جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بیست وهشتمین هفته “کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام”

کارزارسه‌شنبه‌های نه بهاعدام در حالی وارد بیست‌وهشتمین هفته خود می‌شود که تعداد ديگری از زندان ها به آن پيوسته اند. زندانيان زندان های قزلحصار (واحد۳ و واحد۴)، زندان اوین (بند زنان، بند ۴ و۶ و ۸)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان کامیاران، زندان سلماس، زندان ارومیه، زندان تبریز، زندان اردبیل، زندان مشهد، زندان نظام شیراز، زندان قائم شهر و زندان لاکان رشت (بند زنان و بند مردان) در اين کارزار شرکت دارند. کارزار سه‌شنبه های نه به اعدام خواستار لغو اعدام و شکنجه در ایران و حمایت و پیوستن همه هموطنان و زندانیان در زندان‌های کشور به این کارزار است

پیوستن زندانیان سیاسی بند زنان و مردان زندان لاکان رشت به “کارزار‌ سه‌شنبه‌های نه به اعدام”

جمهوری اسلامی در ابتدای سال جاری دست‌کم ۲۲۸ نفر را اعدام کرده و در یک ماه اخیر به این کشتار شتاب داده ‌است. در یک هفته گذشته در زندان‌های ایران بیش از ۲۳ نفر به اتهامات مختلف برای اعدام به انفرادی منتقل شده‌اند که ۱۶ نفر آنها در زندان قزلحصار، ۴ نفر در زندان بندرعباس و تعدادی در زندان های دیگر هستند و حکومت کماکان به سرکوب و فشار بر زندانیان ادامه می‌دهد.
در اقدام سرکوبگرانه دیگر، در پی‌ تحصن و اعتصاب و اعتراض در بند زنان زندان اوین به احکام اعدام، حکومت ۳۷ نفر آن‌ها را ممنوع‌الملاقات کرده‌ است.

کارزارسه‌شنبه‌های نه بهاعدام در حالی وارد بیست‌وهشتمین هفته خود می‌شود که «بند زنان رشت» سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کردند به کارزار پیوسته‌اند، آنان به جز زندانیان سیاسی نسبت به وضعیت زندانیان عادی زیر حکم هشدار دادند و روز گذشته ۱۱ نفر از بند مردان لاکان رشت نیز به کارزار پیوسته و در بیانیه خود اعدام‌ها در ایران را احکام قرون وسطایی خوانده و آن را شدیدا محکوم کرده‌اند.

با پیوستن زندان لاکان رشت به کارزار سه‌شنبه های نه به اعدام ، تعداد زندانها به ۱۸ زندان رسیده است که شامل زندان قزلحصار(واحد۳ و واحد۴)، زندان اوین (بند زنان، بند ۴ و۶ و ۸)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان کامیاران، زندان سلماس، زندان ارومیه، زندان تبریز، زندان اردبیل، زندان مشهد، زندان نظام شیراز، زندان قائم شهر و زندان لاکان رشت (بند زنان و بند مردان) می‌باشد.

کارزار سه‌شنبه های نه به اعدام همواره خواستار لغو اعدام و شکنجه در ایران وحمایت و پیوستن همه هموطنان و زندانیان در زندان‌های کشور به این کارزار بوده است.

کارزار سه‌شنبه های نه به اعدام
سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=247355 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x