با قبول شکست دو بر صفر مقابل حریف خود به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت.ملی‌پوش وزن ۸۰- کیلوگرم ایران که با برتری مقابل حریفان به فینال این وزن رسیده بود، در این دیدار مقابل فیراس کاتوسی از تونس (رنک ۶ جهان) به روی شیاپ‌چانگ رفت که در پایان این مبارزه سخت، با نتیجه دو بر صفر شکست خورد.

نتایج دو راند این مبارزه به شرح زیر رقم خورد:

راند یک: ۲ – ۴ به نفع کاتوسی

راند دو: ۱ – ۴ به نفع کاتوسی

جدول رده بندی توزیع مدالهای بازیهای المپیک پاریس:  

کاروان ایران در چهاردهمین روز بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ صاحب دو مدال نقره در تکواندو مردان و کشتی آزاد شد. در چهاردهمین روز از سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، نمایندگان ایران در کشتی آزاد و تکواندوی مردان صاحب دو مدال نقره شدند. حسن یزدانی در کشتی آزاد و در وزن ۸۶ کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم تکواندو مردان نایب قهرمان شدند. 

اکنون ایران با دو مدال طلا، چهار نقره و دو برنز در رده بیست‌وسوم قرار دارد.

آمریکا با ۳۳ مدال طلا، ۳۹ نقره و ۳۹ برنز همچنان صدرنشین است. چین با ۳۳ مدال طلا، ۲۶ نقره و ۲۳ برنز در رده دوم قرار دارد.

استرالیا با ۱۸ مدال طلا، ۱۶ نقره و ۱۴ برنز در رده سوم و ژاپن با ۱۶ مدال طلا، ۸ نقره و ۱۳ برنز در رده چهارم قرار دارند. بریتانیا و فرانسه میزبان با ۱۴ طلا در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

مدال‌آوران ایران در المپیک پاریس:

کشتی فرنگی:

مدال برنز: امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم

مدال طلا: محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم

مدال طلا: سعید اسماعیلی در ۶۷ کیلوگرم

مدال نقره: علیرضا مهمدی در ۸۷ کیلوگرم

کشتی آزاد:

مدال نقره:حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم

تکواندو:

مدال برنز: مبینا نعمت‌زاده در ۴۹- کیلوگرم

مدال نقره: ناهید کیانی در ۵۷- کیلوگرم

مدال نقره: مهران برخورداری در ۸۰- کیلوگرم

https://akhbar-rooz.com/?p=247569 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x