پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

محمود عباس از انتخاب یحیی سنوار به عنوان رهبر جدید حماس استقبال کرد

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخاب سنوار به عنوان رهبر سیاسی جدید حماس را منطقی و قابل پیش‌بینی دانست و او را شخصیتی “مصلحت‌اندیش، واقعگرا و منطقی” خواند. یحیی سنوار از طرفداران رهبری واحد فلسطینی ها در غزه، کرانه غربی رود اردن و شرق اورشلیم است. او گفته است هر کس را که مانع آشتی با الفتح شود مجازات خواهد کرد.

یک هفته پس از به قتل رسیدن اسماعیل هنیه در تهران، سازمان حماس یحیی سنوار را به عنوان جانشین هنیه و رهبر جدید سیاسی خود انتخاب کرد. وزیر امور خارجۀ اسرائیل در واکنش به این تصمیم گفت که انتخاب سنوار به عنوان رهبر جدید حماس دلیل مضاعفی برای از میان بردن او و سازمان حماس است.

با این حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، گفت که از این پس تصمیم‌گیری دربارۀ آتش‌بس در نوار غزه و ترک مخاصمه با اسرائیل بر عهدۀ یحیی سنوار است. حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای انتخاب سنوار را “پیامی قوّی” به اسرائیل خواند و افزود که این انتخاب در عین حال نشان می‌دهد که دشمن [اسرائیل] به اهداف خود نرسیده است. محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخاب سنوار به عنوان رهبر سیاسی جدید حماس را منطقی و قابل پیش‌بینی دانست و او را شخصیتی “مصلحت‌اندیش، واقعگرا و منطقی” خواند. یحیی سنوار از طرفداران رهبری واحد فلسطینی ها در غزه، کرانه غربی رود اردن و شرق اورشلیم است. او گفته است هر کس را که مانع آشتی با الفتح شود مجازات خواهد کرد.

به گزارش ار. اف. ای، سنوار در عین حال، از طرفداران جناح افراطی حماس است. او ۶١ سال دارد و ٢۳ سال از عمر خود را در زندان‌های اسرائیل سپری کرده است. سنوار در سال ٢٠١١ در چارچوب مبادلۀ زندانیان آزاد شد. وی زادۀ خان‌یونس در غزه است و در سال ١٩٨٧ همزمان با تأسیس حماس و نخستین انتفاضه به این سازمان پیوست. سنوار پایه گذار “مجد”، سرویس امنیت داخلی حماس، است و همچنین فرماندۀ پیشین نیروهای ضربت گردان‌های عزالدین قسام. او معمار اصلی حملۀ هفتم اکتبر گذشته به اسرائیل نیز هست که طی آن صدها کماندوی حماس به کیبوتص‌ها، پایگاه‌های نظامی اسرائیل و یک کنسرت در فضای باز حمله کردند و طی آن اسرائیل بدترین حمله به غیرنظامیان خود را تجربه کرد. به گفتۀ اسرائیل، در این حمله ١١٩٨ نفر کشته و ٢۵١ نفر توسط کماندوهای حماس به گروگان گرفته شدند. یحیی سنوار می‌خواهد به هرقیمتی اسرائیل و جامعۀ جهانی را مجبور سازد که به سرنوشت و سرانجام فلسطینی‌ها بیاندیشند. اگر راهبرد به رسمیت شناختن حماس با شکست روبرو شود. سنوار قطعاً راه خشونت بیشتر را انتخاب خواهد کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247411 لينک کوتاه

3.5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x