جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

قهرمانی کشتی فرنگی ایران در المپیک؛ ناهید؛ با کیمیا بیگانه بود؛ مدال برنز کیمیا علیزاده؛ اهدای مدال به امام زمان؛ مدال نقره علیرضا مهمدی؛ طلای سعید اسماعیلی؛ نقره ناهید کیانی؛ پرچم متبرک در پاریس؛ صعود ایران در جدول مدالها

نازک بین- دنیا ابوطالب  تکوندو کار عربستان که در مسابقه بر سر مدال برنز، در ثانیه های آخر با رای داوران برابر مینا نعمت زاده تکوندوکار ایران مغلوب شد و چهارم شد. قبل از این با نتیجه ۲ بر یک و به ترتیب با نتایج ۲-۶، ۵-۴ و ۱۰ بر صفر مقابل حریف اسرائیلی خود به برتری رسیده بود. آویشاگ سیمبرگ، تکواندوکار پرآوازه اسرائیلی که در المپیک توکیو به مدال برنز دست یافته بود، پس از قبول شکست برابر دنیا ابوطالب در مرحله یک‌هشتم نهایی وزن منفی ۴۹ کیلوگرم رقابت‌های المپیک پاریس به گریه افتاد.سیمبرگ به زبان‌ عبری به خبرنگاران گفت: «من خیلی از خودم ناامید هستم، اینجا جایی نیست که قرار است باشم، قرار بود خیلی بهتر باشم. تمام عمرم برای این رسیدن به المپیک سختی کشیده‌ام.»سیمبرگ در ادامه گفت: «این شکست ناراحت‌کننده‌تر بود. زیرا او اهمیت نمایندگی اسرائیل در بزرگترین انجمن ورزشی را احساس می‌کرد» و افزود: «این یکی از مهمترین چیزها برای من در زندگی‌ام است. برای من بسیار ناامید کننده است، این سطح من نیست. خانواده من هم اینجا هستند، من خیلی ناامید هستم.»مدال آویشاگ در توکیو نخستین مدال اسرائیل در ورزش‌های رزمی بدست آمد.

آژانس مبارزه با دوپینگ چین (چینادا) ،خواستار نظارت بیشتر بر ورزشکاران آمریکایی شد

در گزارش روز چهارشنبه گذشته  خبرگزاری رویترز آمده است : مقامات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) گفت استراتژی مقامات ایالات متحده (USADA) “در تضاد مستقیم با قوانین جهانی ضد دوپینگ” است و “یکپارچگی رقابت های ورزشی را تهدید می کند”. آژانس مبارزه با دوپینگ چین (چینادا) نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که “به شدت خواستار یک تحقیق مستقل در مورد سرپوش گذاشتن نقض جدی توسط USADA” از قوانین طراحی شده برای جلوگیری از مصرف مواد غیرقانونی توسط ورزشکاران است که عملکرد آنان را در رقابتها بهبود می بخشد. مقامات جمهوری خلق چین گفتند: «عملیات ایالات متحده آمریکا، به شدت به رقابت عادلانه در ورزش و حقوق و منافع ورزشکاران پاک لطمه زده و نشان داده که کار ضد دوپینگ ادعائی آنان فاقد شفافیت است.پیش از این، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) اعلام کرده بود که حداقل سه ورزشکار آمریکایی که قوانین ضد دوپینگ را نقض کرده‌اند به شرکت در المپیک پاریس ادامه می‌دهند.

مشکل تحریمی در تلفن‌های اهدایی به ورزشکاران کره شمالی

به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، مقامات کره جنوبی گفتند هدایای اهدا شده در قالب گوشی‌های هوشمند شرکت کره‌ای سامسونگ به ورزشکاران کره شمالی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممکن است ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل باشد که دسترسی کره شمالی به تجهیزات صنعتی را ممنوع می‌کند.یک کارمند وزارت امور خارجه جمهوری کره جنوبی گفت: بر اساس ماده هفت قطعنامه ۲۳۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد، عرضه، فروش یا انتقال مستقیم و غیرمستقیم هرگونه تجهیزات صنعتی به کره شمالی ممنوع است. گوشی‌های هوشمند نیز در فهرست کالاهای ممنوعه در این قطعنامه قرار دارند.در المپیک ۲۰۱۸ پیونگ چانگ، کره شمالی از پذیرش گوشی‌های هوشمند سامسونگ خودداری کرد، زیرا برگزارکنندگان بازی‌های زمستانی پیشنهاد دادند که آنها را به شرطی ارائه کنند که ورزشکاران کره شمالی قبل از خروج گوشی‌ها را بازگردانند.

شرم کنید: رودخانه آلوده شما من را بیمار کرد!‏

یک ورزشکار رشته سه‌گانه از پرتغال گفت بعد از شنا کردن در ‏رودخانه سن به عفونتی مزمن دچار شده استواسکو ویلاسا ،ورزشکار سه‌گانه از پرتغال با انتشار پستی در شبکه‌های ‏اجتماعی نوشت: متاسفانه در روزهای گذشته علائمی در من بروز ‏کرد که نشان‌دهنده عفونت در معده و روده است. باعث شرمساری ‏است که حضور من در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اینطور به پایان برسد. ‏متاسفم که نتوانستم به عنوان ورزشکار تیم ملی سه‌گانه پرتغال ‏رقابت کنم. فعلا حواسم را به روند درمان خواهم داد و می‌خواهم از ‏پزشک‌های پرتغال و کمیته المپیک کشور به خاطر حمایت‌شان تشکر ‏کنم. تهوع و بیماری از بین می‌رود ولی نمی‌دانم یک المپیک چطور ‏می‌تواند ورزشکارانش را اینطور بیمار کند”. ‏

پرچم متبرک در المپیک پاریس

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران توانا، یکی از نکات جالب پس از کسب مدال طلایی هادی ساروی این بود که کیومرث هاشمی وزیر ورزش پرچم متبرک آقا اباعبدالله الحسین را روی شانه‌های قهرمان و پهلوان ایران‌زمین انداخت و با این کار از او تقدیر و تشکر کرد. وزیر ورزش همان جا از مسئولان مربوطه خواست تا بلافاصله پاداش مدال طلای هادی ساروی به او اهدا کنند. وزیر ورزش تأکید دارد که قهرمانان ایران درست در زمانی که هنوز عرقشان خشک نشده پاداش خود را دریافت کنند. وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد،این مدال‌ها مبارک مردم، دولت محترم و خانواده ورزشکاران باشد و یک “خدا قوت” به رؤسای فدراسیون‌های مدال‌آور و کادر فنی آن‌ها دارم. از تک‌تک رسانه‌ها خصوصاً رسانه‌های حاضر در المپیک تشکر می‌کنم و مجدداً “روز خبرنگار” را تبریک می‌گویم.

اهدای مدال به امام زمان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام نقیب‌پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان در پی اخذ مدال برنز تکواندو المپیک ٢٠٢۴ توسط مبینا نعمت‌زاده در توئیتی نوشت: اهدای مدال به امام زمان(عج) توسط خانم نعمت‌زاده همان کاری را کرد که عصای اژدها شده موسی با بساط ساحران کرد.دنیا را نسبت به دلدادگی نسل جوان ایرانی و انتظارش نسبت به منجی بشریت متنبه نمود، چیزی که میلیاردها دلار رسانه‌های شیاطین عالم ضد آن را فریاد می‌کردند.

اشاره شود،نعمت زاده پس از کسب مدال برنز در مسابقات تکواندو وزن منهای ۴۹ کیلوگرم بازی‌های المپیک پاریس، اظهار داشت: قبل از اینکه به بازی‌های المپیک بیایم با امام زمان(عج) عهد بسته بودم مدالم را به مردم شریف ایران و امام زمان(عج) تقدیم کنم.

دو طلای روز نخست تکواندو برای کره جنوبی و تایلند

رقابت‌های تکواندو در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با برگزاری مسابقات اوزان ۴۹- کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم زنان برگزار شد. از میان هشت مدال توزیع شده، آسیایی‌ها بیشترین سهم را داشتند. دو طلا، یک نقره و یک برنز سهم تکواندوکاران قاره کهن بود. اروپایی‌ها نیز موفق به کسب یک نقره و دو برنز شدند و یک برنز هم سهم تکواندوکاران قاره آفریقا شد.در وزن ۴۹- کیلوگرم «پانیپاک» از تایلند با برتری مقابل «گینگ گو» از چین دومین طلای متوالی خود در بازی‌های المپیک را کسب کند. وی در بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو،هم برنز گرفته بود.«مروه دنسیل» ترکیه‌ای با طلای ۲۰۲۳ جهان شاخص ترین تکواندوکاری در این وزن بود که به مدال نرسید.

در وزن ۵۸- کیلوگرم «پارک تائه جون» کره‌ای یک سرو گردن بالاتر از بود و موفق شد در مبارزه نهایی «گاشیم ماگمدوف» ستاره نو ظهور آذربایجانی‌ها را شکست داده و به نشان طلا دست یافت. این کره‌ای ۲۰ ساله که طلای ۲۰۲۳ جهان را نیز در کارنامه دارد در ۳۶ مبارزه قبلی خود تنها سه بار باخته و جالب اینکه قهرمان المپیک دو ماه قبل در مسابقات قهرمانی آسیا در مبارزه نهایی به مهدی جاج موسایی در دو راند متوالی باخته بود. در این وزن «خلیل جندابی» تکواندوکار شاخص تونسی‌ها به همراه «کایرن راویت» فرانسوی برنز گرفتند. در این وزن «ویتو دلاکوئلا» قهرمان دوره المپیک و دارنده دو طلای جهان از ایتالیا و «آدرین وینسته» اسپانیایی با طلای ۲۰۲۳ جهان توفیقی در کسب مدال نداشتند.

مراکش ۶ مصر ۰؛ مدال برنز برای مراکش  

دو تیم عربی قاره آفریقا، در ورزشگاه لا بوژور و با قضاوت اسپن اسکاس نروژی به مصاف هم رفتند. در نهایت دیدار رده‌بندی مسابقات المپیک، با برد مراکش به پایان رسید. تا آن‌ها دست خالی به خانه برنگردند. عبدالصمد ازلزولی (دقیقه ۲۳)، سوفیان رحیمی (۲۶ و ۶۱)، بلال الخانوس (۵۱) اکرم نقاش (۷۳) و اشرف حکیمی (۸۷) گلزنان مراکش در این دیدار بودند.فینال این مسابقات، روز جمعه بین تیم‌های فرانسه و اسپانیا برگزار خواهد شد.

سقوط برنده مدال نقره المپیک توکیو در فینال

بر اساس گزارش اکیپ فرانسه؛ ورزشکار اتیوپیایی در گروه پیشرو قرار داشت. اما، ۲۰۰ متر قبل از پایان بر روی مانع ماقبل آخر سقوط کرد. گزارش شده که  لامه گیرما ،بهیوش شده و با برانکارد از پیست دوومیدانی به مرکز درمانی استادو فرانس منتقل شد. بعد از مدتی به هوش آمد .گیرما ،دونده اتیوپیایی ۲۳ ساله برنده مدال نقره المپیک توکیو است. گیرما سه بار در مسابقات جهانی نایب‌قهرمان شد و رکورد جهانی دوی ۳ هزار متر با سرعت را با زمان ۷:۵۲.۱۱  در اختیار دارد.

تیم فرانسه با غلبه بر ایتالیا فینالیست شد

تیم‌های والیبال فرانسه و ایتالیا در دیدار نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف هم رفتند که در پایان فرانسه فینالیست شد.فرانسه که قهرمان المپیک توکیو و مدافع قهرمانی است. در این دیدار موفق شد حریف خود را در سه ست پیاپی با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۱ شکست دهد و به فینال برسد.پیش از این، لهستان هم در دیدار نیمه نهایی ۳-۲ آمریکا را از پیش رو برداشت و فینالیست شد.فینال این دوره از بازی‌ها شنبه، بیستم مرداد از ساعت ۱۴:۳۰  بین لهستان و فرانسه برگزار می‌شود.تیم‌های ایتالیا و آمریکا نیز جمعه، نوزدهم مرداد ساعت ۱۷:۳۰ در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف هم می‌روند.

کیمیا علیزاده مستحق شکست نبود

در چارچوب رقابت‌های وزن ۵۷ کیلوگرم تکواندوی زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس و در مرحله یک‌هشتم نهایی، ناهید کیانی تکواندوکار ایران در برابر هم‌وطن اش کیمیا علیزاده که با پرچم بلغارستان شرکت کرده، قرار گرفت و در یک دیدار بسیار نزدیک با نتیجه ۲-۱ پیروز شد.کیانی ،در هر دو راند دوم و سوم در ثانیه پایانی امتیاز لازم را گرفت و در بازی ماند. ۳ امتیاز لحظه‌ آخر راند سوم که با ضربه به سر علیزاده به‌دست آمد ،در نهایت باعث پیروزی تکواندوکار ۲۵ ساله ایران شد. علیزاده مستحق باخت در این مسابقه نبود. پیروزی کیانی پس از آن اتفاق افتاد که مربی کیمیا علیزاده با درخواست چلنج، وقفه‌ای در رقابت ایجاد کرد . در همین وقت صدای مینو مداح، مربی ناهید، به گوش می‌رسید که می‌گفت «ناهید ۲۵ ثانیه وقت داری، حریفت بریده، حمله کن، مسابقه مال توئه!» و کیانی در این لحظات با حملات پیاپی نه تنها امتیازات عقب‌مانده را جبران کرد، بلکه با یک امتیاز برتری برنده این نبرد بسیار حساس شد .

جامائیکایی موفق شد رکورد جدیدی در پرتاب دیسک المپیک ثبت کند.

مسابقات دوومیدانی سی‌و سومین دوره بازی‌های المپیک در ماده پرتاب دیسک برگزار شد روجه استونا، پرتابگر کشور جاماییکا موفق به کسب نشان طلا شد. وی، با پرتابی به طول ۷۰ متر ضمن شکستن رکورد المپیک مدال طلای پرتاب دیسک را به دست آورد.روژه استونا اولین جاماییکایی قهرمان این رشته در تاریخ است.میکولاس آلکنا، رکورددار جهان از کشور لیتوانی با ۶۹.۹۷ متر به نقره رسید و متیو دنی استرالیایی نیز با ۶۹.۳۱ در جایگاه سوم ایستاد.رکورد جهانی این ماده با ۷۴.۴۱ متر در اختیار میکولاس آلکنا، است.

مینو مداح ؛ ناهید کیانی را به فینال برد

مسابقه ناهید کیانی و حریف لبنانی اش بود. مینو مداح مربی(کوچینگ) کیانی ، تمام امتیازات ناهید کیانی را، وی کسب کرد! این همه داور و سرداور و ناظر و خلاصه آفتابه و لگن هفت دست و شام و نهار هیچی، بر مسابقه مدیریت و نظارت می کردند. هم برای تکونداو کار لبنانی و هم برای ناهید کیانی، آب از آب تکان نمی خورد.! از ابتدای مسابقه تا پایان آن، ۹۵ درصد امتیازات کیانی را خانم مینو مداح با ارائه کارت مربوط به اعتراض و بازینی صحنه ها، به سود ناهید کیانی برگرداند. به عبارتی، این همه داور و ناظر آمده بودند تا مینو مداح به آنان بگوید که چه کار کنید و یا چکار نکنید! یعنی داوران اصلا این امتیازات را نمی دیدند! تا اینکه خانم فلاح کارت اعتراض نشان می داد. سپس امتیازات بنفع ناهید کیانی سرازیر می شد!

تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان المپیک شد

علیرضا مهمدی ،فرنگی‌کار وزن ۸۷ کیلوگرم ایران در اولین تجربه حضور در المپیک، با شکست مقابل حریف خود از بلغارستان به مدال نقره المپیک رسید. به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، علیرضا مهمدی فرنگی کار وزن ۸۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان در دیدار فینال مقابل سمن نوویکوف دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر صفر شکست خورد و به مدال با ارزش نقره المپیک رسید.مهمدی که در اولین رویداد المپیک حاضر شده بود، پیش از این روز گذشته چهارشنبه در دور نخست برابر کارلوس مونوز از کلمبیا در مدت زمان ۲ دقیقه با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید. وی سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کولینیچ دارنده مدال برنز جهان از لهستان رفت و در پایان با اقتدار و با نتیجه ۱۰ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل ژان بلنیوک دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و ۲ طلای جهان از اوکراین در یک مبارزه سخت و دشوار در حالیکه در تایم نخست ۳ بر صفر عقب بود، در نهایت با نتیجه ۳ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد.به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت حسن رنگرز درخشش فوق العاده ای در المپیک ۲۰۲۴ پاریس داشت و با ۲ مدال طلای سعید اسماعیلی در ۶۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم، یک مدال نقره علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم و یک مدال برنز امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، به عنوان قهرمانی المپیک رسید.مهدی محسن نژاد در ۶۰ و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماندند.

کیمیا علیزاده به مدال برنز المپیک ۲۰۲۴ دست یافت.

ورزشکار ۲۶ ساله کاروان ورزشی بلغارستان که در دور اول مسابقات تکواندوی وزن ۵۷ کیلوگرم زنان ،با صعود کیانی به فینال فرصت کسب مدال برنز را به‌دست آورد . وی با پیروزی مقابل حریف چینی‌اش به این مهم دست یافت تا پس از المپیک ریو برای بار دوم به نشان برنزی این ‌بازی‌ها دست یابد.

با کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز؛تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان المپیک شد

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان قهرمانی المپیک پاریس دست یافت. تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت حسن رنگرز با نمایشی بی نظیر با کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک مدال برنز و کسب عنوان قهرمانی المپیک به کار خود پایان داد.سعید اسماعیلی در ۶۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال طلای المپیک شدند، علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم نقره گرفت و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شد.مهدی محسن نژاد در ۶۰ و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوکرم نیز از رسیدن به مدال بازماندند.رده‌بندی مسابقات کشتی فرنگی المپیک به ترتیب زیر است:

۱- ایران ۲ طلا، یک نقره و یک برنز

۲- ژاپن ۲ طلا

۳- کوبا یک طلا و ۲ برنز

۴- بلغارستان یک طلا

اسامی مدال آوران کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم
طلا: کنیچیرو فومیتا (ژاپن)
نقره: لیگو کائو (چین)
برنز: ژولمان شارشنبکوف (قرقیزستان)
برنز: سئونگ ری (کره شمالی)

۶۷ کیلوگرم:
طلا: سعید اسماعیلی (ایران)
نقره: پرویز نصیب اف (اوکراین)
برنز: حسرت جعفراف(آذربایجان)
برنز: لوییز اورتا سانچز(کوبا)

۷۷ کیلوگرم:
طلا: نائو کوساکا (ژاپن)
نقره: دمئو ژادرایف (قزاقستان)
برنز: آکژول محموداف (قرقیزستان)
برنز: مالخاس آمویان (ارمنستان)

۸۷ کیلوگرم:
طلا: سمن نوویکوف(بلغارستان)
نقره: علیرضا مهمدی(ایران)
برنز: ژان بلنیوک (اوکراین)
برنز: تورپال بیسلطان اف (دانمارک)

۹۷ کیلوگرم:
طلا: محمد هادی ساروی (ایران)
نقره: آرتور الکسانیان (ارمنستان)
برنز: الخاندرو روسیلو (کوبا)
برنز: اوزور ژوزوپبکوف (قرقیزستان)

۱۳۰ کیلوگرم:
طلا: میخاین لوپز (کوبا)
نقره: یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی)
برنز: امین میرزازاده (ایران)
برنز: لینگ ژه منگ (چین)

حسن یزدانی فینالیست المپیک شد

در ادامه رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴ پاریس، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در دیدار نیمه‌نهایی مقابل مایلس آمینه دارنده مدال برنز جهان و المپیک از سن مارینو به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۷ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. حریف یزدانی در سطح یک گشتی گیر معمولی بود. چگونه این کشتی گیر تا این مرحله بالا آمده بود، جای سئوال و خیلی تعجب دارد!یزدانی جمعه شب، برای کسب دومین مدال طلای المپیک خود در دیداری حساس به مصاف رمضان ماگومدوف کشتی گیر روسی الاصل بلغارستان می‌رود که موفق به شکست آرون بروکس از آمریکا شد.ماگومد رمضان اف در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل آرون بروکس آمریکایی که در انتخابی تیم ملی آمریکا ۲ مرتبه موفق به شکست دیوید تیلور شده بود، به برتری رسید.

جدول رده بندی مدالهای بازیهای المپیک ۲۰۲۴ در سیزدهمین روز:

در سیزدهمین روز سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، نمایندگان ایران در کشتی فرنگی صاحب یک مدال طلا و یک مدال نقره شدند . در تکونداو نیز ناهید کیانی با شکست سنگین برابر تکوندو کار کره جنوبی، مدال نقره کسب کرد. و اکنون ایران با دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز در رده بیست و دوم قرار دارد.جمهوری خلق چین ، اکنون با ۲۸ مدال طلا، ۲۵ نقره و ۱۷ برنز به رده نخست رسید.آمریکا با ۲۷ مدال طلا، ۳۵ نقره و ۳۳ برنز به رده دوم رفت.استرالیا با ۱۸ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۱ برنز به رده سوم رسید و فرانسه میزبان با ۱۴ طلا، ۱۸ نقره و ۲۱ برنز به رده چهارم رفت. بریتانیا، کره و ژاپن نیز با ۱۲ مدال طلا در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.امین میرزازاده در کشتی فرنگی اولین مدال کاروان ایران را کسب کرد و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی به مدال برنز رسید.مبینا نعمت‌زاده نیز در وزن ۴۹ کیلوگرم تکواندو صاحب مدال برنز و محمد هادی ساروی نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی صاحب اولین مدال طلا برای کاروان ایران شدند.سعید اسماعیلی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی به برتری رسید و قهرمان شد. علیرضا مهمدی نیز در کشتی فرنگی صاحب مدال نقره شد. ناهید کیانی در وزن ۵۷- تکواندو زنان به مدال نقره رسید. در مجموع ایران تا رتبه ۲۰ در جدول مدالها صعود کرد.

اولین نشان طلای المپیک پاریس ۲۰۲۴ به چین، اولین مدال نقره به کره و اولین برنز به قزاقستان رسید.

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۶ مرداد به طور رسمی آغاز شده و تا ۲۱ مرداد ادامه دارد.

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ایالات متحده با ۳۹ طلا، چین با ۳۸ طلا و ژاپن با ۲۷ طلا اول تا سوم شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=247485 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
F Sharifi
F Sharifi
1 ماه قبل

گزارشگر ورزشی تلویزیون ج.ا بعد از یک گزارش پر از نفرت پراکنی… بعد از روبوسی کیمیا و ناهید باید میگفت:

مردم نگاه کنید – اینجا اخرش اسلام سیاسی باخت ، مردم ایران نفرت پراکنی باخت، بدم باختیم !

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x