جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بیانیه جمعی: جلیل مرزبان با زندگی وداع گفت

عمو جلیل، دوست و رفیق دیرین‌امان با زندگی وداع گفت

آگاه شدیم که جلیل مرزبان، مبارز پیگیر توده‌ای، در روز ۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ در برلین درگذشت. نام عمو جلیل برای چند نسل از مبارزان توده‌ای و پیکارگران راه آزادی، صلح، عدالت اجتماعی و سوسیالیسم در ایران و خارج از کشور، به ویژه در میان مهاجران سیاسی در آلمان، نامی است آشنا و احترام‌برانگیز. او که پس از یورش رژیم ج. ا. به حزب توده‌ی ایران در سال ۶۱ آواره و ناگزیر به ترک میهن شد، در غربت׳ همپا با مبارزه‌ی سیاسی، یار و یاور دیگر پناهجویان شد.

عمو جلیل، با پیشینه‌ی بیش از هفتاد سال پیکار، دارای ویژه گی‌های برجسته‌ی انسانی و اخلاقی بود و از این رو، در نزد دوستان و رفقا و نیز دگراندیشان بیرون از تشکیلات حزبی، محبوب. او انسانی بود بسیار مردم‌دوست، پاکباز، شریف، نیک‌نفس، روادار، فروتن و باگذشت. میهن‌دوستی بود که احترام اطرافیان را برمی‌انگیخت.

اینک هرچند جای عمو جلیل در کنار ما خالی است، ولی یاد او برای ما الهام‌بخش و فراموشی‌ناپذیر است. 

ما، جمعی از رفقا و دوستان او با ابراز همدردی صمیمانه با خانواده‌ی او، به ویژه دخترش، لاله، پسرش، روزبه و خواهرش، فرشته که این روزها سوگوار از دست دادن همسرش است، به نوبه‌ی خود׳ دوستان و آشنایان عمو جلیل را فرامی‌خوانیم تا برای ادای احترام و بدرود با او در مراسم خاکسپاری‌اش شرکت کنند.

تاریخ خاکسپاری: ۱۴ آگوست ۲۰۲۴ ساعت ۱۲

محل خاکسپاری: گورستان تگل ( (Friedhof Tegel

Wilhelm-Blume-Allee3

۱۳۵۰۹-Berlin

ابراهیم زاده مهدی، ابراهیمی داود، اروجی نائله، امین آوه کامران، ترابی اسد، ثبوتیان مصطفی، جعفری حسن، جوانی مریم، حافظی آزیتا، حمیدی حمید، دریانی حسین، دیناروندی هوشنگ، رحیمی منوچهر، زوار ناهید، زهفروش آرش، سارایی فرهاد، سازوز حسین، سرفراز جلال، سهرابی توفیق، سیاسی ژیلا، شمس حسن، صابری مریخ، صمدیان حسن، طبری عذرا، عبدالرحیمی بهنوش، عبدالرحیمی بیژن، عبدالرحیمی رحیم، عصری اسد، عصری ایرج، علی اصغری محمد صادق، عمرانی حمید، فرجاد فرهاد، فرید طوبی،  فرید تنکابنی فریده، قائنی سیاوش، کاویانی رضا، کر یوسف، کرد محمود، کشیش زاده ویگن، کیا شیروان، متین محمد رضا، محمدی اکرم، مردوخی مسعود، مومنی کاوه، مصباح گیتی، مطلب زاده بهروز، مظهری رحمت الله، مقصودلو احمد، منتظری رضا، نقوی احمد، نوروزیان منوچهر، واحدی علی، والی ابراهیم،  یاسری مهشید، یکتا علی.

https://akhbar-rooz.com/?p=247518 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x