جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کمپین توقف قتل های “ناموسی”: حمله به زنان زندانی در اوین را محکوم می کنیم

مردم آزاده ایران، سازمان ها و نهادهای حقوق بشری در سراسر جهان!

خبرهای رسیده به کمپین توقف قتل های ناموسی حاکی از آن است که روز سه شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ زنان زندانی سیاسی بند زنان اوین پس از اعتراض به اعدام رضا رسایی، زندانی سیاسی کرد، مورد حمله گسترده زندانبانان و گارد حفاظت قرار گرفته اند. در این حمله ی خشونت بار، زنان معترض مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و عده ای از آنها به دلیل شدت جراحات وارده به بهداری زندان اوین منتقل شده اند. متاسفانه با توجه به قطع‌ شدن عمدی تماس‌های تلفنی تا نوشتن این بیانیه اعتراضی از حال زنان مجروح زندانی در این بند اطلاعی در دسترس نیست

این اولین بار نیست که بند زنان در زندان های رژیم جمهوری اسلامی مورد یورش قرار می گیرد.پیش ازاین بارها به بهانه های گوناگون برای زهر چشم گرفتن و ایجاد فضای رعب ووحشت در زندان بند های زندانیان سیاسی مورد یورش گارد زندان قرار گرفته اند. یکی از گزارشات رسیده حکایت از آن دارد که روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، نیز بند زنان زندان اوین با هجوم ماموران گارد امنیتی مواجه شده است. در این تاریخ ماموران گارد پس از یورش به بند زنان اوین، اقدام به تفتیش و تخریب وسایل زنان زندانی کردند. همچنین در سالن ملاقات زندان اوین، خانواده های این زندانیان را به شکلی توهین آمیز و شنیع مورد بازرسی قرار داده اند. در هفته های گذشته نیز ۳۷ نفر از زندانیان زن به دلیل تحصن شبانه در حیاط زندان اوین در اعتراض به صدور حکم اعدام پخشان عزیزی ممنوع‌الملاقات شده‌اند.

سرکوب خشونت‌آمیز و بدرفتاری با زندانیان زن درزندان اوین را که شجاعانه به اعدام رضا رسایی اعتراض کردند، به شدت محکوم می‌کنیم. این زنان شجاع که قبلاً از آزادی خود محروم شده اند، اکنون به دلیل استفاده از حق اساسی انسانی خود برای اعتراض به اقدامات غیر انسانی و ناعادلانه، با بی عدالتی و بی رحمی بیشتری روبرو هستند. شهامتی که این زنان در زندان اوین از خود نشان دادند، نباید با مجازات، بلکه با احترام و حمایت مواجه شود.

اعدام رضا رسایی و متعاقب آن سرکوب کسانی که مخالفت خود را اعلام کردند، یادآور نقض مداوم حقوق بشر در سیستم قضایی ایران است. اقدامات انجام شده علیه این زندانیان نقض آشکار استانداردهای بین المللی حقوق بشر از جمله حق آزادی بیان و حق تجمع مسالمت آمیز است

حکومت جمهوری اسلامی باید فوراً به هرگونه خشونت و سرکوب علیه زندانیانی که می‌خواهند مخالفت خود را با اقدامات ناعادلانه ابراز کنند، پایان دهند. ما خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه افرادی هستیم که به دلیل استفاده از حق اعتراض و حفظ حقوق و حیثیت آنها در حبس بازداشت شده اند.

با توجه به مجموع گزارشات رسیده بدینوسیله کمپین توقف قتل های ناموسی ضمن حمایت تمام و کمال از کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در زندان های سراسر ایران، و تکریم اعتراضات شیرزنان ایرانی، در زندان اوین، قاطعانه از حکومت جمهوری اسلامی می خواهیم تا به سرکوب اعتراضات زنان در زندان اوین خاتمه دهد.


کمپین توقف قتل های “ناموسی”
هفدهم مرداد ۱۴۰۳ برابر با هفتم  اگوست ۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=247509 لينک کوتاه

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x