جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله به زندان زنان اوین، تعدادی از زندانیان مجروح و به بهداری منتقل شدند

شب گذشته و در پی اعتراض تعدادی از زنان زندانی سیاسی در زندان اوین به اعدام رضا رسایی، نیروهای گارد حفاظت زندان به این بند حمله کرده‌اند. هجوم گارد حفاظت به بند زنان، به مجروج شدن تعدادی از زندانیان سیاسی و انتقال آن ها به بهداری انجاميده است. بنابر گزارش ها تماس های تلفنی و ساير ارتباطات با اين بند قطع شده و از وضعيت آن ها اطلاعی در دست نيست

شب گذشته و در پی اعتراض تعدادی از زنان زندانی سیاسی در زندان اوین به اعدام رضا رسایی، نیروهای گارد حفاظت زندان به این بند حمله کرده‌اند.

مهدی محمودیان، در شبکه ایکس نوشته است: «در پی اعتراض زندانیان بند زنان زندان اوین به اعدام ⁧رضا رسایی⁩ و هجوم گارد حفاظت به بند زنان، تعدادی از زندانیان سیاسی مجروح و به بهداری منتقل شده‌اند.»

به گفته این زندانی سیاسی پیشین، تماس‌های تلفنی این زندانیان قطع شده و از وضعیت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

منابعی در گفتگو با بی‌بی‌سی از «قطع تلفن» بند زنان و نگرانی خانواده‌ها را تایید کرده و گفته‌اند که در پی این حمله «عده‌ای زخمی شده‌اند و از جمله سه نفر که در شلوغی‌ها حال شان بد شده بود به بهداری منتقل شدند.»

عالیه مطلب‌زاده، عکاس و فعال حقوق زنان نیز نوشت: «رضا رسایی اعدام شد، آن هم در روزهایی که همه نگران درگیری و وقوع جنگ هستیم. در این میان خبرها حکایت از حمله ماموران به زندانیان بند زنان اوین و درگیری با انها دارد. چرا که زندانیان زن در اعتراض به خبر اعدام رسایی سکوت نکردند و بارها از مردم خواستند نه به اعدام را فریاد بزنند.»

رضا رسایی زندانی سیاسی کرد و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ روز ۱۶ مرداد، «بدون اطلاع خانواده و وکیل و حق انجام آخرین ملاقات» در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شد.

این زندانی ۳۴ ساله که از اقلیت یارسان بود روز سوم آذر ۱۴۰۱ به اتهام قتل نادر بیرامی، رئیس اطلاعات سپاه شهرستان صحنه بازداشت شده بود. آقای رسایی مکررا این اتهام را تکذیب کرده بود و در محاکمه‌اش گفته بود از او با «شکنجه و بدرفتاری» اعتراف «اجباری» گرفته شده اما دیوان عالی حکومت ایران آن را به عنوان «شواهد» پذیرفته است.

زندانیان سیاسی زن در زندان اوین پیش از این هم بارها تلاش کرده‌اند که علیرغم زندانی بودن، صدای اعتراض خود را به سرکوب و اعدام و نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران بلند کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=247396 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x