پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

بریتانیا و مصر درباره پرواز در حریم هوایی ایران و لبنان هشدار دادند

بریتانیا و مصر از شرکت‌های هواپیمایی خود خواسته‌اند به دلیل نگرانی از افزایش درگیری‌ها در خاورمیانه، از پرواز در حریم هوایی ایران و لبنان خودداری کنند. این دستورالعمل پس از کشته شدن فرماندهان ارشد حماس و حزب‌الله لبنان صادر شده است.

بریتانیا این دستور را پس از اعلام مصر مبنی بر لزوم خودداری تمامی پروازها از حریم هوایی ایران به مدت سه ساعت در صبح پنجشنبه، ۱۸ مرداد، صادر کرد.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در حال تغییر برنامه‌های پروازی خود هستند تا از پرواز در آسمان ایران و لبنان خودداری کنند. همچنین برخی پروازها به اسرائیل و لبنان لغو شده‌ است.

طبق گزارش وب‌سایت «فلایت‌رادار ۲۴»، در حال حاضر هیچ پروازی توسط شرکت‌های هواپیمایی بریتانیایی به لبنان برنامه‌ریزی نشده است. تاکنون هیچ کشور دیگری چنین دستوری در مورد حریم هوایی ایران صادر نکرده است.

در اطلاعیه‌ای که برای خلبانان مصری صادر شد، آمده است که این دستورالعمل روز پنج‌شنبه، از ساعت ۰۴:۳۰ تا ۰۷:۳۰ به وقت ایران، اجرا می‌شود.

وزارت هواپیمایی مصر تأیید کرد که این دستورالعمل به منظور کاهش خطرات پروازی در پی هشدار مقامات ایرانی صادر شده است. این وزارتخانه اعلام کرد که تمرینات نظامی در حریم هوایی ایران در تاریخ هفت و هشت اوت برگزار خواهد شد.

شبکه خبری «قاهره» نیز گزارش داد که تهران به شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان توصیه کرده است به دلیل این تمرینات از حریم هوایی ایران خودداری کنند.

«صابرین نیوز»، کانال تلگرامی نزدیک به شبه‌نظامیان وابسته به ایران، اعلام کرد تمرینات نظامی جمهوری اسلامی از روز چهارشنبه در حال برگزاری است و احتمال آزمایش موشک‌های دوربرد هوا به هوا در غرب ایران وجود دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247463 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x